Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jaxe Vám hřeje e46?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petous
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 07.11.2005 01:00

#1 Příspěvek od Petous »

Zdárek,
možná jen hledám problémy tam kde nejsou ale nedá mi to abych se nezeptal. Mám e46 318 a když ji nechám běžet na volnoběh, tak mi po půl hodině šplhá ručička ukazatele teploty chladící kapaliny k červenému (Kontrolka přehřátí se nerozsvítí, tak daleko sem to radši nezkoušel), ale sahara mi neběží... Stačí ale ujet doslova 20metů a teplota klesne na normal. Jinak během jízdy se ručička vžycky drží vzorně ve svislé poloze přesně uprostřed stupnice. Četl jsem si tady na fóru pár problému s hlavami tak mám z toho docela vítr :-( Chci se tedy zeptat:
1) Je to normální?
2) Při jaké poloze ručičky Vám spíná sahara?
3) Zaznamenal jste někdo u podobného motoru takhle zvýšenou teplotu při volnoběhu?

Pro úplnost dodávám, že auto je po inspekci v BMW, nový termostat, pumpa a expanzka - vše měněno kvůli netěsnosti, nikoliv kvůli problémům s teplotou.

Díky za Vaši pozornost i případné odpovědi
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#2 Příspěvek od srle »

normalni to fakt asi nebude, ale proc a jak ti nepovim
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#3 Příspěvek od 130maxi »

Skus to este raz poriadne odvzdusnit moze tam byt vzduch,a to spinanie ventilatora by malo byt asi len pri napore vzduch ak dobre viem takze asi za statia by to asi nezapinalo
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#4 Příspěvek od ajfel »

130maxi píše:Skus to este raz poriadne odvzdusnit moze tam byt vzduch,a to spinanie ventilatora by malo byt asi len pri napore vzduch ak dobre viem takze asi za statia by to asi nezapinalo
mi to "spina" i kdyz stojim (overeno v lete na nove visco spojce v zacpe na dalnici v nemecku)
(e30 318)
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od patras Čestný člen »

jestli mas elektrickou vrtuli tak to nejspis nespina ....
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#6 Příspěvek od tds »

něco je špatně -30 nebo +50, stupňů tak ručička musí být pořád ve středu jestli jedeš nebo stojíš to je jedno. viděl bych to na okamžitou reklamačku tomu kdo ti dělal tu opravu toho chlazení.je možný že je tam vzduch, kažkopádně větrák by měl spínat už u nějakých 93 stupňů.
Petous
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 07.11.2005 01:00

#7 Příspěvek od Petous »

Děkuji všem za podněty,
Donutily mě ke konzultaci v BMW, kde mj. dělali i ty výměny prvků chladicí soustavy... To že by byl systém špatně odvzdušněný kategoricky odmítají, prý to téměř určite bude sahara (mám elektrickou - 4válec)=7.700kc+DPH :cry: To jestli je nebo není v pořádku se prý dá poznat jen na diagnostice, páč její spínání neřídí pouze snímač, ale i ŘJ. Přemostěním čidla se to ověřit prý nedá. Mno, objednal jsem se na diagnostiku a budu doufat :?
Náhodou výměnu sahary už někdo za sebou nemáte? Údajně je to dost častá závada u 318.
...ale to slyším téměř o všem s čí příjdu do servisu :wink:
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od koutnyp »

Náhodou schéme eletriky nemáš? Protože moc by mě zajímalo co může ŘJ říct ještě čidlu krom toho že je potřeba chladit. Nejsem si jistej ale volnobeh za takovýho počasí by měl uchladit i velkej vokruh bez vrtule atd. Nehledě na to že čidlo na vrtuli bejvá poblíž termostatu.
Petous
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 07.11.2005 01:00

#9 Příspěvek od Petous »

koutnyp píše:Náhodou schéme eletriky nemáš? Protože moc by mě zajímalo co může ŘJ říct ještě čidlu krom toho že je potřeba chladit. Nejsem si jistej ale volnobeh za takovýho počasí by měl uchladit i velkej vokruh bez vrtule atd. Nehledě na to že čidlo na vrtuli bejvá poblíž termostatu.
To, že saharu spíná ŘJ nemám ze své hlavy - jsou to slova specialistů z BMW... Čidlo sahary je u 318tky (stejně jako u většiny ostatníh aut) na výstupní hadici z chladiče - ale i podle oka nevede svazek od snímače přímo k sahaře, ale na opačnou stranu. U termostatu bývá čidlo teploty morotu pro ŘJ - podle ní jede třeba i sytič.
Auto se v tomhle počasí na volnoběh chvíli uchladí i bez sahary, ale zkoušel jsem to i na jinejch vozech do mám k dispozici (Fabia, Trafic) a každej během půl hodiny volnoběhu zapne saharu. Nemám problém s tím, že by mi motor vařil, ale teplota po půl hodině na volnoběh stoupne k červenému poli - pak radši kousek popojedu a zase se to srovná na normal.
Petous
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 07.11.2005 01:00

#10 Příspěvek od Petous »

Tak problém je vyřešen :D
Děkuji všem za náměty. Pravdu měli ti co hovořili o nefunkční elekrické sahaře. Zaoxidované a uhnilé kontaky v motorku sahary byli příčinou její nefunkčnosti. Po prvních nepříliš příznivých odhadech na opravu s tím, že v motorku není co opravovat - jedině koupit celou novou saharu (cca 9tis), jsem však byl velice překvapen přístupem v Hradeckém BMW StartosAuto, kde závady dokáží i opravovat a ně pouze vyměňovat díly. Demontáž ventilátoru, oprava motorku a výměna zaoxidovaných kabelů mě zde nakonec nastála ani tolik co diagnostika této závady 8)
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od patras Čestný člen »

Petous píše:Tak problém je vyřešen :D
Děkuji všem za náměty. Pravdu měli ti co hovořili o nefunkční elekrické sahaře. Zaoxidované a uhnilé kontaky v motorku sahary byli příčinou její nefunkčnosti. Po prvních nepříliš příznivých odhadech na opravu s tím, že v motorku není co opravovat - jedině koupit celou novou saharu (cca 9tis), jsem však byl velice překvapen přístupem v Hradeckém BMW StartosAuto, kde závady dokáží i opravovat a ně pouze vyměňovat díly. Demontáž ventilátoru, oprava motorku a výměna zaoxidovaných kabelů mě zde nakonec nastála ani tolik co diagnostika této závady 8)
jo do stratosu jezdim taky ... ochota max...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Odpovědět