Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
sportovní filtr vs. váha vzuchu
dneska sem chtěl namontovat sport filtr ,ale budu muset nejdřív udělat redukci tak sem si řek že to zkusim nadadit přímo na hadici,po nastartování mě to překvapilo auto nechípalo ,oáčky normál tak sem to jel projed a žádnej rozdíl sem nepoznal je to normální?
A případně kdybych tam tu váhu nedal,jakej to může mít vliv na spotřebu a motor?
A případně kdybych tam tu váhu nedal,jakej to může mít vliv na spotřebu a motor?
predpokladam ze auto nebude vedet podle ceho presne davkovat benzinsnuky píše:dneska sem chtěl namontovat sport filtr ,ale budu muset nejdřív udělat redukci tak sem si řek že to zkusim nadadit přímo na hadici,po nastartování mě to překvapilo auto nechípalo ,oáčky normál tak sem to jel projed a žádnej rozdíl sem nepoznal je to normální?
A případně kdybych tam tu váhu nedal,jakej to může mít vliv na spotřebu a motor?
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Klubové ID: 7
- Kontaktovat uživatele:
ne ma Mass Air Flow neboli MAFsnuky píše:ale 318i v benzinu má přece váhu vzduchu ne ?

2baxon .. nejsem spokojenej s reakci motoru pri pouziti toho filtru .. nestabilni volnobeh a horsi starty s teplym motorem ... (i po odstineni to proste saje horkej vzduch od motoru .....
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Klubové ID: 7
- Kontaktovat uživatele:
MAF je jen potenciometr na klapce, ktera se otevira podle toho, jak moc motor saje vzduch ..Petr píše:Evidentně tě záměna MAF a váha vzduchu dráždí, vysvětli tedy stručně, jaký je v nich rozdíldarmon píše:zopakujem si slovickaodpojenim vahy vzduchu auto chcipne, odpojenim mafu nikoliv.
Vaha vzduchu meri hmotnost vzduchu ktery jde do motoru pomoci nejakych "zlatych dratku" tomu moc nerozumim ...
proste MAF meri objem vzduchu a AFM hmotnost !
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
a pro ty nejvetsi voly:
AFM - Air flow meter - vaha vzduchu, zarizeni s klapkou, pruzinou, nakym snimacem - vetsinou potenciometr, a z 99,999% iat senzorem (teplota nasavanyho vzduchu) cim vic jde vzduchu, tim vic je klapka ohla - proto ta vaha.
MAF - Mass Air Flow - presnejsi nez afm, nedela tak velky ztraty jako AFM, je tam platinovej drat co je rozhavenej, termistor a vykonovej tranzistor nic vic. platinovej drat je rozhavenej furt na stejnou teplotu, o to se stara termistor, no a jak pruchozi vzduh ochlazuje ten drat tak podle toho ochlazovani je treba vetsi. Kdo trosku hovi elektronice a videl kdy diodovej usmernovac, tak tohle je neco podobnyho, nakreslil bych schema pripadne. hodne MAF ma zaroven v sobe i IAT senzor ale neni to pravidlo.
MAP - manifold absolute pressure - meri tlak takze je jeste presnejsi nez MAF, a dela jeste min odporu nez MAF, protoze ho ve vasich baworacich nenajdete, nebudu se dal rozepisovat.
nejvic highpower reseni nemaj ani jedno z vyse uvedeneho. (u atm. motoru)
Tak a ted jeste k debilite od alpa, jednotka se pochopitelne neridi primarne datama z lambdy, jednak lambdy na to nejsou dost presny, protoze spojity se v seriovych produkcich nepouzivaj, druhak tam jsou pro to aby bylo dosazeno optimalniho spalovani do stachiometrickyho pomeru tam kde to je zadouci, a dotretice si to odvodi kazdej s logikou zakladni skoly. Nemuze se urcovat davka paliva na zaklade vystupu, ktery v dobe kdy se davka paliva urcuje jeste neni. Nejdriv to co se namicha musi shoret, pak to muze zmerit lamda a delat naky korekce.
AFM - Air flow meter - vaha vzduchu, zarizeni s klapkou, pruzinou, nakym snimacem - vetsinou potenciometr, a z 99,999% iat senzorem (teplota nasavanyho vzduchu) cim vic jde vzduchu, tim vic je klapka ohla - proto ta vaha.
MAF - Mass Air Flow - presnejsi nez afm, nedela tak velky ztraty jako AFM, je tam platinovej drat co je rozhavenej, termistor a vykonovej tranzistor nic vic. platinovej drat je rozhavenej furt na stejnou teplotu, o to se stara termistor, no a jak pruchozi vzduh ochlazuje ten drat tak podle toho ochlazovani je treba vetsi. Kdo trosku hovi elektronice a videl kdy diodovej usmernovac, tak tohle je neco podobnyho, nakreslil bych schema pripadne. hodne MAF ma zaroven v sobe i IAT senzor ale neni to pravidlo.
MAP - manifold absolute pressure - meri tlak takze je jeste presnejsi nez MAF, a dela jeste min odporu nez MAF, protoze ho ve vasich baworacich nenajdete, nebudu se dal rozepisovat.
nejvic highpower reseni nemaj ani jedno z vyse uvedeneho. (u atm. motoru)
Tak a ted jeste k debilite od alpa, jednotka se pochopitelne neridi primarne datama z lambdy, jednak lambdy na to nejsou dost presny, protoze spojity se v seriovych produkcich nepouzivaj, druhak tam jsou pro to aby bylo dosazeno optimalniho spalovani do stachiometrickyho pomeru tam kde to je zadouci, a dotretice si to odvodi kazdej s logikou zakladni skoly. Nemuze se urcovat davka paliva na zaklade vystupu, ktery v dobe kdy se davka paliva urcuje jeste neni. Nejdriv to co se namicha musi shoret, pak to muze zmerit lamda a delat naky korekce.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
kdo chce jeste presnejsi informace, se mne na nic nebude ptat, protoze nejsem zadnej mistni komenskej, ale bude cist Tuning Magazine
este mne napada, jako AFM existuje jeste "karman vortex" reseni s takovym kovovym filmem co funguje jako zrcatko a fototranzistorem. Ale co je mi znamo tak tohle pouzivali jen japonci v druhy pulce osmdesatek a zacatkem devadesatek, skoro v kazdym aute, ja to znam z lexusu 400, mitsubishi to rvalo do turbin (a mozna i jinde)

este mne napada, jako AFM existuje jeste "karman vortex" reseni s takovym kovovym filmem co funguje jako zrcatko a fototranzistorem. Ale co je mi znamo tak tohle pouzivali jen japonci v druhy pulce osmdesatek a zacatkem devadesatek, skoro v kazdym aute, ja to znam z lexusu 400, mitsubishi to rvalo do turbin (a mozna i jinde)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Klubové ID: 541
- Kontaktovat uživatele:
Nedávno jsem mluvil s jedním maníkem, co staví M3 na závody a říkal něco o tom, že trochu pomůže vložka, ale vesmes je to jenom placebo, protože aby to něoc přidalo, muselo by být nasávání dokonale hladký, aby se ten vzduch nevířil. Proto se prodávaj takový ty leštěný trubky různě ohnutý, který maj co nejméně spojů. A hlavně, co tu již bylo 100x omýlané je to, aby to bylo dokonale tepelně odizolované, nejlépe několika vrstvami materiálu a strčit ten konus do husýho krku, který přivádí studený vzduch přímo. Pokud tohle všechno nesplníte na 1, tak tam nechte airbox a uděláte nejlépe.