Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

OT.. Jak by mělo jet 325 TDS..?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#1 Příspěvek od Maslista »

Kamarád koupil TDSo rok 98.. najeto cca 230.000km doloženo servisní knihou... motor má krásný a zdravý zvuk nejeví žádné známky špatného zacházení od předešlého majitele..motor je čistý jen výčko na dolévání oleje netěsní na výbornou.... voda(chladič) čistá bez oleje to samé naopak olej bez známek vody... teplé starty výce než dobré tzn. chytá na drc... při plné zátěži žádný kouř... turbo si pěkně a podle mně i zdravě píská..

jen co mi pořád nejde do hlavy.. NEJEDE TO.. přijde mi to dost slabé.. výkon mně vůbec neohromil ba naopak... byl jsem zklamán...čekal jsem nějaký znatelný zátah přeci jen 140PS neni na diesel málo... před lety mněl můj otec Frod scorpio 2,5TD 115PS / 270nm.. a to při sešlápnutí pnynu mnělo ohromnej zátah.. na šotolině na dvojku pouze sešlápnutí plynu = neskutečný hrábě :lol: při jízdě i na 5 rychlostní stupeň byl po sešlápnutí plynu znatelný zátah :?:

vím že je to těžce popsatelné ..ale jak by mnělo jet zdravé TDS... případně porovnat s jinými vozy či modely BMW
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#2 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Melo by jet podobne jako e36 320i... Uz jste to meli na diagnostice?
N54 PWR
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#3 Příspěvek od Maslista »

Lukas H. píše:Melo by jet podobne jako e36 320i... Uz jste to meli na diagnostice?
ještě né.. proč?... myslíš, že něco nepracuje jak má?... je mi jasný že posoudit něco co si neviděl, neslyšel a nejel v tom je nemožný.. :roll:

pomůže výměna vzduch filtru..? je docela špinavej.. :roll:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

filtr vzduchu a nafty... pak ta diagnostika... jinak od toho fakt necekej raketu nebo VW chrakteristiku, je to spis jako benzin...
“Ability is what you're capable of doing.”
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Klubové ID: 208
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Baxon »

mně moje TDSko přijde taky líný, ale asi je v poho, je to prostě nafta
jediná rada je, na nějaký akci vyzkoušet sprint se stejným autem, což při první příležitosti udělám :)
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#6 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Baxon píše:mně moje TDSko přijde taky líný, ale asi je v poho, je to prostě nafta
jediná rada je, na nějaký akci vyzkoušet sprint se stejným autem, což při první příležitosti udělám :)
uz se moc moc tesim :)

a Lukas zapomel napsat, ze je to do 2,5ot mrtve pokud tam nemas 1. - 2. stupen
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Klubové ID: 208
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Baxon »

skautik píše:
Baxon píše:mně moje TDSko přijde taky líný, ale asi je v poho, je to prostě nafta
jediná rada je, na nějaký akci vyzkoušet sprint se stejným autem, což při první příležitosti udělám :)
uz se moc moc tesim :)
hehe já taky :wink:
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od psena »

Podle tvyho "NEJEDE TO" se opravdu soudit neda.Predevcirem me kamos provezl jeho 540i, zdalo se mu ze to NEJEDE...no, muzu rict, ze to JELO :D ..., takze na subjektivni pocity nehled dokud to nerozresi nejakej sprint.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#9 Příspěvek od Maslista »

Díky za reakce....

do 2500 ot/min to opravdu nejdede...

při 2500ot/min vrcholí kroutící moment čekal jsem tedy, že při 4800ot/min se alespoň projeví ten výkon ..... vyměnil se olej, pěkně prohřál a šlo se zkoušet... a opět zklamání ani při vytočení k červenému poli nepřineslo mnou očekávaný efekt... (krvácelo mi srdce když jsem diesela vytočil nad 4000) je to prostě tahoun s krásným zvukem... a nebudeme ho dále trápit... prostě je jakej je...

Zakolik sním kdo jezdíte :?: ještě dodám je to touring...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#10 Příspěvek od Filozof »

psena píše:Podle tvyho "NEJEDE TO" se opravdu soudit neda.Predevcirem me kamos provezl jeho 540i, zdalo se mu ze to NEJEDE...no, muzu rict, ze to JELO :D ..., takze na subjektivni pocity nehled dokud to nerozresi nejakej sprint.
PSENA: Zajimal by mě tvůj názor na 540i vs M5. je tam takovej rozdíl ?
podle mě je tam jen cca 30koní což nebude tak velikej ne ?
Myslím tu slabší verzi E34 M5.

Na okruhu a na sprintech.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od psena »

540i jsem ted neridl, jen jsem se vezl, on je to dost rozdil...moje auto bude hotovy az zacatkem pristiho tydne takze potom reknu, nebo respektive, dam si s tim kamosem az to tosku zajedu nejakyho sprintika.
Ovsem on to ma v automatu.Mad max jel s M5 3,6 Harryho a M5 vyhrala ale bylo to velmi tesne.M5 ma o par koni nahoru, ale 4litr ma zase vetsi kroutak.(je to super motor, ten tah a pritom motor jen seveli a zpiva v pianu, to M5 nahore zarve uslechtilym sportovnym rykem, no taky je to dobry.. :) )
Rozhodne pokud bys dal 540i v manualu a M5 tak to vyjde nastejno na sprintech, ale na okruhu az asi ne.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#12 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Maslista píše:Díky za reakce....

do 2500 ot/min to opravdu nejdede...

při 2500ot/min vrcholí kroutící moment čekal jsem tedy, že při 4800ot/min se alespoň projeví ten výkon ..... vyměnil se olej, pěkně prohřál a šlo se zkoušet... a opět zklamání ani při vytočení k červenému poli nepřineslo mnou očekávaný efekt... (krvácelo mi srdce když jsem diesela vytočil nad 4000) je to prostě tahoun s krásným zvukem... a nebudeme ho dále trápit... prostě je jakej je...

Zakolik sním kdo jezdíte :?: ještě dodám je to touring...
a s cim to srovnavas? :)

mam spotrebu kolem 7litru, jinak MAF je ok ?
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#13 Příspěvek od Maslista »

skautik píše:
a s cim to srovnavas? :)

mam spotrebu kolem 7litru, jinak MAF je ok ?

budeš se smát... Ford Scorpio combi 2,5TD 115PS.. 270nm.. bez jakých koliv úprav.. a to mělo solidní zátah...

Jinak skoušely jsme i jiná TDS a vždy nic moc... ale dle jejich stavu jsme usuzovaly že jsou prostě v prrr... jen jedno jelo jako vítr .... asi mělo čip.. :?:

MAF je kde :?: neni tam moc místa... to je hned za airboxem. :?: .. a závadu pozná jen diagnostika předpokládám... :?

jinak mám pocit že i moje 318 :lol: jede líp...
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#14 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Maslista píše:
skautik píše:
a s cim to srovnavas? :)

mam spotrebu kolem 7litru, jinak MAF je ok ?

budeš se smát... Ford Scorpio combi 2,5TD 115PS.. 270nm.. bez jakých koliv úprav.. a to mělo solidní zátah...

Jinak skoušely jsme i jiná TDS a vždy nic moc... ale dle jejich stavu jsme usuzovaly že jsou prostě v prrr... jen jedno jelo jako vítr .... asi mělo čip.. :?:

MAF je kde :?: neni tam moc místa... to je hned za airboxem. :?: .. a závadu pozná jen diagnostika předpokládám... :?

jinak mám pocit že i moje 318 :lol: jede líp...
hehe, tak to je asi neco spatne :))

maf je hned za airboxem, ze predu vlevo dole za vakuovou pumpou a termostatem (proste hned pod airboxem :D). Do toho tubusu vede kabel dal potom hadice do turba :)

kazdopadne prvni vec je vymenit filtry, potom kontrola hadic od turba k IC (docela rady praskaj)
toretto
Registrovaný
Příspěvky: 558
Registrován: úte 19.04.2005 00:00
Bydliště: Úpice
Klubové ID: 449

#15 Příspěvek od toretto »

Maslista píše: budeš se smát... Ford Scorpio combi 2,5TD 115PS.. 270nm.. bez jakých koliv úprav.. a to mělo solidní zátah...
jeee... tohle auto jsem mel taky - Ford Scorpio 2,5TD combi r.v. ´94 ..melo to zretelnej zatah po 2,2tis otackach, ale do te doby to byla lemra lina a pod 1,8tis se s tim nedalo jezdit :roll:

ted mam 525tds touring a rekl bych ze jede lip nez Scorpio a hlavne jede uz od spodku - tahne to od 1,5tis az do konce s tim, ze kolem tech 2,2 to zatahne vic
Maslista píše: MAF je kde :?: neni tam moc místa... to je hned za airboxem. :?: .. a závadu pozná jen diagnostika předpokládám... :?
co je MAF? :roll: :oops: :?:
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#16 Příspěvek od skautik Čestný člen »

toretto píše:
Maslista píše: budeš se smát... Ford Scorpio combi 2,5TD 115PS.. 270nm.. bez jakých koliv úprav.. a to mělo solidní zátah...
jeee... tohle auto jsem mel taky - Ford Scorpio 2,5TD combi r.v. ´94 ..melo to zretelnej zatah po 2,2tis otackach, ale do te doby to byla lemra lina a pod 1,8tis se s tim nedalo jezdit :roll:

ted mam 525tds touring a rekl bych ze jede lip nez Scorpio a hlavne jede uz od spodku - tahne to od 1,5tis az do konce s tim, ze kolem tech 2,2 to zatahne vic
Maslista píše: MAF je kde :?: neni tam moc místa... to je hned za airboxem. :?: .. a závadu pozná jen diagnostika předpokládám... :?
co je MAF? :roll: :oops: :?:
to tam nemas, je to tusim az od roku 97 (diesel)

MASS AIR FLOW sensor

meri to objem nasavaneho vzduchu, ale pokud chces vedet vic tak musis nabychlovat, tady ti nikdo nic nerekne :)

teda pokud nejsi JFK, lopolo, miki, nebo stealth :D ;-)
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#17 Příspěvek od Maslista »

toretto píše:
Maslista píše: budeš se smát... Ford Scorpio combi 2,5TD 115PS.. 270nm.. bez jakých koliv úprav.. a to mělo solidní zátah...
jeee... tohle auto jsem mel taky - Ford Scorpio 2,5TD combi r.v. ´94 ..melo to zretelnej zatah po 2,2tis otackach, ale do te doby to byla lemra lina a pod 1,8tis se s tim nedalo jezdit :roll:

ted mam 525tds touring a rekl bych ze jede lip nez Scorpio a hlavne jede uz od spodku - tahne to od 1,5tis az do konce s tim, ze kolem tech 2,2 to zatahne vic
Maslista píše: MAF je kde :?: neni tam moc místa... to je hned za airboxem. :?: .. a závadu pozná jen diagnostika předpokládám... :?
co je MAF? :roll: :oops: :?:
MAF měří množství vzduchu

A nemůžu s tebou souhlasit že ten ford byl lemra... od 2000 do 4000 ot/min byl ten zátah dost razantní.. což u TDS vůbec nepozoruju...

TDS má max výkon položenej moc vysoko... úplně postrádám turbo efekt (někdo namítne že je to správně) ... průběh se dá opravdu přirovnat k benzínu ... docela rád bych to provnal s jiným zdravým TDS neni někdo z vás z okolí Chomutova :?:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#18 Příspěvek od major »

Maslista píše: .. docela rád bych to provnal s jiným zdravým TDS neni někdo z vás z okolí Chomutova :?:
Jsem z UL ,ale z důvodu testování jsem ochoten přiblížit se max. do Mostu :D .
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#19 Příspěvek od Maslista »

OK ... až bude vůz přihlášen (na číslech) vyrazíme na srovnávací test.... možná už příští týden...

jsem nevěděl že máš TDS
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#20 Příspěvek od major »

Maslista píše:OK ... až bude vůz přihlášen (na číslech) vyrazíme na srovnávací test.... možná už příští týden...

jsem nevěděl že máš TDS
Jo, e36 325TDS touring 97.
Odpovědět