Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Elektrika vs. Palivové čerpadlo - PLS POMOOOC :(

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
T.o.m.
Registrovaný
Příspěvky: 1562
Registrován: pon 24.03.2003 01:00
Klubové ID: 202

#1 Příspěvek od T.o.m. »

Po třech výpadcích palivového čerpadla, jsem před dvěmi měsíci koupil nové ... po výměně vše klapalo na výbornou ... netušil jsem ale, že problém nebyl v čerpadlu, ale v přívodu proudu k němu ... to jsem zjistil dnes, když nové čerpadlo přestalo fungovat :(

K plováku proud jde, k čerpadnu ne. Čerpadlo je ok, po přívodu proudu k němu od jinud najede.

Potřeboval bych poradit, v čem může být zakopaný pes :( předpokládám řelátka, pojistky, imobilizér, kabeláž ... nevím :(

... a dále ... při mých pokusech zjistit závadu, mi přestal ukazovat plovák, pak zase najel, zase nejel ... náhodně, nenáhodně, po odpojení ... atd. ... to si neumím vysvětlit

... a poslední dotaz, jak funguje přivod produ k čerpadlu? jde tam pořád 12V? dojedu na něm, když nechám do něj puštěný prod od jinud?

Díky za rady ... E36 318
Uživatelský avatar
T.o.m.
Registrovaný
Příspěvky: 1562
Registrován: pon 24.03.2003 01:00
Klubové ID: 202

#2 Příspěvek od T.o.m. »

:ja_nic: :(
Sumik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 17.08.2005 00:00
Bydliště: Brandýs nad Labem

#3 Příspěvek od Sumik »

Co se týká palivového čerpadla je to pojistka č:18 a relé č:1 v poj.skříňce před řidičem v motorovém prostoru.Dráty jsou vedeny pod zadním sedákem,ty silnější.Nutno prohlédnout,zkontrolovat spoje.
Uživatelský avatar
T.o.m.
Registrovaný
Příspěvky: 1562
Registrován: pon 24.03.2003 01:00
Klubové ID: 202

#4 Příspěvek od T.o.m. »

Sumik píše:Co se týká palivového čerpadla je to pojistka č:18 a relé č:1 v poj.skříňce před řidičem v motorovém prostoru.Dráty jsou vedeny pod zadním sedákem,ty silnější.Nutno prohlédnout,zkontrolovat spoje.
díky za ty čísla ... když bude pojistka + relé ok (zlomený drát nepředpokládám) ... co jiného by to mohlo být? imob.?
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 2283

#5 Příspěvek od tonye36 »

Imob. zalezi na zapojeni, ale me to delalo rele. Kdyz jsem naprimo pripojil 12V, tak jsem si v klidu dojel (cca 50 Km).
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 78
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Doktor1 »

Tohle dělají drátky,co jdou od víka nadrže k čerpadlu(v nádrži),bývají u víka utřepané.Vem za ně a uvidíš,že je lehko utrhneš.Stačí je na tupo připájet k těm kolíkům... Celkem běžná závada 8)
Uživatelský avatar
T.o.m.
Registrovaný
Příspěvky: 1562
Registrován: pon 24.03.2003 01:00
Klubové ID: 202

#7 Příspěvek od T.o.m. »

Doktor1 píše:Tohle dělají drátky,co jdou od víka nadrže k čerpadlu(v nádrži),bývají u víka utřepané.Vem za ně a uvidíš,že je lehko utrhneš.Stačí je na tupo připájet k těm kolíkům... Celkem běžná závada 8)
čerpadlo je fungl nové :(
Uživatelský avatar
T.o.m.
Registrovaný
Příspěvky: 1562
Registrován: pon 24.03.2003 01:00
Klubové ID: 202

#8 Příspěvek od T.o.m. »

tonye36 píše:Imob. zalezi na zapojeni, ale me to delalo rele. Kdyz jsem naprimo pripojil 12V, tak jsem si v klidu dojel (cca 50 Km).
které je relé č. 1? pojistky jsou popsány, relé ne
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 78
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Doktor1 »

A jen čerpadlo,nebo i to víko s drátama a plovákem?
Uživatelský avatar
T.o.m.
Registrovaný
Příspěvky: 1562
Registrován: pon 24.03.2003 01:00
Klubové ID: 202

#10 Příspěvek od T.o.m. »

Doktor1 píše:A jen čerpadlo,nebo i to víko s drátama a plovákem?
komplet cely :(
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 78
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Doktor1 »

Tak to potom jo,to bude tím relé...
Uživatelský avatar
T.o.m.
Registrovaný
Příspěvky: 1562
Registrován: pon 24.03.2003 01:00
Klubové ID: 202

#12 Příspěvek od T.o.m. »

Doktor1 píše:Tak to potom jo,to bude tím relé...
snad, jen nevim které relé je č.1 ... pojistka je ok
Bambim
Registrovaný
Příspěvky: 676
Registrován: stř 19.01.2005 01:00
Bydliště: Závodí
Klubové ID: 705
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Bambim »

Me se vypinal mototr za jizdy, kdyz bylo vlhko, nechal jsem cely auto promerit od nasich elektrikaru a zjistili mi zoxidovanej kabel na palivovy pumpe... Opravili a zatim OK.
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 78
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Doktor1 »

T.o.m. píše:
Doktor1 píše:Tak to potom jo,to bude tím relé...
snad, jen nevim které relé je č.1 ... pojistka je ok
Zjitím Ti to přesně v pondělí. Potřebuju číslo karoserie,posledních 7 znaků.. Stačí na SZ...
hertz1
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: pon 24.03.2003 01:00

#15 Příspěvek od hertz1 »

Chlapi, tak tohle mě taky zajímá, protože se zrovna chystám reklamovat nové čerpadlo a podle toho co tady čtu, bych se mohl pěkně ztrapnit. :D
Mám nedávno měněné čerpadlo a po měsíci provozu se objevil stejný problém jako před výměnou - při poklesu nafty pod 20 litrů v nádrži už nenastartuju a i při plné nádrži musím po delším stání nebo při stání předkem do kopce dlouho startovat. :? Potom, během jízdy, je už všechno ok. Myslíte, že by to mohlo být také v tom relé nebo v kontaktech?
Uživatelský avatar
T.o.m.
Registrovaný
Příspěvky: 1562
Registrován: pon 24.03.2003 01:00
Klubové ID: 202

#16 Příspěvek od T.o.m. »

Tak sem to auto nějak zprovoznil ... ikdyž sem z toho pořád nesvůj ...

1/
měl sem tam známého co dělá alarmy a imobilizéry ... začli jsme u imob. ... byl propálený, přeletovali jsme spoje ... proud přes něj potom procházel normálně ... imob teda ok

následoval první pokus o start ... nic, proud do čerpadla nešel

2/
šli jsme teda dále ... alarm ... podle schématu vše funkční, vše ok

po kontrole alarmu jsme zapoměli zkusit start

3/
jdeme po kabeláži pod volant (vše ok), do pojistk. bloku (vše ok), relé (ok)

po tomto postupu jsme opět nezkoušeli nastartovat (pořád vlastně nebylo proč)

4/
po sundání relé od čerpadla zkoušíme přívod k relé v jeho zásuvce ... zjištění ... nejde mínus při startu ... to znamenalo, že relé nesepína a tím nenatahuje palivo při poloze klíčku před startem

... pak mi došlo, že jsme zkoušeli ruznými pokusy rozjet čerpadlo a to párkrát zabralo a nasálo benzím ... tím pádem byl okruh plný paliva a nepotřobevol ho sát před startem ... proto asi nedouštěl produ před startem do relé

... tato zkutečnost nám pak došla, zkusili jsme start a chytlo normálně

... přál bych si, ať to bylo tím imobilizérem, ale pořád mi to vrtá hlavou...předpokládám, že je to vše řízeno řídící jednotkou

mám obavu, že může být problém řídicí jednotce, která nedokáže dát povel k čerpání benzínu před startem .... je to možné, nebo by v případě poruchy jednotky čerpadlo nejelo vůbec?

PS: píšu to na rychlo, snad to dává smysl
Odpovědět