Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Olej v servu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#1 Příspěvek od Jiras »

Dolejval jsem ATF olej do serva, ale když jsem porovnal novej průsvitnej červenej olej s tím, co mám v nádržce serva, tak jsem se docela zděsil.
Je takovej hnědočernej, skoro neprůsvitnej. Je to normální? Může být kvůli tomu nějaký problém?

Co jsem koukal do origo BMW příručky k autu i zde zatracované Jak na to, všude se píše jen o dolejvání oleje na správné množství, ne o výměně...

Podotýkám že servo funguje jak má, žádný zvuky, vrzání, neutíká...
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#2 Příspěvek od major »

Jiras píše:Dolejval jsem ATF olej do serva, ale když jsem porovnal novej průsvitnej červenej olej s tím, co mám v nádržce serva, tak jsem se docela zděsil.
Je takovej hnědočernej, skoro neprůsvitnej. Je to normální? Může být kvůli tomu nějaký problém?

Co jsem koukal do origo BMW příručky k autu i zde zatracované Jak na to, všude se píše jen o dolejvání oleje na správné množství, ne o výměně...

Podotýkám že servo funguje jak má, žádný zvuky, vrzání, neutíká...
Člověče , olej v servu se musí samozřejmě měnit také jako ostatně všechny kapaliny :) . Ta hnědo-divná barva signalizuje, že je už opravdu načase to udělat. Oleje ATF jsou, přesně jak říkáš, červené a průsvitné.A tak by měli vypadat i v nádržce serva. To že nepozoruješ zatím žádné odchylky od normálu neznamená, že se ti třeba zítra nemůže zadřít čerpadlo. Protože ten olej už bude hodně vyčerpanej. Prostě to nech komplet vyměnit.
snuky
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: pát 08.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od snuky »

a dá se to nějak vypustit ? nenašel sem žádnej ventil
bude potřeba uplně odendat tu nádobku a vytřít ?
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od psena »

A jakou ma barvu Pentosin?Jen jestli tam nemas NIVO a tim padem tam ATF nepatri.
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#5 Příspěvek od Jiras »

psena píše:A jakou ma barvu Pentosin?Jen jestli tam nemas NIVO a tim padem tam ATF nepatri.
No na víčku mám "ATF oil only", takže tam asi naleju červenej ATF ne?

A k té výměně - docela rád bych si to udělal sám - můžu vzít stříkačku a odsát jí olej v nádržce a pak tam nalejt novej? Zavzdušnění bych se bát neměl - mělo by se to odvzdušnit samo při plném rejdu že?

Můžu použít tento postup? Chápu že tak nevyměním úplně všechen olej, ale přesto jeho podstatnou část...
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#6 Příspěvek od major »

Jiras píše:
psena píše:A jakou ma barvu Pentosin?Jen jestli tam nemas NIVO a tim padem tam ATF nepatri.
No na víčku mám "ATF oil only", takže tam asi naleju červenej ATF ne?

A k té výměně - docela rád bych si to udělal sám - můžu vzít stříkačku a odsát jí olej v nádržce a pak tam nalejt novej? Zavzdušnění bych se bát neměl - mělo by se to odvzdušnit samo při plném rejdu že?

Můžu použít tento postup? Chápu že tak nevyměním úplně všechen olej, ale přesto jeho podstatnou část...
Klidně si to sám udělej :lol: .
Teď vážně, odsaj komplet nádržku a do otvoru kterým ta kapalina přitéká zpět do nádržky dej hadičku (průměr si už nepamatuju-musíš vyzkoušet) tak aby těsnila a odváděla ti použitou kapalinu ven z nádržky do nějaké nádoby.Potom doplň nádržku čerstvou kapalinou, nastartuj a toč různě volantem. Použitá kapalina začne opouštět systém tou hadičkou do nádoby a čerpadlo si začne z nádržky tahat novou. Nezapomeň dolévat ATF do nádržky aby jsi nezavzdušnil čerpadlo. Až začne z té hadice, kterou jsi tam na těsno strčil, téct čistá červená kapalina, máš hotovo.Hadičku vyndej, nádržku zavři. Trvá to sice déle, ale funguje to.
Odpovědět