Chlapi mám dotaz,
před asi půl rokem mě měnili váhu vzuchu a byla taková dost zajebkaná od černého sajrajtu (něco mezi šmírem a krémem na kanady )
Tak mě napadlo, jde ta váha v něčem vyprat ? (technický benzín apod.) ? A bude po vyprání OK ?
Napadlo mě že se časem zalajtruje i ta nová (staro-nová) tak mě zajímá jestli to té váze prospěje, nebo spíš ublíží....Podle mě ten sajrajt musí ovlivňovat její funkci.
Wolfi píše:Chlapi mám dotaz,
před asi půl rokem mě měnili váhu vzuchu a byla taková dost zajebkaná od černého sajrajtu (něco mezi šmírem a krémem na kanady )
Tak mě napadlo, jde ta váha v něčem vyprat ? (technický benzín apod.) ? A bude po vyprání OK ?
Napadlo mě že se časem zalajtruje i ta nová (staro-nová) tak mě zajímá jestli to té váze prospěje, nebo spíš ublíží....Podle mě ten sajrajt musí ovlivňovat její funkci.
tywe myslim že by stačilo mít obyč a čistej filtr
pač ten maz by měl bejt až tak maximálně na klapce, ale nevim jak se mohl dostat k váze
Wolfi píše:Chlapi mám dotaz,
před asi půl rokem mě měnili váhu vzuchu a byla taková dost zajebkaná od černého sajrajtu (něco mezi šmírem a krémem na kanady )
Tak mě napadlo, jde ta váha v něčem vyprat ? (technický benzín apod.) ? A bude po vyprání OK ?
Napadlo mě že se časem zalajtruje i ta nová (staro-nová) tak mě zajímá jestli to té váze prospěje, nebo spíš ublíží....Podle mě ten sajrajt musí ovlivňovat její funkci.
tywe myslim že by stačilo mít obyč a čistej filtr
pač ten maz by měl bejt až tak maximálně na klapce, ale nevim jak se mohl dostat k váze
tywe, filtr je obyč a novej (jestli máš na mysli ten vzduchový). No já nevím jak to máš poskládané v motoru ty, ale u mě je to takto.
1. okolní prostředí nasávané v masce
2. přívod vzduchu před filtr
3. po filtru je Váha vzduchu skrze kterou proudí dál do motoru.
No a vzhledem k tomu, že jsem nepsal nic o přismahlých muškách na tom snímači ve váze , ale o šmíru, tak nevím že tě nenapadlo že to svinstvo pochází z motoru a né z přivedeného vzuchu
Nebo on je tam někde ještě jiný filtr ? (ptám se, to není ironie)
když stojíš čelem k motoru, tak na levé straně pod "náustkem" sání do filtru....
zkrátka když se mrkneš pod plastový náustek co vede z masky vzduch do filru, tak tam uvidíš takovou platovou trubku o průměru cca (a teď střílím) 9-10 cm o délce asi 12-13cm. (vede od ní káblík s konektorem)
Pokud se k ní chceš dostat kvůli demontáži tak ti bude zavazet gumová hadice z chladiče...ta kterou mi ten pablb co mi Váhu měnil, zapomněl na spojce o 5 otáček dotáhnout, a já pak měsíc hledal kde mi mizí voda z chladiče
když stojíš čelem k motoru, tak na levé straně pod "náustkem" sání do filtru....
zkrátka když se mrkneš pod plastový náustek co vede z masky vzduch do filru, tak tam uvidíš takovou platovou trubku o průměru cca (a teď střílím) 9-10 cm o délce asi 12-13cm. (vede od ní káblík s konektorem)
Pokud se k ní chceš dostat kvůli demontáži tak ti bude zavazet gumová hadice z chladiče...ta kterou mi ten pablb co mi Váhu měnil, zapomněl na spojce o 5 otáček dotáhnout, a já pak měsíc hledal kde mi mizí voda z chladiče
takže pokud dobře chápu tak to je mezi filtrem a turbem?
když stojíš čelem k motoru, tak na levé straně pod "náustkem" sání do filtru....
zkrátka když se mrkneš pod plastový náustek co vede z masky vzduch do filru, tak tam uvidíš takovou platovou trubku o průměru cca (a teď střílím) 9-10 cm o délce asi 12-13cm. (vede od ní káblík s konektorem)
Pokud se k ní chceš dostat kvůli demontáži tak ti bude zavazet gumová hadice z chladiče...ta kterou mi ten pablb co mi Váhu měnil, zapomněl na spojce o 5 otáček dotáhnout, a já pak měsíc hledal kde mi mizí voda z chladiče
takže pokud dobře chápu tak to je mezi filtrem a turbem?
Chápeš to perfektně...
když mi motůrek nedávno seřizovali tak říkal že to turbo nijak enormě nepropouští...takže nevím proč tam ten mazut byl ?
Napadá mě ještě jestli na to nemá vliv větší množství oleje nad max. rysku
ta vaha je myslim od 96 vyssie na motore s plastovym sanim.
na skorsich tdskach je len snimac nasavaneho vzduch zo spodu v hlinikovom sani.
vahu vzduchu u tds zasere:
*olej ktory prepusti turbo
*olej z prepadovej hadice /odvetranie/ktora je vlastne sucast plastu na ktorom je uchyteny vzduchovy filter - vyustuje priamo pred turbo. tym padom ta vaha nachyta casom bordel a je zle..
mne poradili ze to mam vystriekat brzdovym cisticom v spreji..
velmi dobre to ocisti a chvilu zas potrva kym sa to zasere.
kedze to vlakno ktore je tam sa rozzeravy a je natom nachytany olejovy sajrajt ovela rychlejsie sa prepali a vaha je v prdeli.
delawega píše:ta vaha je myslim od 96 vyssie na motore s plastovym sanim.
na skorsich tdskach je len snimac nasavaneho vzduch zo spodu v hlinikovom sani.
vahu vzduchu u tds zasere:
*olej ktory prepusti turbo
*olej z prepadovej hadice /odvetranie/ktora je vlastne sucast plastu na ktorom je uchyteny vzduchovy filter - vyustuje priamo pred turbo. tym padom ta vaha nachyta casom bordel a je zle..
mne poradili ze to mam vystriekat brzdovym cisticom v spreji..
velmi dobre to ocisti a chvilu zas potrva kym sa to zasere.
kedze to vlakno ktore je tam sa rozzeravy a je natom nachytany olejovy sajrajt ovela rychlejsie sa prepali a vaha je v prdeli.
Takže by se to dalo čistit jakým koliv odmašťovačem, chápu to dobře ?
Tak já mám plastové sání a mám ze spodu připojen konektor na jak říkáš, snímač nasávaného vzduchu. Ten se může také po..at?. Jak se to pozná že je špatný?.
delawega píše:ta vaha je myslim od 96 vyssie na motore s plastovym sanim.
na skorsich tdskach je len snimac nasavaneho vzduch zo spodu v hlinikovom sani.
vahu vzduchu u tds zasere:
*olej ktory prepusti turbo
*olej z prepadovej hadice /odvetranie/ktora je vlastne sucast plastu na ktorom je uchyteny vzduchovy filter - vyustuje priamo pred turbo. tym padom ta vaha nachyta casom bordel a je zle..
mne poradili ze to mam vystriekat brzdovym cisticom v spreji..
velmi dobre to ocisti a chvilu zas potrva kym sa to zasere.
kedze to vlakno ktore je tam sa rozzeravy a je natom nachytany olejovy sajrajt ovela rychlejsie sa prepali a vaha je v prdeli.
Takže by se to dalo čistit jakým koliv odmašťovačem, chápu to dobře ?
Už jsi to zkoušel ?
ano cistil som to tym sprayovym cisticom na brzdy...
je to spray stoji okolo 100,-cca a hlavne sa toho dratika nedotykaj, len to vystriekaj aby tam nezostal olej a sajrajt...
robil som to a nic sa zatial nestalo, myslim ze by ta vaha skor odisla ak sa bude ten dratik zanasat olejom.
dell píše:Tak já mám plastové sání a mám ze spodu připojen konektor na jak říkáš, snímač nasávaného vzduchu. Ten se může také po..at?. Jak se to pozná že je špatný?.
snimac teploty vzduchu som videl len na hlonokovom sani...takze neni som si 100% isy ci je aj na plastovom...ak ano mal by sa dat vysrobovat myslim 13 klucom. vypojis konektor a vysrobujes...
cidlo pozostava z plastoveho krytu a vo vnutry spojenych 2 drotikov a snimacom na konci.. dalo by sa to prirovnat k niektorym druhom odporom opticky.
snimac moze byt mechanicky poskodeny teda preruseny dratik alebo spalene cidlo, niekedy sa to da zistit opticky no 100% je diagnostika alebo premerat aky ma odpor.
ak je to cidlo skapate motro sa hodi do nudzoveho rezimu, takze spotreba o nieco stupne.
nerpejavuje sa to tym ze by auto neslo do otacok alebo stratou vykonu .
obávám se že ne...
MASS AIR FLOW SENSOR (senzor množství nasávaného (protečeného) vzduchu - tzv. MAF senzor)
BOOST PRESSURE SENZOR (senzor nárustu (vzestupu, zvýšení) tlaku)
jedná se sice jenom o mou čistě hypotetickou úvahu plynoucí z názvosloví, takže se klidně můžu plést, ale princip snímání u těchto dvou senzorů musí být zákonitě od sebe odlišný, takže se asi nejedná o to samé čidlo. Jeden podle mě snímá množství protečeného množství vzuchu jeho ohříváním a snímáním teplot před a za ohřívačem (objemový průtokoměr) a druhý snímá tlak v prostředí (vzduchu) - tlakoměr
a když by to nebyla pravda tak mě hned nekamenujte prosím
PS: editovat jsem to musel, protože když jsem si to přečetl, sám jsem tomu nerozuměl
obávám se že ne...
MASS AIR FLOW SENSOR (senzor množství nasávaného (protečeného) vzduchu - tzv. MAF senzor)
BOOST PRESSURE SENZOR (senzor nárustu (vzestupu, zvýšení) tlaku)
jedná se sice jenom o mou čistě hypotetickou úvahu plynoucí z názvosloví, takže se klidně můžu plést, ale princip snímání u těchto dvou senzorů musí být zákonitě od sebe odlišný, takže se asi nejedná o to samé čidlo. Jeden podle mě snímá množství protečeného množství vzuchu jeho ohříváním a snímáním teplot před a za ohřívačem (objemový průtokoměr) a druhý snímá tlak v prostředí (vzduchu) - tlakoměr
a když by to nebyla pravda tak mě hned nekamenujte prosím
PS: editovat jsem to musel, protože když jsem si to přečetl, sám jsem tomu nerozuměl
no ak sa nemylim to by mala byt hadicka ktora je nastrcena zo spodnej strany sania koncit by mala na cidle ktore ovlada funkciu turba.
dost casto sa stava ze hadicka vypadne zo sania alebo sa vplyvom casu a teploty prederavi a auto zacne chodit "jak skapate" alebo moze odist ten snimac na ktory ja ta podtlakova hadicka a je zle...
takze skontroluj hadicku a ak nieje vypadnuta alebo pretrhnuta vycisti ju, moze sa tam dostat olej zo sania, ak nepomoze skontroluj cidlo.