Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

dotaz na DO E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#21 Příspěvek od ferlin »

Nezbývá mi, než poděkovat ti, jordeemane za obsáhlý a zasvěcený výklad k problému.
Teď s tím ale nic moc neudělám, auto mám na parkovišti před panelákem a natahovat já nevím jak dlouhou prodlužovačku kvůli páječce nebudu. Nechci hrát sousedům divadlo. :D
Počkám, až budu mít volno, zajedu na chalupu a tam si s tím podle tvých pokynů pohraju.
Už to chápu, neboj, nejsem takový chuj, jsem jinak radioamatér třídy A, jenže když člověk koupí poprvé v životě, po všech těch Škodovkách Wartburgách a Volhách takové auto, jako BMW, tak mu jde občas rozum do riti. :D

Jen pořád dost dobře "nepochopuju," proč ti klucí jedni němečtí tam nasrali dvě řídící jednotky: LOCK a DOUBLE LOCK.
To mě teda dostalo. 8O

Zdravím a až se stím popasuju na chalupě, napíšu, kdo vyhrál. :D
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#22 Příspěvek od dell »

Jen jsem reagoval jak ověřit funkci motůrku. Nevím kde se se napětí obrací protože skutečně jde jednou kladné a podruhé záporné. Znovu říkám, jsou na motůrku dva dráty a pokud mu to odemkne musí být ty dráty v pořádku a pokud se mu chce stříhat dráty tak kvůli ověření motůrku. Přestřihnout oba a napojit na napětí, jednou ta a podruhé obráceně. Ověří si stím alespoň funkci motůrku.
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#23 Příspěvek od jordeeman »

dell píše:Jen jsem reagoval jak ověřit funkci motůrku. Nevím kde se se napětí obrací protože skutečně jde jednou kladné a podruhé záporné. Znovu říkám, jsou na motůrku dva dráty a pokud mu to odemkne musí být ty dráty v pořádku a pokud se mu chce stříhat dráty tak kvůli ověření motůrku. Přestřihnout oba a napojit na napětí, jednou ta a podruhé obráceně. Ověří si stím alespoň funkci motůrku.
motorcek ma v priadku .. pisal ze mu to zasunie kolik ked ho vytiahne mechanicky ...
on ma v prdeli ten mikrospinac v zamku ... a ked to zamkne dialkovym tak to na tom ciernom vodici nevyvola napatie ...vysvetlenie som uz pisal vyse ...
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#24 Příspěvek od jordeeman »

ferlin píše:Nezbývá mi, než poděkovat ti, jordeemane za obsáhlý a zasvěcený výklad k problému.
Teď s tím ale nic moc neudělám, auto mám na parkovišti před panelákem a natahovat já nevím jak dlouhou prodlužovačku kvůli páječce nebudu. Nechci hrát sousedům divadlo. :D
Počkám, až budu mít volno, zajedu na chalupu a tam si s tím podle tvých pokynů pohraju.
Už to chápu, neboj, nejsem takový chuj, jsem jinak radioamatér třídy A, jenže když člověk koupí poprvé v životě, po všech těch Škodovkách Wartburgách a Volhách takové auto, jako BMW, tak mu jde občas rozum do riti. :D

Jen pořád dost dobře "nepochopuju," proč ti klucí jedni němečtí tam nasrali dvě řídící jednotky: LOCK a DOUBLE LOCK.
To mě teda dostalo. 8O

Zdravím a až se stím popasuju na chalupě, napíšu, kdo vyhrál. :D
nie nevpovedal som ze si neco takove ...

2 RJ tam su 1.DIALKOVEHO OVLADANIA ktora je pripojena na druhu CENTRALNEHO ZAMIKANIA
a RJ centralu robi UNLOCK,LOCK a DOUBLE-LOCK pomocou troch vodicov
ako som sa zminil ....
napis mail poslem Ti schema ak xces ... a tie drotiky by stacilo zakrutit dobre letovat nemusis ... takze len kliste stikacie a nozik
na skusku a pak ak Ti to bude fakcit muzes proletovat ... pro vek
jo a kdyz zamknes v dverich spolujezce alebo zamek v kufru - zamkne Ti ostane dvere ? malo by je jedno ktory zamek zamknes kdyz ma auto central ...
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#25 Příspěvek od dell »

Stejně si myslím, že pokud mu celé auto na dálku zamkne kromě nádrže, nemůže být závada v mikrospínači ve dveřích. Jinak stále popisujete že nádrž pouze odemkne, to znamená že motůrek jde jen jedním směrem. Kde je závada, to skutečně nemůžu říci ale osobně bych začal ověřovat od konce a to je funkcí motůrku.
Jinak mě zajímá na které konkrétní stránce je zapojení centrálu. Chci zapojit dálku a nevím na který pin. El. schéma na E36 v podobě pdf mám.
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#26 Příspěvek od ferlin »

Je to celé volajako čudné, Kefalín. Všichni píšete o zámku na dveřích spolujezdce, ale já tam žádný nemám.

Také když klíčkem zamykám, anebo odemykám kufr, nic se neděje. No jo, také mě napadlo prostě motorek vymontovat, doma zapojit na zdroj 12V a uvidí se, co to udělá. Jenže jsou tam takové poje... šrouby že je nemám čím povolit, jendině se pokusit sehnat takový bit na akušroubovák. :(
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#27 Příspěvek od jordeeman »

dell píše:Stejně si myslím, že pokud mu celé auto na dálku zamkne kromě nádrže, nemůže být závada v mikrospínači ve dveřích. Jinak stále popisujete že nádrž pouze odemkne, to znamená že motůrek jde jen jedním směrem. Kde je závada, to skutečně nemůžu říci ale osobně bych začal ověřovat od konce a to je funkcí motůrku.
Jinak mě zajímá na které konkrétní stránce je zapojení centrálu. Chci zapojit dálku a nevím na který pin. El. schéma na E36 v podobě pdf mám.
no pani nechapes to ze RJ centralu ma vstupy a vystupy
vstupy su: napr od zamku, od RJ dialkoveho (neboli to moze byt spolu aj s alarmom ) od dvernich mikrospinacu....

vystupy : medzi ne patri aj tri vodice BILY CERNY a MODRO-SEDY ...
sluzia na ovladanie motorcekov ktore zamikaju dvere a nadrzku

ak RJ centralu vyhodnoti na vstupe (ODEMKNI-vstup od RJ dialkoveho) pin 17 konektor X 13253 12V impulz, normalne je tam potencial rovny 0V tak RJ centralu vykona takzvany povel LOCK co je CIERNY vodic 0V, BIELY vodic 12V a MODRO-SEDY=0V a kedze do motorceku idu cierny a modro-sedy na ktorych je 0V === motorcek sa netoci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

keby RJ centralu robila prikaz DOUBLE-LOCK po impulze 12V na tomto vstupnom pine 17 bolo by to ine na ciernom by sa objavilo 12V a zamklo by aj veko ... toto robi ked zamknes klucikom...

jemu nie ....

ja som napisal ze to moze byt mikrospinac ...ale kedze mu to nezamkne ani ked zamika kufor a na strane spolujazca nema zamok ...tak neviem takto povedat co to je ...ale kedze dialkov mu to funguje je to tak jak pisem ....

mam to fyzicky overene odskusane...

nastuduj si schemu a ak mas v aute RJ centralu ZKE IV ...najdi si konektor X13253 a na pin 17 pripoj vystup od RJ dialkoveho ci alarmu s popisom(co robi ) ZAMKNI = LOCKIN from REMOTE CONTROL

a na pin 4 toho isteho konektora musis pripojit vystup z RJ dialkoveho sktory robi ODOMKNUTIE= UNLOCKING from REMOTE CONTROl a este aj na a este to ide aj na EWS II co je imobilizer origo BMW na konektor X1659 na pin 14 ... normalne to bude urcite prepojene a ty to pripojis na drotik farby MODRO-CERVENY so ZLTYMI botkami a skontrolujes ci ide aj do imobilizeru EWS II....

robim v BRATISLAVE ak chces mozes dojs helfnem aj tomu s tym dialkovym ''krabickou''
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#28 Příspěvek od ferlin »

Tak pánové, problém PROZATÍM vyřešen-nádrž uzamčena. :P

Pravdu měl "jordeeman." Jseš dobrý, klobouk dolů. Vzpoměl jsem si, že mám ve sklepě starší, ale ještě funkční akumulátor. Tak jsem ho dotáhl k autu, odpojil konektor od motorku a místo něj střídavě připojoval aku. Motorek je O.K. šlape jak hodiny. Když připojím místo černého kablíku +, tak motorek zamkne, když póly přehodím, odemkne. Tak jsem to zamknul, konektor už nezapojoval a je to. Nádrž mám plnou a na chalupě udělám to, co mi poradil "jordeeman."

Takže ještě jednou dikes. :wink:
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#29 Příspěvek od dell »

Nikde jsem nenapsal ani písmenmo o tom že nevím o vstupech a výstupech. Poslední věta byl můj dotaz kam se zapojuje dálka, protože ji chci udělat. Možná jsem to měl lépe formulovat. Jinak já jsem to zkoušel zamknout a odemknout jen klíčkem protože dálku nemám a to funguje jinak, jak jsi napsal a to jsem nevěděl. Jsem rád že ferlin vyzkoušel motůrek jak jsem navrhoval a že je v pořádku.
A teď otázka na jordeemana, když připojím na konektor X13253 pin 17 napětí tak auto zamkne a na pinu 4 odemkne?. Chtěl bych zprovoznit mojí dálku.
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#30 Příspěvek od jordeeman »

dell píše:Nikde jsem nenapsal ani písmenmo o tom že nevím o vstupech a výstupech. Poslední věta byl můj dotaz kam se zapojuje dálka, protože ji chci udělat. Možná jsem to měl lépe formulovat. Jinak já jsem to zkoušel zamknout a odemknout jen klíčkem protože dálku nemám a to funguje jinak, jak jsi napsal a to jsem nevěděl. Jsem rád že ferlin vyzkoušel motůrek jak jsem navrhoval a že je v pořádku.
A teď otázka na jordeemana, když připojím na konektor X13253 pin 17 napětí tak auto zamkne a na pinu 4 odemkne?. Chtěl bych zprovoznit mojí dálku.
jo presne tak ...ak mas RJ centralu ZKE IV ....
presne tak Ti to pojde ..12V na pin 17 a auto se zamkne a uvidis ze nadrzku Ti nezavre ... a ked das 12V na pin 4 tak ho odemkne ...

staci ked tam brnknes 12V ..nemaj ich tam stale... pro istotu
riadi sa to impulzmi ...

jako aby si si nemyslel ze Ta chcem urazit alebo nieco .. to nie ..

skoda vies ze sme nie pri aute a tak kecame ...
motorcek pisal ze mu ide predtym ...tocil mu do jednej strany ked dal odomknut dialkovym ....


to zamikanie klickem sem nepsal este nic takoveho presneho ..napr ...
na E36 sa pouzivaju dva typy RJ centralu ... najprv to bola RJ s oznacenim ZVM = a tento mal ked si strcil klucik do zamky dveri dve polohy pri otoceni klucikom do prava a jednu do lava ..

od 9/93 sa montuju RJ s nazvom ZKE IV a tu uz ked strcis klucik do zamky mas jednu polhu do prava a jednu do lava ....

tu jednotku ZKE IV najdes za odkladacim priestorom spolujazca ...
je ic tam viac ale ona je najdlhsia ... ma tam tri konektory s tej strany ktoru budes vydiet ...
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#31 Příspěvek od jordeeman »

dell píše:Nikde jsem nenapsal ani písmenmo o tom že nevím o vstupech a výstupech. Poslední věta byl můj dotaz kam se zapojuje dálka, protože ji chci udělat. Možná jsem to měl lépe formulovat. Jinak já jsem to zkoušel zamknout a odemknout jen klíčkem protože dálku nemám a to funguje jinak, jak jsi napsal a to jsem nevěděl. Jsem rád že ferlin vyzkoušel motůrek jak jsem navrhoval a že je v pořádku.
A teď otázka na jordeemana, když připojím na konektor X13253 pin 17 napětí tak auto zamkne a na pinu 4 odemkne?. Chtěl bych zprovoznit mojí dálku.
jo a skus si pozret toto :

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=zke+iv

aby si mi troska veril ... ze jen tak nekecam do luftu a mam taky E36 97/11 a troska uz checknutu ...

keby som sa v tom uz par krat nehrabal .... neviem vsetko ...to je jasne ...ale niektore veci viem jak funguju a su zapojene ...
zapajal som si alarm sam ...aj spravil dalsi GSM alarm ... aj tempomat som si dorobil ... svietla checkoval .. vies co napriklad je v serve co robi vychylenie svetiel ..... dokopy nic 12V motorcek integrac pro hystereziu jeden trimr nejaky odpor kondik a diody ... a chcu za novy v elite tolik penez ....
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#32 Příspěvek od jordeeman »

ferlin píše:Tak pánové, problém PROZATÍM vyřešen-nádrž uzamčena. :P

Pravdu měl "jordeeman." Jseš dobrý, klobouk dolů. Vzpoměl jsem si, že mám ve sklepě starší, ale ještě funkční akumulátor. Tak jsem ho dotáhl k autu, odpojil konektor od motorku a místo něj střídavě připojoval aku. Motorek je O.K. šlape jak hodiny. Když připojím místo černého kablíku +, tak motorek zamkne, když póly přehodím, odemkne. Tak jsem to zamknul, konektor už nezapojoval a je to. Nádrž mám plnou a na chalupě udělám to, co mi poradil "jordeeman."

Takže ještě jednou dikes. :wink:
pujde Ti to uvidis .... je to odskusane ..ak by nahodou ne bude tam nejaka zrada este ...

musis najst cisto biely drotik ..kedzemas sedan ... hladaj kade idu drotiky k zamku z kufru a tam najdes aj biely ... spolu s ciernym a modro-sedym drotikom ...

keby si mal niekedy cestu kolem bratislavy ...stav sa a pozrieme proc Ti nezamkne pomocou klucika ...
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#33 Příspěvek od ferlin »

Jo jo, já už to nějak dobastlím. Když to nebude fachat přes ten bílý drátek, tak si udělám zvláštní vypínač a budu to prostě z kufru otvírat ručně. Je to sice fušeřina, ale palivo, alespoň já nečerpám naštěstí každý den. :lol:

Díky za nabídku, věřím že by jsi si s tím poradil motá se to asi všechno kolem té poje... řídící jednotky DOUBLE LOCK.
Ale cestu do Blavy zatím nemám, jedině si někdy udělat výlet. Ale zase mě to tak moc nesere, hlavně že to nějak funguje a nemusím dveře otvírat jak u Š 120. :D

Každopádně se ještě ozvu, jak jsem dopadl, ale já myslím, že to bude fachat.
Ahoj.
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#34 Příspěvek od ferlin »

Tak jsem se konečně dostal na chalupu a mohl si pohrát s tím zajišťováním víčka paliv. nádrže.

A je to super, PODAŘILO SE! :lol:

Oddělal jsem na levé straně plastový kryt sdružené koncové svítilny, našel kabelový svazek, který vede do víka kufru, odizoloval bílý kablík a napájel k němu jiný kablík, který jsem protáhl pod plastovým krytem na pravou stranu k motorku nádrže. Ucvakl jsem černý drát a připojil ten bílý z levé strany- přesně podle návodu "Jordeemana."

A ono to fungovalo! Motorek zamyká i odemyká na signál dálkového centrálu.

Kua, já mám radost. :D

Jordeemane, díky.
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#35 Příspěvek od jordeeman »

ferlin píše:Tak jsem se konečně dostal na chalupu a mohl si pohrát s tím zajišťováním víčka paliv. nádrže.

A je to super, PODAŘILO SE! :lol:

Oddělal jsem na levé straně plastový kryt sdružené koncové svítilny, našel kabelový svazek, který vede do víka kufru, odizoloval bílý kablík a napájel k němu jiný kablík, který jsem protáhl pod plastovým krytem na pravou stranu k motorku nádrže. Ucvakl jsem černý drát a připojil ten bílý z levé strany- přesně podle návodu "Jordeemana."

A ono to fungovalo! Motorek zamyká i odemyká na signál dálkového centrálu.

Kua, já mám radost. :D

jo musi :O) logika nepusti ..:O)

Jordeemane, díky.
bleifrei
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: úte 25.07.2006 00:00
Bydliště: Nitra, SK

#36 Příspěvek od bleifrei »

aj tak stale nechapem, naco nicit original elektriku v aute nejakym strihanim a prepajanim kablov, ked to ide jednoducho aj napojenim priamo na zke 4. popis je tu v podstate spravny pin 4 = unlock, 17 = lock. lenze akosi sa pozabudlo na pin 13, ktory vie uzatvorit aj nadrz, ale hlavne neumozni vyhackovanie kolikov na dverach (robi double lock), co pri hore popisovanom sposobe asi hrozi.....
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#37 Příspěvek od jordeeman »

ked som to uz mal zlozene vtedy, tak ma napadlo ze mozno na tu 13 by to chcelo cez pomocne RELE ktore by tam hadzalo 12V ....

lebo ako som pisal na priamo ked som to mal ziadna ziadna odozva...
a sice neviem ci som tam neskusal aj priamo 12V z baterky brnknut a nic ...

na 17 to fakcilo a obdobny vstup je pin 19 toho isteho konektora ...je prakticky jedno ci LOCK date na 17 ci 19 fakci to i tam i tam ...fakt ta logika RJ ZKE IV je blbo stavana ... lebo ja troska sa bavim s uP atmel a ked nieco navrhujem a toto je vstup a malo by sa to spravat tak a tak tak proste tomu tu logiku dam ..kdez to tu je jasne definovany vstup na LOCK od dialky a vykona len LOCK ...

tod vse ..ak by niekto vedel ako to bude fakcit , aby to robilo DOUBLE-LOCK nech mi posle SZ a hodi to i sem .... ALE FYZICKY OVERENE!!!
lebo za ten cas ktory som tomu venoval som na to neprisiel

dik
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#38 Příspěvek od jordeeman »

no tak na 13 som to skusal veru a nic ...

nefakcilo to ...

a to na konektore X13254 pin 10 je vstup ktory by mal podla popisu robit DOUBLE-LOCK a nic ..a skusal som aj ine dlzky impulzu ..

LOCK fakci na 17 a aj na 19 konektora X13253 ...

podla mna je to LOGIKOU CJ ZKE IV ..

fyzicky pri skusani vsetkych vstupov na 12V impulz o dlzke 0.4s a 4s nevyvolalo DOUBLE-LOCK ani jednou ...
bleifrei
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: úte 25.07.2006 00:00
Bydliště: Nitra, SK

#39 Příspěvek od bleifrei »

ano, samostatne pin 13 nereaguje, reaguje len v spolupraci s pin 17. cize ak auto zamknes impulzom 12V na pin 17, auto sa zamkne (mimo nadrze a tak, ze sa da vyhackovat - ovladat kolikmi v prednych dverach). ak vsak das vzapati, alebo aj sucasne impulz na pin 13 rj vyda signal motorcekom na uzamknutie veka nadrze a zaistenie celeho auta proti vyhackovaniu. pre istotu je vhodne zapojit pin 17 a 13 cez diody (z jedneho vystupu LOCK neorigo alarmu) aby sa tieto dva piny navzajom neovplyvnovali. druhy vystup alarmu UNLOCK je zapojeny na pin 4. tot vsjo....vyskusat, bude ist... :idea:
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#40 Příspěvek od jordeeman »

bleifrei píše:ano, samostatne pin 13 nereaguje, reaguje len v spolupraci s pin 17. cize ak auto zamknes impulzom 12V na pin 17, auto sa zamkne (mimo nadrze a tak, ze sa da vyhackovat - ovladat kolikmi v prednych dverach). ak vsak das vzapati, alebo aj sucasne impulz na pin 13 rj vyda signal motorcekom na uzamknutie veka nadrze a zaistenie celeho auta proti vyhackovaniu. pre istotu je vhodne zapojit pin 17 a 13 cez diody (z jedneho vystupu LOCK neorigo alarmu) aby sa tieto dva piny navzajom neovplyvnovali. druhy vystup alarmu UNLOCK je zapojeny na pin 4. tot vsjo....vyskusat, bude ist... :idea:


no tak presne nieco taketo som mal na mysli ... ked som sa s tym bavil neskusil som takuto moznost ... pak som myslel na nejaku kombinaciu a rcheckoval schemu ... no nebolo cas rozoberat ..ale teraz sa do toho pustim .... potreboval som nieco overene :O)

takze diky ..takhle by to malo patu ...

s tym prepojenim drotikou som aj tak nic nespackal ...akurat my zavre nadrzku skor :O)

vyskusam a dam vediet ci uz je skladacka poskladana a vse pujde jak ma :O)
Odpovědět