No to bude tym, ze oktanove cislo neudava energeticku hodnotu (ako si mnoho ludi mysli, a benzinove spolocnosti ti vlastne tiez moc nevysvetlia, co to je:-)) Oktanove cislo vyjadruje odolnost benzino voci samovznieteniu, to znamena, ze keby si zvysil kompresny pomer a tankoval napriklad 91, ucinkom tlaku a teploty by vzniklo samovznietenie, co by ti mohlo prepalit valec, a zaroven to znizuje ucinnost. Takze do auta, kam mozes liat 91, mozes kludne liat aj 95, 98, 100, ci leteckych 120 a vykon rovnaky. No pokial mas motor na 98, nemozes tam naliat 95, ci 91. Oktanove cislo benzinu do motora zalezi na jeho kompresii, to je cele tajomstvo oktanoveho cisla:-) Zaujimave su akurat aditiva, ale ani nie tak z hladiska vykonu, ako z hladiska osetrovania pohyblivych casti.
M3maniac píše:Tak jsem dneska zkusil 100 octanový benál od omv a řek bych,že hnus.... obyčejný V-power se mi zdá lepčí.... prostě plná v emku za 2k a oničem....
a cos cekal, dyz nemas motor serizenej na takovej benzin, vraz tam lepsi pocitac a uvidis ty veci
motor v M-ku a nejen v něm(m50 vyše) ma tvz. čidlo klepání, a to si určuje přestih a spol, a je schopny rozeznat oktanovy čislo benzinu, tudiz pojede to i na N91 a motoru se nic nestane, jen bude mít podtatně nižší výkon, no a na N100 bude mit o malinko vyšší výkon, jelikož vykon motoru byl měřen s N98 kterej je tam doporučen.
motor v M-ku a nejen v něm(m50 vyše) ma tvz. čidlo klepání, a to si určuje přestih a spol, a je schopny rozeznat oktanovy čislo benzinu, tudiz pojede to i na N91 a motoru se nic nestane, jen bude mít podtatně nižší výkon, no a na N100 bude mit o malinko vyšší výkon, jelikož vykon motoru byl měřen s N98 kterej je tam doporučen.
tzv cidlo klepani maj i bawory z osumdesatych let, a pozna klepani, ktery nastane kdyz tam je horsi benzin nez ma bejt. Cidlo klepani neumi nastavit motor na lepsi benzin
Čidlo klepání pozná mez samodetonací a tudíž jednotka UMÍ zvětšit předstih zapalování. Tím se zvedne mírně výkon a může teoreticky klesnout spotřeba. Otázkou je, jak moc je ta jednotka dobře naprogramovaná.
Nikdo jste mě nepochopili .... a to že obyč V.power jede líp než ten omv 100oct. a to má jen 95 oct.No budu laborovat ještě nějaké 98oct. ,ale zatím mi nejlíp vychází V.power.... prostě jsem čekal,že to pojede líp,když má mít tento motor optimální hodnoty s 98kou...a půjdu z 95ti oct. v-poweru na 100oct....
ondra_m píše:By mne zajímalo jak to měříš Kdy to jede líp
no přece mobilním,přenosným a univerzálním superměřákem..... ty nepoznáš na autě,po výměně super zasraného palivového a vzduchového filtru zlepšení ??? prostě jezdíš celou nádrž na určitý benál a naleješ tam něco podstatně lepšího a dražšího a nepoznáš rozdíl,ba spíš naopak .....