Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

motor klape

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
320i
Registrovaný
Příspěvky: 1528
Registrován: úte 06.06.2006 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 665
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od 320i »

Zdar,
potřebuju pomoc-vim že olej se tu řešil-přečet jsem si k tomu hodně a honě se řešil studenej motor-neni muj problem-muj problém je takový:motor za normalní jízdy přede jako kotě, jenže ve chvíli kdy mu šlapu pár kilometrů na krk a pak zastavim tak klepe jak vyhoněnej diesel..když pak jedu normal tak přestane ale jde mi o to aby byl v poho i při ostřejší jízdě..Jako první nasnadě je samozřejmě olej-resp takový to zdegradování jenže zásek je v tom že byl před 7tis měněnej..Dával jsem tam novej 10w40.Kontroloval jsem ho a je ho tam akorát..a 7táců se mi zdá málo na to abych ho měnil znova..ví někdo něco,poradí někdo??
yard
Registrovaný
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00
Bydliště: CHOMUTOV
Klubové ID: 588

#2 Příspěvek od yard »

pokud olej ohřeješ na vysokou teplotu, což se ti svižnou jízdou, nebo nějakým řáděním povede raz dva, tak ti s ním (s přehřátým olejem)bohužel už "nekomunikují" hydroštěly...prostě to KLAPE, ....měl jsem stejný problém, tuším že speedy mi psal, že řešením je chladič oleje a kvalitní olej...na nové hydroštěly bych se asi zatím vyprdnul, pokud při studeném motoru beží vše jak má ,tak bych je já osobně neměnil....pohledej ve vyhledávači..už se to tu řešilo....
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#3 Příspěvek od eko »

Takovych dotazu tu bylo uz dost a co jsem dokazal pochopit je to, ze pokud reknes jen ze neco klepe, tak to se opravdu tezko radi. Casto klapou hydraulicke zdvihatka, ale ty vetsinou klapou u studenyho motoru a pak i po vetsim zatizeni. Nebo nejakej spatnej napinak remene ci retezu.
320i
Registrovaný
Příspěvky: 1528
Registrován: úte 06.06.2006 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 665
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od 320i »

nezjistoval sem cim to je-jde z motoru zevnitř-plast jsem nesundaval..na řemen nebo řetez to nevypadá,ten ještě poznám..projel sem forum vyhledávačem a hodně se řešily hydroštely za studena, zmínky o teplym motoru tam jsou a všechno to chápu ale je mi fakt divný že by zdegeneroval olej po 7tisících...
yard
Registrovaný
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00
Bydliště: CHOMUTOV
Klubové ID: 588

#5 Příspěvek od yard »

320i píše:nezjistoval sem cim to je-jde z motoru zevnitř-plast jsem nesundaval..na řemen nebo řetez to nevypadá,ten ještě poznám..projel sem forum vyhledávačem a hodně se řešily hydroštely za studena, zmínky o teplym motoru tam jsou a všechno to chápu ale je mi fakt divný že by zdegeneroval olej po 7tisících...
olej nezdegeneruje, prostě jsou teď vedra a rychle ho ohřeješ, když dáš autu zahulit...... když má 120 stupňů můžeš mít sebelepší, ale při takové teplotě prostě nestíhá....mně to na coupe nikdy necvakalo a jak byl ten sraz v mostě na autodromu tak jsem tam na starym polygonu třošku zařádil, přijel sem zpět a cvakal jak o život, když to zchladlo...přestalo to...myslím, že to bude tenhle problém...hydroštely nejsou prostě nové maj nalítáno 160 tis a začínají se ozývat....
320i
Registrovaný
Příspěvky: 1528
Registrován: úte 06.06.2006 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 665
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od 320i »

díky za info...aspon ze v tom nelitam sam..myslel sem ze bych mu nejak ulevil ale pri tehle teplotách to asi nepujde..mluvil jsem s mym servisákem a říkal víceméně to samý-při tehle teplotách to olej neunese,zpění a pak to jde jedno s druhym...ale díky :)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od castro »

Mám to stejný. Motor byl uplně ok a dva dny sem mu dával dost pokouřit, že se mi vypařili 2litry oleje. Od té doby to v tom začalo taky cvakat jak v dýzlu... A olej je tam nově měněnej před asi 4.000 km
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 865
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Lion »

Tak tak...Můžu potvrdit...V nedělu sem jel s báwem na koupák a lepil se na mě Passát tak sme jeli svižnější jízdou, ale bylo vidět, že Passát má výkonostní převahu, takže autu sem šlapal hodně na plyn, po pár kilometrech " hraní" a jízdou členitou krajinou mě Passát stejně předjel a mě o kilometr později začaly cvakat hydroštely jak o život...Tak sem na 15 min zastavil na lesní cestě , nechal auto zchladnout a po této pauze zase všechno šlapalo jak mělo...Je to prostě tak, jak se olej ohřeje na velkou teplotu, tak se rozstříká všude možně a už prostě nestíhá... :wink: Jinak mám E36 318i..U 4válců je to bych řek ještě víc náchylnější...
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Klubové ID: 444
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Fikop »

Mám taky takový problém....jenže já už to po Mostě jako velký problém neřeším, po tom co jsem tam slyšel megacvakáni z ruzných aut(porovnávám se svým) tak jsem klidný, pač mi cvakali tak plus minus 3hydroštela. Rád bych se toho zbavil ale co nejlevnější cestou.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Huska »

většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Lepší olej. Třeba 5W-50
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Klubové ID: 444
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fikop »

Huska píše:většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Ježišimarija NESTRAŠ :oops:
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Huska »

Fikop píše:
Huska píše:většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Ježišimarija NESTRAŠ :oops:
nestraším, ale trochu tě potěším ... není to tak nákladné jak na m3 3,2 :-). kdyby to byly "jen" hydroštely tak to klape nejvíc zastudena a pak se ztiší.... špatnej vanos... přesný opak začne po zahřátí. :?
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Klubové ID: 444
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Fikop »

Huska píše:
Fikop píše:
Huska píše:většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Ježišimarija NESTRAŠ :oops:
nestraším, ale trochu tě potěším ... není to tak nákladné jak na m3 3,2 :-). kdyby to byly "jen" hydroštely tak to klape nejvíc zastudena a pak se ztiší.... špatnej vanos... přesný opak začne po zahřátí. :?
Tak kolik by to vyšlo na 323i???
yard
Registrovaný
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00
Bydliště: CHOMUTOV
Klubové ID: 588

#15 Příspěvek od yard »

:roll:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#16 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Huska píše:
Fikop píše:
Huska píše:většinou se takto po zátěži projevuje špatnej vanos !!!
Ježišimarija NESTRAŠ :oops:
nestraším, ale trochu tě potěším ... není to tak nákladné jak na m3 3,2 :-). kdyby to byly "jen" hydroštely tak to klape nejvíc zastudena a pak se ztiší.... špatnej vanos... přesný opak začne po zahřátí. :?
Na to jsi přišel jak?
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#17 Příspěvek od major »

Hele kluci, jestli tomu v těhle vedrech dáváte často a hodně za uši, tak doporučuji před tím než začnete měnit VANOS a hydra zkusit jinou SAE motorového oleje, určenou pro vyšší pracovní teploty motoru. Nejlépe 5W-50 či 10W-50.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Huska »

Speedy píše:Na to jsi přišel jak?
tak že to otec už opravoval ... samozřejmě každému to může klepat trochu jinak, ale osobní zkušenost mám takovou (vyloučit jinou závadu nemůžu) a docela mě zajímá jestli to klepe někomu z kluků, kteří psali a nemá vanos? cenu nevím ale zkusímse zeptat jestli si pamatuje
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#19 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, a víš, co na tom vanosu začne odcházet a proč by to pak mělo po zahřátí začít klepat?
yard
Registrovaný
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00
Bydliště: CHOMUTOV
Klubové ID: 588

#20 Příspěvek od yard »

Speedy píše:No, a víš, co na tom vanosu začne odcházet a proč by to pak mělo po zahřátí začít klepat?
no to by mne taky moc zajímalo....
Odpovědět