Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

kolísá teplota motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#1 Příspěvek od tom28 »

Mám problém s kolísání teploty u motoru 2,8 Vanos. Mám to zrepasovaný ve starším Bmw E21. Ale je to kompletní motor s příslušenstvím. když tomu dávám kudlu, tak teplota motoru vyleze a naopak když jedu z kopce a brzdím motorem tak se podchladí. Myslím zprávně že je to termostat? Kdyby to bylo chladičem, tak by se motor asi buď vůbec neohřál, nebo naopak by to pořád vařilo. Ale mě se to jízdy hlavně ve městě vyšší otáčky malá rychlost hřeje a nebo z kopce při bržděním kvaltem podchladí. Co si o tom myslíte? Díky za každou odpověď.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#2 Příspěvek od jurasis »

To je stopro termostat, nic jinýho nehledej... Hlavně to podchlazení pod normál. Že se to ohřeje trochu víc při honění je u všech motorů, jen to nesmí být moc.
Navíc určitě vyměň za novej. Starej je volovina. A nezapomeň na těsnění nebo aspoň tepelnej silikon, starý se na 90% rozpadne...
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Mě to dělalo u e36 325i, vyměnil jsem budíky a pohoda. U e34 525tdsA to dělá taky, ale neřeším to, zahřeje se to na půlku, spadne na 1/4, pak zase na půlku, jedu z kopce, spadne na 1/4...
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 1032
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od stanley07 »

Co to dělá, když stojíš na místě a necháš to běhat na volnoběh?
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#5 Příspěvek od tom28 »

Postupně začne líst teplota pak sepne sahara
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#6 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

bmw po zahřátí musí mít vždy ručičku přesně v půlce, ani když to honíš na max tak nevyleze víc. Pokud ano, je tam vždy nějaký problém.

V tomto případě bych koupil nový termostat a pak by to mělo být ok.
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#7 Příspěvek od tom28 »

Ještě řeším jeden problém. Neustále mi při asi při 5250 otáček začne pokuckávat motor. Mám tam nějaký sportovní filtr, ale neznačkový, tak jsem ho dnes na zkoušku sundal, abych zjistil, jestli se to nedusí, Ale výledek stejnej zkoušel jste někdo jezdit u 2,8 uplně bez filtru? Zajímalo by mě jesli to má plynulej průběch az do omezovače. Taky otázka kde si seriová 2,8 polkne, na kolika je omezovač?
Je tu taky možnost, že mi proměřuje otáčkoměr, je to totiž napojený na starý budíky. Volnoběch mi to ukazuje asi 750-800.
Jsem z toho jelen, ale nedřív se tu zeptám, než abych letěl na diagostiku. a tam mi řekli že je to repasovaný a neví co s tím.
Díky za odpovědi
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Omezovač je při 6500ot/min. volnoběh po zahřátí by měl být 600 +-.
Filtr, ať neznačkový na to vliv mít nebude, pokudnebude totálně zaneřáděný. Určitě tam ale fitlr být musí, kdyby ti to náhodou nasálo nějaký štěrk, můžeš ten motor rovnou vyhodit. Spíš bych zkontroloval svíčky.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od gyrous »

tom28 píše:Mám problém s kolísání teploty u motoru 2,8 Vanos. Mám to zrepasovaný ve starším Bmw E21. Ale je to kompletní motor s příslušenstvím. když tomu dávám kudlu, tak teplota motoru vyleze a naopak když jedu z kopce a brzdím motorem tak se podchladí. Myslím zprávně že je to termostat? Kdyby to bylo chladičem, tak by se motor asi buď vůbec neohřál, nebo naopak by to pořád vařilo. Ale mě se to jízdy hlavně ve městě vyšší otáčky malá rychlost hřeje a nebo z kopce při bržděním kvaltem podchladí. Co si o tom myslíte? Díky za každou odpověď.
Tak tenhle problém řeším teď na stopro je to vodním čerpadlem...
Néééé neboj se, máš vytahaný klínový řemen. :wink:
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od gyrous »

tom28 píše:Ještě řeším jeden problém. Neustále mi při asi při 5250 otáček začne pokuckávat motor. Mám tam nějaký sportovní filtr, ale neznačkový, tak jsem ho dnes na zkoušku sundal, abych zjistil, jestli se to nedusí, Ale výledek stejnej zkoušel jste někdo jezdit u 2,8 uplně bez filtru? Zajímalo by mě jesli to má plynulej průběch az do omezovače. Taky otázka kde si seriová 2,8 polkne, na kolika je omezovač?
Je tu taky možnost, že mi proměřuje otáčkoměr, je to totiž napojený na starý budíky. Volnoběch mi to ukazuje asi 750-800.
Jsem z toho jelen, ale nedřív se tu zeptám, než abych letěl na diagostiku. a tam mi řekli že je to repasovaný a neví co s tím.
Díky za odpovědi
Máš přehřátej motor, on se nenechá a nepustí tě... :wink:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

gyrous píše:
tom28 píše:Ještě řeším jeden problém. Neustále mi při asi při 5250 otáček začne pokuckávat motor. Mám tam nějaký sportovní filtr, ale neznačkový, tak jsem ho dnes na zkoušku sundal, abych zjistil, jestli se to nedusí, Ale výledek stejnej zkoušel jste někdo jezdit u 2,8 uplně bez filtru? Zajímalo by mě jesli to má plynulej průběch az do omezovače. Taky otázka kde si seriová 2,8 polkne, na kolika je omezovač?
Je tu taky možnost, že mi proměřuje otáčkoměr, je to totiž napojený na starý budíky. Volnoběch mi to ukazuje asi 750-800.
Jsem z toho jelen, ale nedřív se tu zeptám, než abych letěl na diagostiku. a tam mi řekli že je to repasovaný a neví co s tím.
Díky za odpovědi
Máš přehřátej motor, on se nenechá a nepustí tě... :wink:
A na to jsi přišel jak? :)
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od gyrous »

Speedy píše:
gyrous píše:
tom28 píše:Ještě řeším jeden

Máš přehřátej motor, on se nenechá a nepustí tě... :wink:
A na to jsi přišel jak? :)
Osobně nevím, ale čím víc zahřátej byl, tím míň mi jel. Když je studenej tak je živý normálně.Zajižděl jsem s ním a odvařil jsem ho ani jsem si nevšim teploty a myslel jsem, že mi dochází palivo. Jen jeden kilometr a chudáček mi nevydržel a z kapoty se táhnul mrak. Já to zkoušel jen tak udělat s ním kolečko kolem domku a čerpadlo mi nejelo vůbec, prokluzoval mi klíňák, zjistil jsem to až na druhé zkoušce, pak mi už ani altík nedobíjel. Ale čerpadlo chce nejvíc. Proklínám toho původního majitele, neřekl mi o tom. Ještě si s ním hezky pohovořím. Nevíš náhodou co se stane, když to takhle odvařím?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Když přehreješ motor, tak se nejčastěji stává to, že pukne těsněníé pod hlavou a hlava se ohne. Pokud máš jo smůlu, tak ti ta voda hrkne do válcu a pokud je motor v otáčkách, tak se s oblibou zohýbou ojnice, klika atd.
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#14 Příspěvek od tom28 »

včera jsem odpozoroval novou věc . Zkusili jsme z větší časti zaslepit vzduchový filtr ale výsledek upně stejnej, ale co mě zaráži je fakt, že když přijedu od někud, tak výfuk je tak zahřátej, že když nasliním prst a dám ho koncovku výfuku, tak z něj zasičí jako u rozpálenejch kotoučů. Což by znamenalo že směs hoří ještě ve výfuku. mohl by to být štpatnej předstih když se o to stará počítač? Nevěřím že by to bylo výfukem, jako že neklade odpor a tím pádem by se propláchlo část směsi do výfuku. Mám tam origo katy + rezonátory a za nima je to zpojené do 60 trubky vnitřní průměr a na konci průchozí tlumič stylu silniční motorky. Asi budu muset na tu diagnostiku.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od gyrous »

Auto se upravuje až po perfektním stavu motoru. Pak zjistiš že upravovat ani nepotřebuješ. To je jak když dáš chlapovi se zlomenou nohou běžecké boty, aby běžel rychleji :twisted:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#16 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

A je ten výfuk do běla nebo do černa? Když na místě sešlápneš plyn a hned pustíš, není slyšet takové brumlání-střílení do výfuku? Jestli ano, tak to blbě spaluje. Díval jsi se už na ty svíčky?
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Klubové ID: 644
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Maikl »

Když už sme u toho střílení, tak mě to někdy střelí když je motor ve votáčkách a pustim a pak hned prudce sešlápnu plyn (mám laďák - universal a sport filtr), žeby taky svíčky..? Nebo spíš malej odpor vejfuku..
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#18 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Maikl píše:Když už sme u toho střílení, tak mě to někdy střelí když je motor ve votáčkách a pustim a pak hned prudce sešlápnu plyn (mám laďák - universal a sport filtr), žeby taky svíčky..? Nebo spíš malej odpor vejfuku..
to je normalni, je treba si uvedomit, ze ne vzdy dochazi k uplnemu spaleni smesi, zvlaste pri tomto, co popisujes.
error-motohanz
Registrovaný
Příspěvky: 999
Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
Klubové ID: 2256

#19 Příspěvek od error-motohanz »

jojo mam stejnou zkusenost s ladakem.....
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#20 Příspěvek od tom28 »

Ta jsem byl na diagnostice u kámoše, a napsalo to chybí signal rychlosti , ten nemám zapojen a asi mít nebudu, pak nějakej ventil kterej otvírá uhlí asi? Ten nemám zapojen ale to zapojím a pak ještě nějakej ventil říkal tuším egr ventil ale pak o tom mluvil v souvislosti s výfukem. Tak se chci zeptat, jestli ta klapka co je u 2,8 v koncovým tlumici je ovládaná pouze podtlakem, nebo je v tom ještě nějaká elektronika? Musím co nejvíce věcí pozapojovat, jinak se k ničemu nedoberu. A ještě lambda sondy měli prý vysoký hodnoty nějaký 4V. Ale to nebylo hlášeno jako závada.
Odpovědět