Obecně platí, že veškeré motory by se měli nechat zahřát(nemyslím v garáži nebo kožuchu),ale hlavně jde o olej! A u turbomotoru to platí dvojnásob!

Pokud člověk nemá v autě budík na teplotu oleje dá se to zhruba odhadnout, že po 10 ujetých km by měla být teplota oleje ok.Samo, že to bude asi jiné v létě než v zimě,ale po těch deseti km je i dle testů olej zahřátý tak i tak. Takže nehonit za studena (ideál u ropáka je jet do 1900 ot. a pomalu to točit).
Přesný opak je po jízdě, zejména při zatížení (dálnice,do kopce,race..) nechat turbo zachladit, tzn. nechat běžet motor cca 3min. na volnoběh a né jak vidím, když tankuju na dálnici přiletí 99% magorů a tma,vypne,natankuje,možná zaplatí a střelba dál....
A věřte tomu, že vám turbo bude sloužit hodně dlouho...
