Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

vibrace e46 320i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
mpacket
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 04.07.2004 00:00
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mpacket »

Vi nekdo co by to mohlo byt??

nad cca 85km/h me zacne lehce vibrovat auto. Nedela to ve volantu, ale nese se to celou karoserii.Dela to i kdyz vyradim treba ve 140km/h. Zajimave je, ze to vibruje i kdyz brzdim z vysoke rychlosti asi do 80km/h, pak nic - ticho.
Kolama to neni, loziska kol asi take ne.Mam podezreni nekde kolem kardanu, nebo snad diferencial,ale nevim to jiste.Zacalo to z niceho nic do te doby bylo ticho bez (brneni-vibrace) i pri 200km/h. Mirne se ta vibrace vyskytuje i kdyz akceleruju na 2 na plny plyn a to uz od 60-80km/h a hlavne kdyz je to do kopce...
V servisu pochopitelne nevi co by to mohlo byt, pry cokoliv :-)

Hardy spojku mam asi 1 mesic novou a silentblok uchyceni diferencialu take.
diky za rady :?
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#2 Příspěvek od jordeeman »

mpacket píše:Vi nekdo co by to mohlo byt??

nad cca 85km/h me zacne lehce vibrovat auto. Nedela to ve volantu, ale nese se to celou karoserii.Dela to i kdyz vyradim treba ve 140km/h. Zajimave je, ze to vibruje i kdyz brzdim z vysoke rychlosti asi do 80km/h, pak nic - ticho.
Kolama to neni, loziska kol asi take ne.Mam podezreni nekde kolem kardanu, nebo snad diferencial,ale nevim to jiste.Zacalo to z niceho nic do te doby bylo ticho bez (brneni-vibrace) i pri 200km/h. Mirne se ta vibrace vyskytuje i kdyz akceleruju na 2 na plny plyn a to uz od 60-80km/h a hlavne kdyz je to do kopce...
V servisu pochopitelne nevi co by to mohlo byt, pry cokoliv :-)

Hardy spojku mam asi 1 mesic novou a silentblok uchyceni diferencialu take.
diky za rady :?
no to si ma vytrel teraz ... mam podobny problem akurat si myslim stale ze to je kardan ...ulozenie ....
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2676

#3 Příspěvek od HonzaK »

Pro oba:
Já bych to viděl v zásadě na dvě možnosti.
Buďto naražený jeden ze zadních disků. Když to dělá od nějaké rychlosti a pak už pořád, tak to je první věc, na kterou bych se podíval. Nejlépe na vyvyžovačce, ale stačí i při zvedlém kole s ním zatočit. Tuhle závadu by způsobovala deformace, která by byla okem snadno viditelná. Většinou z vnitřní strany.
Nebo kardan. Konkrétně jeho homokinetický kloub u diferáku. Tady by bylo potřeba mít auto na zvedáku. Podívej se na tepelné kryty výfuku a vůbec okolí toho kloubu. Jestli tam jde vidět rozstříkaná vazelína (nebo jenom mastnota s prachem), tak to svědčí o tom, že kloub může jet na sucho. Utíká to přes těsnění mezi unašečem kardanu a kloubem. Pak si chytni unašeč kardanu jednou rukou a kardan za kloubem druhou.. Zkus vůli. Pokud zjistíš jakoukoliv vůli v tom kloubu, tak je vháji a na výměnu. Obvzláště jestli to v něm tak cinká/cvaká. To už jsou kuličky uvnitř úplně na sucho. Někdy při menším poškození kloubu to takhle nejde odzkoušet a musí se kardan sundat (tím pádem i výfuk a kryty :roll: ) Pak uvidíš do kloubu a jde to líp zkusit. Navíc tím zkontroluješ i středové uložení. To zpravidla u těchto typů (e46) nedělá problémy. Drží i při 350tis km
Tydle dvě věci jsou tak z 95% příčinou vibrací zadní části
mpacket
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 04.07.2004 00:00
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mpacket »

HonzaK píše:Pro oba:
Já bych to viděl v zásadě na dvě možnosti.
Buďto naražený jeden ze zadních disků. Když to dělá od nějaké rychlosti a pak už pořád, tak to je první věc, na kterou bych se podíval. Nejlépe na vyvyžovačce, ale stačí i při zvedlém kole s ním zatočit. Tuhle závadu by způsobovala deformace, která by byla okem snadno viditelná. Většinou z vnitřní strany.
Nebo kardan. Konkrétně jeho homokinetický kloub u diferáku. Tady by bylo potřeba mít auto na zvedáku. Podívej se na tepelné kryty výfuku a vůbec okolí toho kloubu. Jestli tam jde vidět rozstříkaná vazelína (nebo jenom mastnota s prachem), tak to svědčí o tom, že kloub může jet na sucho. Utíká to přes těsnění mezi unašečem kardanu a kloubem. Pak si chytni unašeč kardanu jednou rukou a kardan za kloubem druhou.. Zkus vůli. Pokud zjistíš jakoukoliv vůli v tom kloubu, tak je vháji a na výměnu. Obvzláště jestli to v něm tak cinká/cvaká. To už jsou kuličky uvnitř úplně na sucho. Někdy při menším poškození kloubu to takhle nejde odzkoušet a musí se kardan sundat (tím pádem i výfuk a kryty :roll: ) Pak uvidíš do kloubu a jde to líp zkusit. Navíc tím zkontroluješ i středové uložení. To zpravidla u těchto typů (e46) nedělá problémy. Drží i při 350tis km
Tydle dvě věci jsou tak z 95% příčinou vibrací zadní části

mno diskama to 100% neni, tuto vibraci jsem zpozoroval tesne, nez jsem prezul na zimni kola a letni i zimni disky jsou o.k. Mam podezreni na ten kardan a nejakou tu vuli, protoze citim pri prerazeni, jakousi prodlevu a klepnuti nez se prenese sila od prevodovky pres kardan do diferencialu.
zitra jde do servisu, tak uvidim na co prijdou... :?
Petous
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 07.11.2005 01:00

#5 Příspěvek od Petous »

Nemám s tím sice zkušenosti přímo na BMW, ale třeba to bude obdobné.
Měl jsem stejnej problém na Petugeotovi - ve stovce se auto nesnesitelně třáslo - pod stovku v pohodě - volant, ani pedály neklepaly. Po té co jsem nechal několikrát převážit kola, jsem zjistil, že za to může stabilizátor přední nápravy, resp. jeho uložení - byly tam vymláceny gumy, ve kterých držel...

A kolik máte najeto? A? vím, za jak dlouho mě u BMW tyhle lahůdky čekaj :(
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2676

#6 Příspěvek od HonzaK »

Dneska jsem si uvědomil, že tvoje auto nemá vzadu na kardanu homokine?ák. Takže vazelínu nehledej :lol: Máš tam obyč. kříž. S těma zpravidla nebývají problémy. Ale kdyby jo, tak bys musel měnit celý kardan. Spíš se teda podívej i na stav poloos. Dobrá věc je taky to, že to jde nasimulovat i na zvedáku. Vypni ASC nebo DSC dej tam pětku a rozjeď to podle tachometru na rychlost jakou potřebuješ. Zespoda bys měl vidět nebo slyšet příčinu. Možná když to budeš zkoušet dlouho, tak ti zůstane svítit kontrolka ABS/protiprokluzu. Je to způsobené mírným zmatením jednotky (zadní kola se točí, přední stojí). Mělo by to zhasnout samo během normál jízdy, až si načte zase normální hodnoty.
mpacket
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 04.07.2004 00:00
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mpacket »

HonzaK píše:Dneska jsem si uvědomil, že tvoje auto nemá vzadu na kardanu homokine?ák. Takže vazelínu nehledej :lol: Máš tam obyč. kříž. S těma zpravidla nebývají problémy. Ale kdyby jo, tak bys musel měnit celý kardan. Spíš se teda podívej i na stav poloos. Dobrá věc je taky to, že to jde nasimulovat i na zvedáku. Vypni ASC nebo DSC dej tam pětku a rozjeď to podle tachometru na rychlost jakou potřebuješ. Zespoda bys měl vidět nebo slyšet příčinu. Možná když to budeš zkoušet dlouho, tak ti zůstane svítit kontrolka ABS/protiprokluzu. Je to způsobené mírným zmatením jednotky (zadní kola se točí, přední stojí). Mělo by to zhasnout samo během normál jízdy, až si načte zase normální hodnoty.
tak presne toto zkouseli vcera v servise. Dali to na zvedak, vypli DSC a rozjeli. A hluk se ozyva z praveho zadniho kola. Bud neco z loziskem a nebo ta poloosa. Zitra jedu jeste do Renocaru a uvidim co zjisti. :?
mpacket
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 04.07.2004 00:00
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mpacket »

Takze problem vyresen. Spatne lozisko zadniho kola a vysypane oblozeni rucny brzdy :?
Petous
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 07.11.2005 01:00

#9 Příspěvek od Petous »

Na kolik tě vyšla (vyjde) oprava? Se mnou se už taky pomalu loučí zadní ložisko - zatím ale "jen" hučí...
mpacket
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 04.07.2004 00:00
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mpacket »

Petous píše:Na kolik tě vyšla (vyjde) oprava? Se mnou se už taky pomalu loučí zadní ložisko - zatím ale "jen" hučí...
k memu prekvapeni to nebylo drahe. U nas ve Znojme me rikal, ze by to vyslo s neorigo loziskem a praci 4000,- -4500,- a to nevedel o tom oblozeni rucni brzdy.

V Renocaru zjistili po rozdelani i to vadne oblozeni a udelali to hned i s loziskem komplet za 5700,- s originálníma dílama a prací, delali to 3 hod. 8)
Odpovědět