Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jaky olej do 325tds E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
jeckyl
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 08.10.2006 00:00

#1 Příspěvek od jeckyl »

Chci radu jaky je nejlepsi olej do 325tds,auto vyuzivam spis na kratsi trasy tak premejslim jaky olej je nejlepsi a mozna i za dobrou cenu dekuji.
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Olda H »

Nemáš co pokazit, když tam dáš olej který je doporučený pro BMW. Na obalech je to vždy napsáno. Jinak 5W30, 10W40. A značku, jakou preferuješ. Shell, Mobil ...... :roll:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

pokud možno je nejlepší dávat to co dával předchozí majitel nebo aspon stejnej typ od jiné značky třeba.
5W40 nebo 10W40, pokud auto jezdilo na polo, je hovadina dávat plnout a pokud jezdilo na plnou je zbytečný dávat polo.
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Olda H »

JaraX píše:pokud možno je nejlepší dávat to co dával předchozí majitel nebo aspon stejnej typ od jiné značky třeba.
5W40 nebo 10W40, pokud auto jezdilo na polo, je hovadina dávat plnout a pokud jezdilo na plnou je zbytečný dávat polo.
Přesne :banan:
jeckyl
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 08.10.2006 00:00

#5 Příspěvek od jeckyl »

To je to co nevim motor jsem kupoval z vrakace po bourace a jaky typ tam daval to se nodovim tak mam strach s plny sintetiky jestli bych to nepo....
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Olda H »

Ja bych to v tom pripadě řešil proplachem, polosyntetikou a aditivem.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

no mrknout do motoru, pokud v něm nejsou žádný usazeniny tak můžeš dávat co chceš. stačí na ventliový víko nebo tak.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od dsvatos »

Kup olej rřídy 10W-40 nebo 5W-40 specifikace ACEA A3/B3. Dneska už se motory proplachovat nemusí, to se dělalo v dobách olejů M6A, M6AD apod. Kup olej, vyměň a hotovo. Pro jistotu a klid duše si zkrať první výměnu, třeba na 1.000 km.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#9 Příspěvek od major »

Do TDSa můžeš nalít praktycky cokoli mimo olejů s HTHS nižší než 3,5. To jsou speciální oleje SAE 0W-30 či 5W-30 pro prodloužené výměnné lhůty. Doporučuji pro celoroční provoz oleje třídy SAE 5W-40 nebo 10W-40 jak tu psali kluci přede mnou. Proplachovat před výměnou skutečně nemusíš, ale já to pro klid v duši dělám a u TDSa které má již horší turbo to vyloženě doporučuji. Odstraníš tím prakticky všechen starý vyjetý olej a nedojde potom k narušení nové náplně. Stačí použít nějakou levnější SAE 15W-40, projet se tak dvacet km, vypustit a potom aplikovat náplň provozní. Pokud se chceš o olejích dovědět více, spoustu toho je v threadu "Jaký olej" v této sekci. Na oleje do TDSa jsem odpovídal již několikrát.
Doporučuji ti než se na cokoli zde zeptáš nejdříve použít vyhledávač, uvidíš že tak najdeš odpovědi na spoustu věcí. Spousta problémů a dotazů na provoz našich miláčků se tu již v minulosti probírala.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od dsvatos »

Jinak, ještě doplním Majora.. Dobrej web i s poradnou je http://www.oleje.cz Tam si docela počtete :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

major píše:Do TDSa můžeš nalít praktycky cokoli mimo olejů s HTHS nižší než 3,5. To jsou speciální oleje SAE 0W-30 či 5W-30 pro prodloužené výměnné lhůty. Doporučuji pro celoroční provoz oleje třídy SAE 5W-40 nebo 10W-40 jak tu psali kluci přede mnou. Proplachovat před výměnou skutečně nemusíš, ale já to pro klid v duši dělám a u TDSa které má již horší turbo to vyloženě doporučuji. Odstraníš tím prakticky všechen starý vyjetý olej a nedojde potom k narušení nové náplně. Stačí použít nějakou levnější SAE 15W-40, projet se tak dvacet km, vypustit a potom aplikovat náplň provozní. Pokud se chceš o olejích dovědět více, spoustu toho je v threadu "Jaký olej" v této sekci. Na oleje do TDSa jsem odpovídal již několikrát.
Doporučuji ti než se na cokoli zde zeptáš nejdříve použít vyhledávač, uvidíš že tak najdeš odpovědi na spoustu věcí. Spousta problémů a dotazů na provoz našich miláčků se tu již v minulosti probírala.

a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
marek26
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: úte 27.09.2005 00:00

#12 Příspěvek od marek26 »

major píše:Do TDSa můžeš nalít praktycky cokoli mimo olejů s HTHS nižší než 3,5. To jsou speciální oleje SAE 0W-30 či 5W-30 pro prodloužené výměnné lhůty. Doporučuji pro celoroční provoz oleje třídy SAE 5W-40 nebo 10W-40 jak tu psali kluci přede mnou. Proplachovat před výměnou skutečně nemusíš, ale já to pro klid v duši dělám a u TDSa které má již horší turbo to vyloženě doporučuji. Odstraníš tím prakticky všechen starý vyjetý olej a nedojde potom k narušení nové náplně. Stačí použít nějakou levnější SAE 15W-40, projet se tak dvacet km, vypustit a potom aplikovat náplň provozní. Pokud se chceš o olejích dovědět více, spoustu toho je v threadu "Jaký olej" v této sekci. Na oleje do TDSa jsem odpovídal již několikrát.
Doporučuji ti než se na cokoli zde zeptáš nejdříve použít vyhledávač, uvidíš že tak najdeš odpovědi na spoustu věcí. Spousta problémů a dotazů na provoz našich miláčků se tu již v minulosti probírala.
Major prosim ta tu uvadzas ze preplachujes sae 15w40 ale to potom nevadi ze pouzivam celorocne 5w-40? lebo vieme ze vzdy tam nejaky ten 0,5l zostane a potom sa mi zmiesaju 15w-40 s 5w-40. Alebo to nevadi?
mozes sa k tomu vyjadrit?
Dakujem ti.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#13 Příspěvek od major »

marek26 píše:Major prosim ta tu uvadzas ze preplachujes sae 15w40 ale to potom nevadi ze pouzivam celorocne 5w-40? lebo vieme ze vzdy tam nejaky ten 0,5l zostane a potom sa mi zmiesaju 15w-40 s 5w-40. Alebo to nevadi?
mozes sa k tomu vyjadrit?
Dakujem ti.
Samozřejmě, že ideální by bylo proplachovat SAE 5W-40, ale důvody jsou pochopitelně cenové. Nicméně to je rozhodně lepší alternativa než když tam zůstane 0,5 l vyjetého SAE 5W-40. A při současné výměně olejového filtru a opravdu pořádném "odkapání" (alespoň 30min.) staré náplně zůstane v systému tak 0,2-0,3l. Tudíž výplachová náplň novou prakticky vůbec neovlivní a ještě jste se zbavily toho černého šlemu, který vám na stěnách při klasické výměně zůstane prakticky vždy.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#14 Příspěvek od major »

JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.
Jinak výplachové oleje existují, ale jejich výroba se již dost omezila. Povětšinou se jedná o silně aditivované minerální oleje, jež jsou většinou dražší než standartní oleje SAE 15W-40, které jsou v současnosti schopny udělat stejnou práci.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#15 Příspěvek od major »

dsvatos píše:Jinak, ještě doplním Majora.. Dobrej web i s poradnou je http://www.oleje.cz Tam si docela počtete :wink:
Ano dobrý web, ale také jsme ho tu v minulosti již zmiňovali.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

major píše:
JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.
Jinak výplachové oleje existují, ale jejich výroba se již dost omezila. Povětšinou se jedná o silně aditivované minerální oleje, jež jsou většinou dražší než standartní oleje SAE 15W-40, které jsou v současnosti schopny udělat stejnou práci.
a když děláš výplach tak jedeš bez filtru nebo s novým filrem nebo ještě starým???
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#17 Příspěvek od major »

JaraX píše:
major píše:
JaraX píše: a není přímo nějakej shit na proplach? viděl jsem i jakousi přísadu do oleje na vyčistění před výměnou.
Járo tohle jsme tu již v minulosti probíraly. Jakékoli přísady do oleje NEDOPORUČUJI.
Jinak výplachové oleje existují, ale jejich výroba se již dost omezila. Povětšinou se jedná o silně aditivované minerální oleje, jež jsou většinou dražší než standartní oleje SAE 15W-40, které jsou v současnosti schopny udělat stejnou práci.
a když děláš výplach tak jedeš bez filtru nebo s novým filrem nebo ještě starým???
Samozřejmě se starým. Nový dám až na provozní náplň. Schválně to zkus a uvidíš kolik sraček ještě s tím výplachem u TDSa vyteče.
Body
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pát 19.11.2004 01:00
Bydliště: Košice
Klubové ID: 153

#18 Příspěvek od Body »

Ja som menil ollej už dva-krát a predpísané množstvo oleja pre motor je 6,5litra, no raz som od tial dostal 5l. a na druhý-krát, ked sme auto vselijako nakláňali tak vytieklo 5,5 litra. Takže neviem ako dostat celé množstvo von z motora. Po 15 000km so mal na ukazateli tak do polovice.
Odpovědět