Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Super 100 od Ömv....

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#1 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Tak jsem dneska zkusil 100 octanový benál od omv a řek bych,že hnus.... obyčejný V-power se mi zdá lepčí.... :? prostě plná v emku za 2k a oničem.... :(
alexmol
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 31.05.2004 00:00

#2 Příspěvek od alexmol »

No to bude tym, ze oktanove cislo neudava energeticku hodnotu (ako si mnoho ludi mysli, a benzinove spolocnosti ti vlastne tiez moc nevysvetlia, co to je:-)) Oktanove cislo vyjadruje odolnost benzino voci samovznieteniu, to znamena, ze keby si zvysil kompresny pomer a tankoval napriklad 91, ucinkom tlaku a teploty by vzniklo samovznietenie, co by ti mohlo prepalit valec, a zaroven to znizuje ucinnost. Takze do auta, kam mozes liat 91, mozes kludne liat aj 95, 98, 100, ci leteckych 120 a vykon rovnaky. No pokial mas motor na 98, nemozes tam naliat 95, ci 91. Oktanove cislo benzinu do motora zalezi na jeho kompresii, to je cele tajomstvo oktanoveho cisla:-) Zaujimave su akurat aditiva, ale ani nie tak z hladiska vykonu, ako z hladiska osetrovania pohyblivych casti.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od darmon »

M3maniac píše:Tak jsem dneska zkusil 100 octanový benál od omv a řek bych,že hnus.... obyčejný V-power se mi zdá lepčí.... :? prostě plná v emku za 2k a oničem.... :(
a cos cekal, dyz nemas motor serizenej na takovej benzin, vraz tam lepsi pocitac a uvidis ty veci :)
alexmol
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 31.05.2004 00:00

#4 Příspěvek od alexmol »

Pocitac Ti vyssiu kompresiu nespravi, to je mechanicka zalezitost:-) To sa snad ani neda poriadne spravit.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od darmon »

alexmol píše:Pocitac Ti vyssiu kompresiu nespravi, to je mechanicka zalezitost:-) To sa snad ani neda poriadne spravit.
jasne, ale da se upravit predstih... neni to 100% ale aspon neco se da.
alexmol
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 31.05.2004 00:00

#6 Příspěvek od alexmol »

ale nepotrebujes na to 100 oktan
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od darmon »

alexmol píše:ale nepotrebujes na to 100 oktan
tak, ja to furt beru z turba, kde muzes jeste pritlacit na vzduchu...
alexmol
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 31.05.2004 00:00

#8 Příspěvek od alexmol »

tak to je ine, ale rec bola o elektronike, tusim:-) ale v pohode
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Lukáš »

kecy prdy beďary.

motor v M-ku a nejen v něm(m50 vyše) ma tvz. čidlo klepání, a to si určuje přestih a spol, a je schopny rozeznat oktanovy čislo benzinu, tudiz pojede to i na N91 a motoru se nic nestane, jen bude mít podtatně nižší výkon, no a na N100 bude mit o malinko vyšší výkon, jelikož vykon motoru byl měřen s N98 kterej je tam doporučen.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od darmon »

Lukáš píše:kecy prdy beďary.

motor v M-ku a nejen v něm(m50 vyše) ma tvz. čidlo klepání, a to si určuje přestih a spol, a je schopny rozeznat oktanovy čislo benzinu, tudiz pojede to i na N91 a motoru se nic nestane, jen bude mít podtatně nižší výkon, no a na N100 bude mit o malinko vyšší výkon, jelikož vykon motoru byl měřen s N98 kterej je tam doporučen.
tzv cidlo klepani maj i bawory z osumdesatych let, a pozna klepani, ktery nastane kdyz tam je horsi benzin nez ma bejt. Cidlo klepani neumi nastavit motor na lepsi benzin
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Čidlo klepání pozná mez samodetonací a tudíž jednotka UMÍ zvětšit předstih zapalování. Tím se zvedne mírně výkon a může teoreticky klesnout spotřeba. Otázkou je, jak moc je ta jednotka dobře naprogramovaná.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#12 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Nikdo jste mě nepochopili .... a to že obyč V.power jede líp než ten omv 100oct. a to má jen 95 oct.No budu laborovat ještě nějaké 98oct. ,ale zatím mi nejlíp vychází V.power.... prostě jsem čekal,že to pojede líp,když má mít tento motor optimální hodnoty s 98kou...a půjdu z 95ti oct. v-poweru na 100oct.... :?
ondra_m
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 572

#13 Příspěvek od ondra_m »

By mne zajímalo jak to měříš :-) Kdy to jede líp :)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#14 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

ondra_m píše:By mne zajímalo jak to měříš :-) Kdy to jede líp :)
no přece mobilním,přenosným a univerzálním superměřákem..... :mrgreen: ty nepoznáš na autě,po výměně super zasraného palivového a vzduchového filtru zlepšení ??? :? prostě jezdíš celou nádrž na určitý benál a naleješ tam něco podstatně lepšího a dražšího a nepoznáš rozdíl,ba spíš naopak .....
Odpovědět