Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rada, jak vydrží turbo...

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#1 Příspěvek od Tuning »

Je mi jasné,že 90% lidí to tady ví a pro ty co ne, jen rada a snad ušetření peněz za turbo, popř. celé destrukce motoru....

Obecně platí, že veškeré motory by se měli nechat zahřát(nemyslím v garáži nebo kožuchu),ale hlavně jde o olej! A u turbomotoru to platí dvojnásob! :!:
Pokud člověk nemá v autě budík na teplotu oleje dá se to zhruba odhadnout, že po 10 ujetých km by měla být teplota oleje ok.Samo, že to bude asi jiné v létě než v zimě,ale po těch deseti km je i dle testů olej zahřátý tak i tak. Takže nehonit za studena (ideál u ropáka je jet do 1900 ot. a pomalu to točit).
Přesný opak je po jízdě, zejména při zatížení (dálnice,do kopce,race..) nechat turbo zachladit, tzn. nechat běžet motor cca 3min. na volnoběh a né jak vidím, když tankuju na dálnici přiletí 99% magorů a tma,vypne,natankuje,možná zaplatí a střelba dál....

A věřte tomu, že vám turbo bude sloužit hodně dlouho... :cool2:
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od bpytlik »

no na volnobeh taky neni idealni to nechat chladnout, radsi normalni pohodovou jizdou asi kilak nebo dva jet pred vypnutim
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Klubové ID: 208
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Baxon »

Já když jedu s TDS trochu svižně, tak hodně zvolním cca 5-7km před cílem. Dojíždím max. do 2tis. ot. a před barákem už ho nechám vrčet pouze tak 20-30s než si vyndám všechny věci z kufru, najdu klíče a složím sluneční brejle :) .
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#4 Příspěvek od jordeeman »

Baxon píše:Já když jedu s TDS trochu svižně, tak hodně zvolním cca 5-7km před cílem. Dojíždím max. do 2tis. ot. a před barákem už ho nechám vrčet pouze tak 20-30s než si vyndám všechny věci z kufru, najdu klíče a složím sluneční brejle :) .
jo ja to tez tak delam ...
inteligentne riesenie za malo penez :O) to je z reklami
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#5 Příspěvek od Slid »

jordeeman píše:
Baxon píše:Já když jedu s TDS trochu svižně, tak hodně zvolním cca 5-7km před cílem. Dojíždím max. do 2tis. ot. a před barákem už ho nechám vrčet pouze tak 20-30s než si vyndám všechny věci z kufru, najdu klíče a složím sluneční brejle :) .
jo ja to tez tak delam ...
inteligentne riesenie za malo penez :O) to je z reklami
také to tak dělám

A za studena se může jezdit do 2500 ot. lehce na plyn než se voda + olej zahřeje. těch 1900 je dost málo.
jezda
Registrovaný
Příspěvky: 165
Registrován: pon 02.01.2006 01:00
Bydliště: Žebětín
Klubové ID: 886

#6 Příspěvek od jezda »

taky tak 8)
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#7 Příspěvek od Tuning »

souhlasím se všema a v žádném případě se nechci s nikým hádat!!!

jen už jsem pár tdi motorů poskládal a dřív jsem se dost hrabal v koncernu vw ,hlavně tdi...podle toho jak s tím kdo jezdil to i vypadalo!

jen too: Slid: 2500ot/min je dle mě docela dost, bo 2500ot/min jsou běžné provozní otáčky...

v podstatě jsme se shodli všichni na jednom, že :D
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Klubové ID: 94
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od coupe328 »

Ja bych ty otacky zmenil na 2200..cirka pri studenem motoru do 100km/h a pomalu pridavat..zase kdyz to budes v zime solichat do 1900,tak aby se ti to vubec stihlo prohrat...ono jet 20km se studenym motorem to take neni to prave orechove..... :wink: delam to tak u motoru vw 81kw promenne lopatky uz 5 let,najeto 90 000km s chipem a stale prede jako kote :wink:
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#9 Příspěvek od Tuning »

klasiky od vw tdi 66 a 81 kW to byli a jsou nemrtelné motory, jen u 81kW se občas přidíralo naklápění lopatek důsledkem zasrání, je dobré po cca 100.000 km turbo vyčistit,popř. vyměnit uložení a zas ok...teď jsem to dělal na audi 81kw a spotřeba mu prý spadla o 0,5l a lepší se vytáčí...to jen tak mimo....
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#10 Příspěvek od Tuning »

a největší bomba je programovatelné nezávislé topení...hlavně na zimu...
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#11 Příspěvek od Slid »

Do 2500 je strop při studeném motoru, tak jsem to myslel.A je to i naspáno v příručce pro BMW E36 TD/TDS :wink:
Ale já jezdím do 2200-2300 :D
Uživatelský avatar
FreeTree
Registrovaný
Příspěvky: 397
Registrován: ned 25.06.2006 00:00
Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI

#12 Příspěvek od FreeTree »

hm... kolega má E46 320d, najeto 48000km, za studena to nehoní, když přijede nechá vychladnout a před měsícem se mu turbo vysypalo.... 8O
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#13 Příspěvek od jordeeman »

FreeTree píše:hm... kolega má E46 320d, najeto 48000km, za studena to nehoní, když přijede nechá vychladnout a před měsícem se mu turbo vysypalo.... 8O
hold no je to i o stasti ako ve vsem ..a vynimky su vsude ..vsude ...
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#14 Příspěvek od Tuning »

stane se :huh:
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od bpytlik »

FreeTree píše:hm... kolega má E46 320d, najeto 48000km, za studena to nehoní, když přijede nechá vychladnout a před měsícem se mu turbo vysypalo.... 8O
Taky zalezi kolik to melo najeto pred stocenim kilaku :)
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#16 Příspěvek od Tuning »

bpytlik píše:
FreeTree píše:hm... kolega má E46 320d, najeto 48000km, za studena to nehoní, když přijede nechá vychladnout a před měsícem se mu turbo vysypalo.... 8O
Taky zalezi kolik to melo najeto pred stocenim kilaku :)
tak tomu říkám hodně trefná odpověď :oha: , ale bohužel dneska je to hodně aktuální věc!!!
AdaM5
Registrovaný
Příspěvky: 894
Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
Bydliště: CB
Klubové ID: 1110
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od AdaM5 »

Slid píše:
jordeeman píše:
Baxon píše:Já když jedu s TDS trochu svižně, tak hodně zvolním cca 5-7km před cílem. Dojíždím max. do 2tis. ot. a před barákem už ho nechám vrčet pouze tak 20-30s než si vyndám všechny věci z kufru, najdu klíče a složím sluneční brejle :) .
jo ja to tez tak delam ...
inteligentne riesenie za malo penez :O) to je z reklami
také to tak dělám

A za studena se může jezdit do 2500 ot. lehce na plyn než se voda + olej zahřeje. těch 1900 je dost málo.
Tak to asi delame spravne vsichni :D
Odpovědět