Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Cvakáni ze spodku vozu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
RA
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: stř 01.09.2004 00:00
Bydliště: Bělbožice 6, 270 34 Čistá

#1 Příspěvek od RA »

Mám následující problem. Když se moje E36 ohřeje na pracovní teplotu, ozývá se z pravé strany zepodu takové jakoby klepání, nebo cvakání. Vypadá to spíš na převodovku než motor. Ale nemění se to při šlapání na spojku. Slyšet je to jen ve volnoběhu a jen když je ohřátý. Motor je M43 a převodovka je normální manuál. Je to hodně těžké určit odkud to je slyšet. nejdřív jsem myslel, že je to z motoru, teď to vypadá spíš na nějaké ložisko v převodovce. Kdo to neví asi si toho nevšimne, motor tahá velmi dobře a řazení i spojka je vpořádku. Jen mě to rozčiluje. Díky za nápady.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Zave »

me takhle hucela provodovka... uz ji mam vymenenou...
jinak to muze byt i spojkovy lozisko
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Hitman »

neco podobneho mi to na volnobech dela taky, takove "klachtani a cvakani" budu menit spojku takze vymenim i setrvak...
RA
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: stř 01.09.2004 00:00
Bydliště: Bělbožice 6, 270 34 Čistá

#4 Příspěvek od RA »

co muze na setrvačníku cvakat? U spojkového ložiska bych čekal, že se to bude měnit v závislosti na tom, jestli šlápnu na spojku. Uvidíme, rozhodně je to pořád stejné a nevyvíjí se to, takže snad bezprostřední nebezpečí nehrozí. Jen mě to rozčiluje. Měl jsem obavu hlavně z toho, aby to nešlo z motoru, třeba rozvody, nebo tak něco. Těžko se dá poznat odkud se to cvakání ozývá. Každopádně motor se zdá, že je výrazně mladší než převodovka a při rozjíždění to škube. Mám ho rok a škube to pořád stejně a najel jsem asi 17000km. Jakoby uvolněné silentbloky, ale ty jsou v pořádku. Jestli je ten setrvačník nějak odpružený, je třeba chyba tam a souvisí to s tím škubáním.
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hitman »

to skubani je urco setrvacnik, me to sice neskube ale ale kdyz uz budu delat spojku tak vymenim i setrvacnik protoze mi prijde ze dela divne zvuky na volnobeh....
RA
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: stř 01.09.2004 00:00
Bydliště: Bělbožice 6, 270 34 Čistá

#6 Příspěvek od RA »

jak moc to může být akutní k řešení? Stačí to udělat najednou se spojkou, nebo to radši nechat rozebrat dřív.
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hitman »

ja myslim ze to muzes nechat az na tu vymenu se spojkou :)
RA
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: stř 01.09.2004 00:00
Bydliště: Bělbožice 6, 270 34 Čistá

#8 Příspěvek od RA »

diky za radu. Mam E36 dve, jedna dela tohle a u druhe je zase slyset lozisko spojky, takze asi brzy uvidim jak vypada ten setrvacnik v praxi.
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Hitman »

dej vedet kdyz to pomuze tak do toho pujdu taky tedy pokud to neudelam driv pac nemam rad zvuky, i nepatrne, ktere tam nemaji byt..........
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

To si na dvohmotej setrvák připravte prachy, páč stojí kolem 20k.
kutil
Registrovaný
Příspěvky: 263
Registrován: ned 19.09.2004 00:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od kutil »

Já před nedávnem dával na M 62 setrvák za 6 t jetej a jsem spokojen akorát jsem já cyp chtěl ušetřit na lamele a použil jsem tu kterou mi dali k setrvaku zdála se silnější ale ta byla částečně zamaštěna tak jsem to vypral v tetrachloru po dědkovi (já blbec si myslel že to pomůže jako u jiných chcípáku ale ten výkon dělá své )a sviňa klouže při prudkém přeřazení takže si to budu muset zopakovat jinak kolegovi vydržela nová lamela 60 t na 740 nevím jestli neumí jezdit nebo je to taková měkota na ten výkon :?:
kutil
Registrovaný
Příspěvky: 263
Registrován: ned 19.09.2004 00:00
Bydliště: Ostrava

#12 Příspěvek od kutil »

Já před nedávnem dával na M 62 setrvák za 6 t jetej a jsem spokojen akorát jsem já cyp chtěl ušetřit na lamele a použil jsem tu kterou mi dali k setrvaku zdála se silnější ale ta byla částečně zamaštěna tak jsem to vypral v tetrachloru po dědkovi (já blbec si myslel že to pomůže jako u jiných chcípáku ale ten výkon dělá své )a sviňa klouže při prudkém přeřazení takže si to budu muset zopakovat jinak kolegovi vydržela nová lamela 60 t na 740 nevím jestli neumí jezdit nebo je to taková měkota na ten výkon :?:
cabadaj
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pát 17.10.2003 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#13 Příspěvek od cabadaj »

Minulý týden jsem slyšel v motoru nějaké cvakání a po hodině zjiš?ování a poslouchání jsem zjistil , že je to vrtule u chladiče .
RA
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: stř 01.09.2004 00:00
Bydliště: Bělbožice 6, 270 34 Čistá

#14 Příspěvek od RA »

Vzhledem k tomu, že se jedná o M43, 316i, setrvačník má katalogovou cenu cca 6000,-Kč nikoli 20000,-. I podle ETK je to jiný setrvačník.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

alp píše:
Speedy píše:To si na dvohmotej setrvák připravte prachy, páč stojí kolem 20k.


to je 4valcovej motor ... tam je cena radikalne jinde !


4-vál asi nemá 2hmotej, sem to spíš myslel pro hitmana na tu 7 :-)
Odpovědět