Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Lambda sondy

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#1 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Měnil někdo už lambda sondy? Nejlépe za nějaký uni-náhrady?
Mám totiž problémek, nějak mi shořely, ani vyhřívání na nich nefachá a tak jsem koupil náhrady a ejhle, vyhřívání fachá, ale jaxe ta lambda ohřeje, tak motor začne kuckat, nejde za plynem apod. Když je odpojim, tak motor jede jako z praku. Netuší někdo, čím by to mohlo být? Zapojení je dle schématu správně. Díky za jakýkoliv konstruktivní nápad.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Zave »

myslim ze Xsun to delal na kompaktiku a vedla se okolo toho nejaka diskuse, zkus pohledat, mozna se tam neceho doctes.. :)
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 1605
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od voTon »

ja kupoval novou primo na typ od bosche stala me kolem 2500 ale mela jiny cislo a jinak dlouhej kabel spotreba mi sice padla ale zas to nejak kucka po studenym startu. po zahrati zadnej problem...
vubec by me zajimalo jesltli treba vsechny lambady od bosche pracujou se stejnym proudem a lisi se jen treba rozmerama a konektorama ..jde mi o to jeslti mi nemohli dat treba spatnou resp. na jinej typ i kdyz konektor sedi.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Jj, v té diskuzi jsem taky nechyběl a proto jsem teďka změřil ty svoje, páč auto horzně chlastá, tak jsem to odhalil. Problém je, že po výměně těch sond to vůbec nejede :-(
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hitman »

ja kupoval nejakou uni za 1200 do e34 a vse bylo ok :) poradil mi to jeden opravar a fungovala :)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#6 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

xsun
Registrovaný
Příspěvky: 1065
Registrován: ned 27.06.2004 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 104
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xsun »

jj, resil jsem to .. nakonec to dopadlo tak, ze mi tam mechanik dal nejakou univeral bosh, prej je to jedno, vsechno meri a dava RJ stejny data. Tusim, ze tam bylo potreba to trochu preletovat, aby konektory sedly, kazdopadne to problematicky nebylo. ja to ale nedelal, tak presne nevim co a jak ... po vymene to uz jezdilo bez problemu.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, já jsem vše udělal podle návodu, 10x vše zkontroloval, pokecal o tom s několika lidmy a auto nejede. Vím toto: před zahřátím sondy auto jede na režim bohatší směsi a pak, když je lambda ohřátá, přepne se jednotka na režim přijímání dat z lambdy.
No a v tu chvíli motor přestane pořádně jet, jaxem psal výše. Zapojení si myslím, že je správně: 2 bílý dráty jsou vyhřívání, černej je signál a šedý je zem, respektive vede do řj, ale bude to zeměné přes řj.
rozdíl byl u tý uni v délce té čuchací části, ale to by nemělo mít vliv.
Tak kde je kua problém?
xsun
Registrovaný
Příspěvky: 1065
Registrován: ned 27.06.2004 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 104
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od xsun »

a promerils jestli ta lambda potom neco vysila k rj? podle toho jak to popisujes proste ta lambda nefunguje, je spatne zapojena, problem nekde na ceste lambda -> rj ...
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2336
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Klubové ID: 55
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od DC Výkonná rada »

2Speedy: jak ty lambdy měříš?
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Voltrmetrem paralelně připíchnutým na černý vodič(+) a zem(-), respektvie šedý vodič. Hodnoty při studeném motru 4,8V postupně klesají až k 0,8V na volnoběh. Dneska jsem meřil jinou lambdu na 328 a zdálo se to podobný. Jinak po zahřátí jsem podržel motor na 2kot/min po 2 minuty pak pustil a meřil.
Zítra to ještě jednou proměřím, zajedu na diagnostiku a třeba budu vědět více.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#12 Příspěvek od Slid »

Měl jsem stejný problém u lambdy, ale na jiném autě, dal jsem novou tuším že z Elitu :) a dělala mi stejný věci jako ty, proměřoval jsem ji i s jiným autem stejného typu a vše bylo stejné, nakonec jsem začínal řešit i váhu vzduchu, ale byla ok. Nakonec jsem odpojil baterku a nechal asi 15min bez proudu a vymazal chyby z řj , pak zapojil znova baterku a bylo po problému.Měl jsem totiš chyby ze staré lambdy v řídící jednotce a hádalo se to.
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2336
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Klubové ID: 55
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od DC Výkonná rada »

hodnota z voltmetru je dosti orientační, jelikož lambda musí vysílat jednotce nespojité, ale měnící se napětí, takže správná funkce se dá poznat nejlépe osciloskopem - přechody by měli být co nejostřejší a o správné frekvenci, která může být ještě u každé lambdy jiná... ale stejná s frekvencí, která pobere jednotka
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#14 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, vím, že lambda dáva signály impulsně, ale to voltmetrem nezměřím, leda osciloskopem. Ale pro orientaci to stačí. Otázkou je, jestli skutečně není třeba smazat ty chyby v řj.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od darmon »

pochopitelne ze je nutny smazat chyby v RJ aby to davalo 1444 kod. nebo pockat az se smazou samy po xx startech
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#16 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

darmon píše:pochopitelne ze je nutny smazat chyby v RJ aby to davalo 1444 kod. nebo pockat az se smazou samy po xx startech
Aha a to odpojeni baterky je smaže? Jako přijde mi divny, že když zapojim novy lambdy, tak to auto pak vubec nejede, čekal bych nouzovej řežim spíše. KOlik těch startů tak může být?
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od darmon »

asi jo, ja dycky mazu chyby selfdiagnostikou. U dme 1.3 je tech startu tusim 30
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#18 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

darmon píše:asi jo, ja dycky mazu chyby selfdiagnostikou. U dme 1.3 je tech startu tusim 30
O tom jsem někde něco četl, ale nevím, jak je tu u mýho auta :-/ Můžeš to trochu pls rozepsat?
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od darmon »

uz to bylo nekolikrat probirany
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#20 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

jj, hledal jsem, ale do e36 jse mto nějak nenašel. ale nic, zkusím odpojit tu baterku.
Odpovědět