
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Chlazení motoru-Pomoc!!!
Zdarec kluci.Potřebuji prosím poradit.Mám E36 320i r.v.1991 a když musím popojíždět někde např v koloně tak se mi to hodně zahřívá a ručička teploty ukazuje mezi třičtvrtě a červeným polem.A když se chci plynule rozjíždět tak mi to strašně cuká.Neví někdo čím to může být jestli nespíná vrtule nebo termostat? Nebo něco jiného?Děkuji za každou odpověď... 

- TURBO_KrteK
- Registrovaný
- Příspěvky: 824
- Registrován: úte 01.10.2002 00:00
- Bydliště: Praha/Káraný
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
darmon píše:Pavel píše:Chladič mám novej.Starej praskl.Dnes jsem to schválně nechal na volnoběh zahřát do třičtvrtě a pak to vypnul.Pohnul jsem vrtulí a šla uplně lehounce,takže asi to bude chtít novou vyskospojku,pokud se nepletu.každopádně ti děkuji za radu...
jo to je nova vIskospojka
prosimte kdyz mas viskaspojku vhaji tak se pri urcite teplote zapne ventilator od klimy(ten pred chladicem:)) ne? a jesti jo tak kdy ma, protoze viska spojku se mi nechce kupovat .-) a nemam to srce nechat to tocit na volno beh a cekat kdy se sepne protoze sem to nechal a lechce pred cervenym se jeste nic nedelo. Darmone ty si to mel nekde na svejch strankach ale ty nejak nechodi ci co.
Ahojte -četl jsem pár vět a je tam něco o chlazení-- mám malej dotaz -Mě se po delší cestě ukazuje na komplu v E36 -že nemám vodu v chladiči-když otevřu tak z toho valí vzduch a pomalu se plní voda až povrch. když nechám den stát tak spadne zase po čidlo. Teplota se drží na 90 stupních s tím není problém --ale to mne vcelku štve - pokud má někdo nějakou radu co to může bejt -budu rád když mi napíšete. 

Pavel píše:Chladič mám novej.Starej praskl.Dnes jsem to schválně nechal na volnoběh zahřát do třičtvrtě a pak to vypnul.Pohnul jsem vrtulí a šla uplně lehounce,takže asi to bude chtít novou vyskospojku,pokud se nepletu.každopádně ti děkuji za radu...
Pavle, viskospojka nikdy když zastaví nejde natvrdo ani když byla zrovna "sepnutá". Ona se musí točit aby se sepla. Já ji odzkoušel tak, že jsem nastartoval motor a horkovduškou foukal před vrtuli a po chvilce bylo vidět jak vrtule zrychluje a začala zabírat, Jakmile jsem přestal foukat tak do minuty se zase zpomalila. Takto to bylo velice zjevné
Tak jsem to byl zkusit -zahřál motor -2500 otáček -otočl šroubkem a hned od začátku z toho tekla voda -Mám podezření, že bude v háji víčko -měl jsem ho venku -ale tam nic neudělám -- konkrétně když dojedu -tak otevřu víko a jde z toho vzduch a pak voda - z toho usuzuju že by mělo to víko mělo pustit po 1.40 atmosf. vzduch ven ne???? asi se tak neděje. Jak má přesně fahčit to víčko 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 147
- Registrován: úte 02.03.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mam 725 tds a pred casem jsem take reesil problem s chlazenim, vrtule porad hucela jak stihacka, tak jsem ji vyndal. Pri teto prilezitosti jsem zjistil ze mi nejde ventilator. Byllo spatne cidlo na chladici. Vymenil jsem jej. To cidlo je dvourychlostni, spina prvni rychlost pri 91 stupnich a druhou rychlost pri 98 stupnich celsia. Pri zapnute klimce bezi vetrak skoro porad na prvni rychlost. Od te doby co jsem ´vymenil cidlo a vynda vrtuly s viskospojkou funguje vse super. Vetrak se snad jeste nerozebehl na druhoou rychlost. Rucicka teplomeru sedi jak pribita, ani se nehne. Jezdim jen s el ventialtorema a spokojenost.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
ignor píše:mam 725 tds a pred casem jsem take reesil problem s chlazenim, vrtule porad hucela jak stihacka, tak jsem ji vyndal. Pri teto prilezitosti jsem zjistil ze mi nejde ventilator. Byllo spatne cidlo na chladici. Vymenil jsem jej. To cidlo je dvourychlostni, spina prvni rychlost pri 91 stupnich a druhou rychlost pri 98 stupnich celsia. Pri zapnute klimce bezi vetrak skoro porad na prvni rychlost. Od te doby co jsem ´vymenil cidlo a vynda vrtuly s viskospojkou funguje vse super. Vetrak se snad jeste nerozebehl na druhoou rychlost. Rucicka teplomeru sedi jak pribita, ani se nehne. Jezdim jen s el ventialtorema a spokojenost.
jo tak to sem chtel slyset. du na to cidlo

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1790
- Registrován: pon 09.06.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
aha tak to se taky budeme muset kouknut jinak u nas je v pytli termostat asi.Lada Zuzjak píše:ignor píše:mam 725 tds a pred casem jsem take reesil problem s chlazenim, vrtule porad hucela jak stihacka, tak jsem ji vyndal. Pri teto prilezitosti jsem zjistil ze mi nejde ventilator. Byllo spatne cidlo na chladici. Vymenil jsem jej. To cidlo je dvourychlostni, spina prvni rychlost pri 91 stupnich a druhou rychlost pri 98 stupnich celsia. Pri zapnute klimce bezi vetrak skoro porad na prvni rychlost. Od te doby co jsem ´vymenil cidlo a vynda vrtuly s viskospojkou funguje vse super. Vetrak se snad jeste nerozebehl na druhoou rychlost. Rucicka teplomeru sedi jak pribita, ani se nehne. Jezdim jen s el ventialtorema a spokojenost.
jo tak to sem chtel slyset. du na to cidlonema nekdo rozpis jeste tech teplot na budiku s teplotou?