Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

seřízení 325 TDS aneb znám machry na motory

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Klubové ID: 561
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Wolfi »

Tak jsem konečně narazil na pořádný servis.
Možná jste si tady četli v několika předchozích příspěvcích, že jsem měl různé problémy u svého báwa. V jednom z hodonínských servisů s BOSH diagnostikou (firma CARBAND) mě tvrdili, že mám kaput turbo, a že ho mám jet repasovat kdesi do Vídně (auto při sešlápnutí plynu až na podlahu strašně dýmilo, a vůbec to jelo jaksi hůř než má předchozí HONDA s 1.5 motorem s VTEC a prej by to nějakých 20.000,- spravilo). Mimo jiné, také jsem měl údajně nefunkční saharu na klimu za cca 8.000 bez DPH (motor se po sepnutí čidla netočil). Na saharu jsem přivedl 12V z baterky a točí se jak má (takže vyčistit konektor a mám 8.000,- v kapse). a teď to hlavní.
Dostal jsem kontakt na jistého pana Garčice z Hodonína, který je prý machr na dieselové motory. Zajel jsem tam, on my vysvětlil, že u auta které má najeto nějakých 160.000km tacho by první mrkl na seřízení a vyčistění vstřiků a podobných serepetiček, než by se pouštěl do drahých repasí turba.
Báwo jsem mu včera ráno představil před takovou trošku větší garáž a doufal v zázrak. Během poledne jsem se stavil vyzvednout něco z auta dostal jsem zjeba na co prej to jezdím, jestli jsem taky podlehl touze zkusit jezdit na rostliný olej z TESCA (co mám půl roku auto nikdy jsem tam nedal nic než ARAL OMV a Shell). Všechny vstřiky byly zajebané jak sviňa (strašně čpěli, jak od čpavku) a místo rozprašování nafty ji tam ukapkávali (mít prý TDícko tak jsem podpálil písty). Po dalších 5-ti hodinách jsem šel auto vyzvednout a zrovna se vracel z testovací jízdy. Celý den se s tím jebkal a musel prý šáhnout na všechno počínaje tryskama, vstřikovacího čerpadla a končeje turbem a vživotě prý neviděl tak rozhašený motor. Poslal mě se projet a co na to prej říkám. Báwo na mě ještě na trojku poblikávalo ASR kontrolkou a já jsem neměl slov, ucvrkávaje blahem. Sám servisák říkal, že nezná TDSo, které by takle suprově jelo. (ještě musím pořešit co vlastně dělá ta černá krabička v motorovém prostoru, co od ní mám vypínač pod volantem)
Celé to seřízení stálo nějaké necelé tři tisíce + pětikilo jako dýžko (tak jsem byl ohromen jeho prací) a doma mám ušetřených 20.000,- nachystaných na repasi turba. Takže až budete mít někdo z okolí něco s dieselem tak vřele doporučuju.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

Wolfi píše:Tak jsem konečně narazil na pořádný servis.
Možná jste si tady četli v několika předchozích příspěvcích, že jsem měl různé problémy u svého báwa. V jednom z hodonínských servisů s BOSH diagnostikou (firma CARBAND) mě tvrdili, že mám kaput turbo, a že ho mám jet repasovat kdesi do Vídně (auto při sešlápnutí plynu až na podlahu strašně dýmilo, a vůbec to jelo jaksi hůř než má předchozí HONDA s 1.5 motorem s VTEC a prej by to nějakých 20.000,- spravilo). Mimo jiné, také jsem měl údajně nefunkční saharu na klimu za cca 8.000 bez DPH (motor se po sepnutí čidla netočil). Na saharu jsem přivedl 12V z baterky a točí se jak má (takže vyčistit konektor a mám 8.000,- v kapse). a teď to hlavní.
Dostal jsem kontakt na jistého pana Garčice z Hodonína, který je prý machr na dieselové motory. Zajel jsem tam, on my vysvětlil, že u auta které má najeto nějakých 160.000km tacho by první mrkl na seřízení a vyčistění vstřiků a podobných serepetiček, než by se pouštěl do drahých repasí turba.
Báwo jsem mu včera ráno představil před takovou trošku větší garáž a doufal v zázrak. Během poledne jsem se stavil vyzvednout něco z auta dostal jsem zjeba na co prej to jezdím, jestli jsem taky podlehl touze zkusit jezdit na rostliný olej z TESCA (co mám půl roku auto nikdy jsem tam nedal nic než ARAL OMV a Shell). Všechny vstřiky byly zajebané jak sviňa (strašně čpěli, jak od čpavku) a místo rozprašování nafty ji tam ukapkávali (mít prý TDícko tak jsem podpálil písty). Po dalších 5-ti hodinách jsem šel auto vyzvednout a zrovna se vracel z testovací jízdy. Celý den se s tím jebkal a musel prý šáhnout na všechno počínaje tryskama, vstřikovacího čerpadla a končeje turbem a vživotě prý neviděl tak rozhašený motor. Poslal mě se projet a co na to prej říkám. Báwo na mě ještě na trojku poblikávalo ASR kontrolkou a já jsem neměl slov, ucvrkávaje blahem. Sám servisák říkal, že nezná TDSo, které by takle suprově jelo. (ještě musím pořešit co vlastně dělá ta černá krabička v motorovém prostoru, co od ní mám vypínač pod volantem)
Celé to seřízení stálo nějaké necelé tři tisíce + pětikilo jako dýžko (tak jsem byl ohromen jeho prací) a doma mám ušetřených 20.000,- nachystaných na repasi turba. Takže až budete mít někdo z okolí něco s dieselem tak vřele doporučuju.
dobrá nafta je základ.
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Klubové ID: 561
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Wolfi »

JaraX píše: dobrá nafta je základ.
no jo, ale jak říkám já tam dávám jenom ARAL, OMV a jednou SHELL...

ještě jsem dostal radu, že mám jezdit na červenou Benzinu....údajně když se loni (nebo kdy to) posralo v republice strašně moc Fordích TDCíček (zasrané vstřikování) tak u nás dělali nějací němčouři průzkum čerpaček a Benzina (ta červená) vyšla v testech nejlíp (nejkvalitněji). Včera mi kamoš zase prozradil, že jeho mladá (pracuje na Aralce v Hodoníně) musela v zimě každé ráno odpouštět mraky namrzlé nafty ze stojanů, aby to neviděli zákazníci.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

Wolfi píše:
JaraX píše: dobrá nafta je základ.
no jo, ale jak říkám já tam dávám jenom ARAL, OMV a jednou SHELL...

ještě jsem dostal radu, že mám jezdit na červenou Benzinu....údajně když se loni (nebo kdy to) posralo v republice strašně moc Fordích TDCíček (zasrané vstřikování) tak u nás dělali nějací němčouři průzkum čerpaček a Benzina (ta červená) vyšla v testech nejlíp (nejkvalitněji). Včera mi kamoš zase prozradil, že jeho mladá (pracuje na Aralce v Hodoníně) musela v zimě každé ráno odpouštět mraky namrzlé nafty ze stojanů, aby to neviděli zákazníci.
já beru jen shell, TDSko co vzalo vždycky, ale ve Vitu nám jednou zamrzla, asi u mercedesu nemaj tak pořešený vyhřívání jak u BMW :D
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#5 Příspěvek od major »

Pánové nevěřte nikomu ani červené Benzině a prostě aditivujte sami a budete mít klid. To že na nějaké ARALCE či jiné pumpě zamrzla v zimě nafta ještě nemusí znamenat vůbec nic. Záleží, kde je ta č.s. postavená zda mezi městskou zástavbou či volně "v poli", jestli jsou stojany ofukovány v zimě větrem, zda mají venkovní či podzemní nádrže, jaká byla v té oblasti teplota atd. Letos to byl poměrně častý jev. Zimní nafta má filtrovatelnost někde okolo -20C. Stačí pak aby na teploměru bylo třeba -13C a občas zafoukal vítr a je vymalováno.
Prostě aditivujte.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

major píše:Pánové nevěřte nikomu ani červené Benzině a prostě aditivujte sami a budete mít klid. To že na nějaké ARALCE či jiné pumpě zamrzla v zimě nafta ještě nemusí znamenat vůbec nic. Záleží, kde je ta č.s. postavená zda mezi městskou zástavbou či volně "v poli", jestli jsou stojany ofukovány v zimě větrem, zda mají venkovní či podzemní nádrže, jaká byla v té oblasti teplota atd. Letos to byl poměrně častý jev. Zimní nafta má filtrovatelnost někde okolo -20C. Stačí pak aby na teploměru bylo třeba -13C a občas zafoukal vítr a je vymalováno.
Prostě aditivujte.
bylo to bráno v centru města a zamrzla na dvoře kde určo nefouká, ale bylo -24 na teploměru, ale taky měli v zimě dávat arktickou naftu a né zimní.
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Klubové ID: 561
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Wolfi »

major píše:Pánové nevěřte nikomu ani červené Benzině a prostě aditivujte sami a budete mít klid. To že na nějaké ARALCE či jiné pumpě zamrzla v zimě nafta ještě nemusí znamenat vůbec nic. Záleží, kde je ta č.s. postavená zda mezi městskou zástavbou či volně "v poli", jestli jsou stojany ofukovány v zimě větrem, zda mají venkovní či podzemní nádrže, jaká byla v té oblasti teplota atd. Letos to byl poměrně častý jev. Zimní nafta má filtrovatelnost někde okolo -20C. Stačí pak aby na teploměru bylo třeba -13C a občas zafoukal vítr a je vymalováno.
Prostě aditivujte.
Tak nějak jsem měl tušení, že sem něco přispěješ :lol: :lol:

Já ji bral při -17 až -20 a měli ve stojanech arkickou, nádrže v zemi a zástavbě....a s tím odčerpáváním stojanu to dělali celou zimu....né jen jednou.
Marek-is
Registrovaný
Příspěvky: 2708
Registrován: úte 17.08.2004 00:00
Bydliště: Olomoucko:)
Klubové ID: 181

#8 Příspěvek od Marek-is »

Wolfi píše:Tak jsem konečně narazil na pořádný servis.
Možná jste si tady četli v několika předchozích příspěvcích, že jsem měl různé problémy u svého báwa. V jednom z hodonínských servisů s BOSH diagnostikou (firma CARBAND) mě tvrdili, že mám kaput turbo, a že ho mám jet repasovat kdesi do Vídně (auto při sešlápnutí plynu až na podlahu strašně dýmilo, a vůbec to jelo jaksi hůř než má předchozí HONDA s 1.5 motorem s VTEC a prej by to nějakých 20.000,- spravilo). Mimo jiné, také jsem měl údajně nefunkční saharu na klimu za cca 8.000 bez DPH (motor se po sepnutí čidla netočil). Na saharu jsem přivedl 12V z baterky a točí se jak má (takže vyčistit konektor a mám 8.000,- v kapse). a teď to hlavní.
Dostal jsem kontakt na jistého pana Garčice z Hodonína, který je prý machr na dieselové motory. Zajel jsem tam, on my vysvětlil, že u auta které má najeto nějakých 160.000km tacho by první mrkl na seřízení a vyčistění vstřiků a podobných serepetiček, než by se pouštěl do drahých repasí turba.
Báwo jsem mu včera ráno představil před takovou trošku větší garáž a doufal v zázrak. Během poledne jsem se stavil vyzvednout něco z auta dostal jsem zjeba na co prej to jezdím, jestli jsem taky podlehl touze zkusit jezdit na rostliný olej z TESCA (co mám půl roku auto nikdy jsem tam nedal nic než ARAL OMV a Shell). Všechny vstřiky byly zajebané jak sviňa (strašně čpěli, jak od čpavku) a místo rozprašování nafty ji tam ukapkávali (mít prý TDícko tak jsem podpálil písty). Po dalších 5-ti hodinách jsem šel auto vyzvednout a zrovna se vracel z testovací jízdy. Celý den se s tím jebkal a musel prý šáhnout na všechno počínaje tryskama, vstřikovacího čerpadla a končeje turbem a vživotě prý neviděl tak rozhašený motor. Poslal mě se projet a co na to prej říkám. Báwo na mě ještě na trojku poblikávalo ASR kontrolkou a já jsem neměl slov, ucvrkávaje blahem. Sám servisák říkal, že nezná TDSo, které by takle suprově jelo. (ještě musím pořešit co vlastně dělá ta černá krabička v motorovém prostoru, co od ní mám vypínač pod volantem)
Celé to seřízení stálo nějaké necelé tři tisíce + pětikilo jako dýžko (tak jsem byl ohromen jeho prací) a doma mám ušetřených 20.000,- nachystaných na repasi turba. Takže až budete mít někdo z okolí něco s dieselem tak vřele doporučuju.
A co ti jako delal s tim cerpadlem jak pises?
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#9 Příspěvek od major »

Wolfi píše:Tak nějak jsem měl tušení, že sem něco přispěješ :lol: :lol:

Já ji bral při -17 až -20 a měli ve stojanech arkickou, nádrže v zemi a zástavbě....a s tím odčerpáváním stojanu to dělali celou zimu....né jen jednou.
:D :D To víš jak to zavání naftou, benzínem, olejem či jinejma podobnýma sajrajtama tak mi to prostě nedá.... :lol:

Jinak kluci, arktika se míchá až když nějaký ten den překračují mrazy cca -15C a meteo výhled je podobný ještě na nějaký ten týden do předu. Arktika je totiž o něco dražší a pumpaři když nemusí, tak ji nekupují. Pak by zbytečně zabírala skladovací nádrže v rafce nebo na Čeprech a na jaře by se pak musela s dalšímy vícenáklady rozmíchat na letní či přechodovou MN. Proto není vždy k dispozici hned když je třeba. Jinak ještě info: Arktika "by měla" dle normy EN590 mít filtrovatelnost na hranici -32C, nicméně teplota vylučování parafínů je již při -22C. No a bohužel ne vždy tyto hodnoty odpovídají skutečnosti :? .
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#10 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

major píše:
Wolfi píše:Tak nějak jsem měl tušení, že sem něco přispěješ :lol: :lol:

Já ji bral při -17 až -20 a měli ve stojanech arkickou, nádrže v zemi a zástavbě....a s tím odčerpáváním stojanu to dělali celou zimu....né jen jednou.
:D :D To víš jak to zavání naftou, benzínem, olejem či jinejma podobnýma sajrajtama tak mi to prostě nedá.... :lol:
Ja bych dodal jeste Aralem, nemas tam nejaky akcie? :lol:
N54 PWR
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Klubové ID: 1507

#11 Příspěvek od Miguel »

Jenom bych dodal, že Benzině, Aralu, Shellu a dalším, dodává benzín jeden dodavatel. Takže spíš záleží přímo na prodejci :evil:
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Klubové ID: 561
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Wolfi »

Marek-is píše:
A co ti jako delal s tim cerpadlem jak pises?[/quote]

nemám tucha co jak seřizoval, a pokud si takové věci nehodlám dělat sám, tak se o ně ani moc nezajímám....jenom říkal že do toho asi lezl někdo, kdo asi nevěděl co dělá...
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#13 Příspěvek od major »

Miguel píše:Jenom bych dodal, že Benzině, Aralu, Shellu a dalším, dodává benzín jeden dodavatel. Takže spíš záleží přímo na prodejci :evil:
Jeden dodavatel? Tak to určitě ne, to by to mohli brzo zabalit.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#14 Příspěvek od major »

Lukas H. píše:
major píše:
Wolfi píše:Tak nějak jsem měl tušení, že sem něco přispěješ :lol: :lol:

Já ji bral při -17 až -20 a měli ve stojanech arkickou, nádrže v zemi a zástavbě....a s tím odčerpáváním stojanu to dělali celou zimu....né jen jednou.
:D :D To víš jak to zavání naftou, benzínem, olejem či jinejma podobnýma sajrajtama tak mi to prostě nedá.... :lol:
Ja bych dodal jeste Aralem, nemas tam nejaky akcie? :lol:
Bingo :D .
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#15 Příspěvek od belch »

Oživme téma...

Zkoušel jsem už před časem kontaktovat Wolfiho SZ, ICQ i mailem, ale bohužel bez výsledku - tady na fóru např. nepřispěl už rok. Nemáte někdo tušení, prosím, o kom to Wolfi tak básnil a kde takový kouzelný pán sídlí? Strávil jsem na google už drahnou dobu nejrůznějšími formulacemi dotazu, ale nebyl jsem schopen se dobrat výsledku...

Můj motor (TDS rv. 93 se stellwerkem a elektrikou rv. 95) potřebuje řádné seřízení po vestavbě a chce to někoho, kdo se vyzná. Pomůžete mi najít tajemného pana Garčice, prosím?

Děkuji! :valentyn:
PlatinX
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 13.08.2009 00:00

#16 Příspěvek od PlatinX »

Můžeš mi prosím tě poslat kontakt na toho borce do hodonína to mám asi 30 km.Mám 318 Tds a mám problémy se startem díky.
Odpovědět