Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

sportovní filtr vs. váha vzuchu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
snuky
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: pát 08.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od snuky »

dneska sem chtěl namontovat sport filtr ,ale budu muset nejdřív udělat redukci tak sem si řek že to zkusim nadadit přímo na hadici,po nastartování mě to překvapilo auto nechípalo ,oáčky normál tak sem to jel projed a žádnej rozdíl sem nepoznal je to normální?
A případně kdybych tam tu váhu nedal,jakej to může mít vliv na spotřebu a motor?
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#2 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

snuky píše:dneska sem chtěl namontovat sport filtr ,ale budu muset nejdřív udělat redukci tak sem si řek že to zkusim nadadit přímo na hadici,po nastartování mě to překvapilo auto nechípalo ,oáčky normál tak sem to jel projed a žádnej rozdíl sem nepoznal je to normální?
A případně kdybych tam tu váhu nedal,jakej to může mít vliv na spotřebu a motor?
predpokladam ze auto nebude vedet podle ceho presne davkovat benzin
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#3 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

alp píše:ale bude ... primarne se ridici jednotka ridi signalem z lambda sond. Az sekundarni je vaha vzduchu. Pokud ovsem nefunguji lambdy, tak je vaha to jedine, z ceho jde ziskavat udaje.
prave proto jsem napsal "presne" ....
snuky
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: pát 08.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od snuky »

mě to právě zarazilo,protože u minulýho auta stačilo váhu odpojit a auto chcíplo ...
tak v tom případě ji tam nechám
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od patras Čestný člen »

ja ted budu sport filtr davat do hajzlu ....
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od darmon »

zopakujem si slovicka :) odpojenim vahy vzduchu auto chcipne, odpojenim mafu nikoliv.
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Klubové ID: 208
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Baxon »

patras píše:ja ted budu sport filtr davat do hajzlu ....
důvod? problem?
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#8 Příspěvek od Petr_1 »

darmon píše:zopakujem si slovicka :) odpojenim vahy vzduchu auto chcipne, odpojenim mafu nikoliv.
Evidentně tě záměna MAF a váha vzduchu dráždí, vysvětli tedy stručně, jaký je v nich rozdíl :o
snuky
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: pát 08.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od snuky »

ale 318i v benzinu má přece váhu vzduchu ne ?
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od patras Čestný člen »

snuky píše:ale 318i v benzinu má přece váhu vzduchu ne ?
ne ma Mass Air Flow neboli MAF ;)


2baxon .. nejsem spokojenej s reakci motoru pri pouziti toho filtru .. nestabilni volnobeh a horsi starty s teplym motorem ... (i po odstineni to proste saje horkej vzduch od motoru .....
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od patras Čestný člen »

Petr píše:
darmon píše:zopakujem si slovicka :) odpojenim vahy vzduchu auto chcipne, odpojenim mafu nikoliv.
Evidentně tě záměna MAF a váha vzduchu dráždí, vysvětli tedy stručně, jaký je v nich rozdíl :o
MAF je jen potenciometr na klapce, ktera se otevira podle toho, jak moc motor saje vzduch ..

Vaha vzduchu meri hmotnost vzduchu ktery jde do motoru pomoci nejakych "zlatych dratku" tomu moc nerozumim ...

proste MAF meri objem vzduchu a AFM hmotnost !
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od darmon »

prosimte patrasi kdyz tomu nerozumis tak tu neblbni vostatni, to co jsi napsal je co se tyce vysvetleni naprosta hovadina
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#13 Příspěvek od Petr_1 »

tak Darmone, máš možnost nám nevědoucím to vysvětlit, když jak říkáš Patras blbne ostatní.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od darmon »

Petr píše:tak Darmone, máš možnost nám nevědoucím to vysvětlit, když jak říkáš Patras blbne ostatní.
vy ostatni vyndate hlavu z hajzlu a pouzijete google pred davanim pitomejch votazek
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od darmon »

a pro ty nejvetsi voly:

AFM - Air flow meter - vaha vzduchu, zarizeni s klapkou, pruzinou, nakym snimacem - vetsinou potenciometr, a z 99,999% iat senzorem (teplota nasavanyho vzduchu) cim vic jde vzduchu, tim vic je klapka ohla - proto ta vaha.

MAF - Mass Air Flow - presnejsi nez afm, nedela tak velky ztraty jako AFM, je tam platinovej drat co je rozhavenej, termistor a vykonovej tranzistor nic vic. platinovej drat je rozhavenej furt na stejnou teplotu, o to se stara termistor, no a jak pruchozi vzduh ochlazuje ten drat tak podle toho ochlazovani je treba vetsi. Kdo trosku hovi elektronice a videl kdy diodovej usmernovac, tak tohle je neco podobnyho, nakreslil bych schema pripadne. hodne MAF ma zaroven v sobe i IAT senzor ale neni to pravidlo.

MAP - manifold absolute pressure - meri tlak takze je jeste presnejsi nez MAF, a dela jeste min odporu nez MAF, protoze ho ve vasich baworacich nenajdete, nebudu se dal rozepisovat.


nejvic highpower reseni nemaj ani jedno z vyse uvedeneho. (u atm. motoru)

Tak a ted jeste k debilite od alpa, jednotka se pochopitelne neridi primarne datama z lambdy, jednak lambdy na to nejsou dost presny, protoze spojity se v seriovych produkcich nepouzivaj, druhak tam jsou pro to aby bylo dosazeno optimalniho spalovani do stachiometrickyho pomeru tam kde to je zadouci, a dotretice si to odvodi kazdej s logikou zakladni skoly. Nemuze se urcovat davka paliva na zaklade vystupu, ktery v dobe kdy se davka paliva urcuje jeste neni. Nejdriv to co se namicha musi shoret, pak to muze zmerit lamda a delat naky korekce.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od darmon »

kdo chce jeste presnejsi informace, se mne na nic nebude ptat, protoze nejsem zadnej mistni komenskej, ale bude cist Tuning Magazine 8)


este mne napada, jako AFM existuje jeste "karman vortex" reseni s takovym kovovym filmem co funguje jako zrcatko a fototranzistorem. Ale co je mi znamo tak tohle pouzivali jen japonci v druhy pulce osmdesatek a zacatkem devadesatek, skoro v kazdym aute, ja to znam z lexusu 400, mitsubishi to rvalo do turbin (a mozna i jinde)
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#17 Příspěvek od Petr_1 »

No vidiš, že to šlo, ale vědomosti máš, to se musí nechat 8O
alexmol
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 31.05.2004 00:00

#18 Příspěvek od alexmol »

ako napisal darmon...
riadiaca jednotka podla mnozstva vzduchu urci davku paliva, aby bol dodrzany pomer, lambda sa pouziva pre dokorigovanie..
o vcasnu reakciu na zoslapnutie plynu sa stara potenciometer na klapke, podla neho davkuje rj obohatenu zmes pocas akceleracie...
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Klubové ID: 541
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od CharlitoCZ »

Chci se zeptat (báwíško mám asi 4 dny) na ty filtry, vyplatí se tedy dávat tam sportovní vložku, nebo kužel, nebo je to nesmysl, kterej stejně nemá efekt? Doposavaď jsem měl feldu, no a účinek spíš nic, než moc, ale to mohlo bejt danný i nízkym obsahem, co byste doporučovali? :?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#20 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Nedávno jsem mluvil s jedním maníkem, co staví M3 na závody a říkal něco o tom, že trochu pomůže vložka, ale vesmes je to jenom placebo, protože aby to něoc přidalo, muselo by být nasávání dokonale hladký, aby se ten vzduch nevířil. Proto se prodávaj takový ty leštěný trubky různě ohnutý, který maj co nejméně spojů. A hlavně, co tu již bylo 100x omýlané je to, aby to bylo dokonale tepelně odizolované, nejlépe několika vrstvami materiálu a strčit ten konus do husýho krku, který přivádí studený vzduch přímo. Pokud tohle všechno nesplníte na 1, tak tam nechte airbox a uděláte nejlépe.
Odpovědět