Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chci si koupit 325 par otazek

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Lopatta
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: ned 14.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Lopatta »

LOPOLO píše:
Lopatta píše:Nevěřím že by měla 325i vanos žrát nějak víc než 328i. Já mám 13 teď přes zimu, většinou krátký trasy po Praze a celkem často to kotlím. A pokud jedu po dálnici tak jedu tak 190 - 210 km/h takže nic moc úspornýho. :D
Proc neveris? Vzdyt je to o jednu generaci starsi/horsi motor. Pravda je ze ja jezdim po dalnici kolem 170ti a rychleji spis zridka a kratkodobe.
Třeba je starší, ale mrkni se na technický parametry současný 2,5 v báwech. Výkon, krou?ák, obsah, spotřeba - všechno je papírově stejný jak v mojí 325i z 94'.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#22 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Lopatta píše: Třeba je starší, ale mrkni se na technický parametry současný 2,5 v báwech. Výkon, krou?ák, obsah, spotřeba - všechno je papírově stejný jak v mojí 325i z 94'.
Mno to je prave ten rozdil o kterej jde! Prave sis sam odpovedel. Ses si opravdu jistej ze je udavana shodna spotreba. Ja se vsadim ze ne. Kone uz nejsou potreba pridavat, jde jen o lepsi rozlozeni kroutaku ( double VANOS ) a spotrebu. Soucasnej motor 2,5 je M54 a krom toho ze je vyrobenej z jinyho materialu i min zere a prosel znacnym vylepsenim.
Lopatta
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: ned 14.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Lopatta »

LOPOLO píše:
Lopatta píše: Třeba je starší, ale mrkni se na technický parametry současný 2,5 v báwech. Výkon, krou?ák, obsah, spotřeba - všechno je papírově stejný jak v mojí 325i z 94'.
Mno to je prave ten rozdil o kterej jde! Prave sis sam odpovedel. Ses si opravdu jistej ze je udavana shodna spotreba. Ja se vsadim ze ne. Kone uz nejsou potreba pridavat, jde jen o lepsi rozlozeni kroutaku ( double VANOS ) a spotrebu. Soucasnej motor 2,5 je M54 a krom toho ze je vyrobenej z jinyho materialu i min zere a prosel znacnym vylepsenim.
Tak sem si doladil informace... ta tabulka je součsná 3jka coupé, spotřebu má papírově o 0,2l vyšší než ta moje mrkev! :lol: Krou?ák je ten samej, akorát o 700 rpm níž. Ale max výkon je zas o 100 výš.
Přílohy
table_spotreba_325Ci.gif
table_spotreba_325Ci.gif (1.01 KiB) Zobrazeno 1057 x
table_motor_325Ci.gif
table_motor_325Ci.gif (1.15 KiB) Zobrazeno 1056 x
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#24 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Mno, tyhle cisla vypadaj realne. S tim kroutakem je to trosku komplikovanejsi. Ty vidis jen vrchol ( niz je samozrejme lepsi pro dynamiku auta ) ale ne celej prubeh coz je rekl bych docela podstatna informace. Z jakejch presne dat vychazis ty u svy kary?
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#25 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Tady je to videt ( originalni knizka k auto z roku 1994 ).

Ty mas prumernou podle vseho 11,9 a nova 2,5tka ma 9,0 (9,5).
Přílohy
325i.jpg
325i.jpg (155.46 KiB) Zobrazeno 1046 x
Lopatta
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: ned 14.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Lopatta »

LOPOLO píše:Tady je to videt ( originalni knizka k auto z roku 1994 ).

Ty mas prumernou podle vseho 11,9 a nova 2,5tka ma 9,0 (9,5).
Mám takovej pocit že Stadtfahrt není průměrná ale městská spotřeba. Vycházím z informací co jsou tady na webu, přehled technických paramerů. :lol:
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od bpytlik »

lopatta> nezapomen ze v 94tem se spotreba merila uplne jinak a kdyz tehda udavali 9 tak ta bude zhruba jako kdyby dneska byla prumerna 12...
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#28 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

bpytlik píše:lopatta> nezapomen ze v 94tem se spotreba merila uplne jinak a kdyz tehda udavali 9 tak ta bude zhruba jako kdyby dneska byla prumerna 12...
Tak nam povez jak se merila spotreba v 94tem, ja se rad necham poucit... :)
N54 PWR
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#29 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Lopatta píše:
LOPOLO píše:Tady je to videt ( originalni knizka k auto z roku 1994 ).

Ty mas prumernou podle vseho 11,9 a nova 2,5tka ma 9,0 (9,5).
Mám takovej pocit že Stadtfahrt není průměrná ale městská spotřeba. Vycházím z informací co jsou tady na webu, přehled technických paramerů. :lol:
Tehdy se mestska a mimomestka neudavala a Stadtfahrt je zkusebni jizda. Tedy normalni prumerna spotreba.
Lopatta
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: ned 14.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Lopatta »

LOPOLO píše:
Lopatta píše:
LOPOLO píše:Tady je to videt ( originalni knizka k auto z roku 1994 ).

Ty mas prumernou podle vseho 11,9 a nova 2,5tka ma 9,0 (9,5).
Mám takovej pocit že Stadtfahrt není průměrná ale městská spotřeba. Vycházím z informací co jsou tady na webu, přehled technických paramerů. :lol:
Tehdy se mestska a mimomestka neudavala a Stadtfahrt je zkusebni jizda. Tedy normalni prumerna spotreba.
No já nevim, podle mě slovo Stadt znamená město, fahrt je nejspíš jízda. A podle těch hodnot mi to taky vychází. i. (Asi zaběhnu do Autecu a? mi tam pučej na pár dní novou 325i abych vyzkoušel ten rozdíl ve spotřebě :lol: - to asi nepude)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#31 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

mas pravdu clovece. Jestli po tom budes dal pidit a na neco zajimavyho narazis, dej mi vedet. Nejak mi to nedava smysl pro by pak novejsi motor vic zral pri zhruba stejnejch parametrech. Nebylo by pak pro automobilku vhodnejsi davat tam stary motory a vysrat se na vyvoj? Je to nejaky divny ale tvoje poznamka je zcela opravnena.
Lopatta
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: ned 14.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Lopatta »

Je to zvláštní, ale vychází mi to tak. M50 forever... :ucta: :banan:
Ještě zkusím někde vyškrábnout křivku výkonu a krou?áku od obou motorů. Třeba s toho něco zajímavýho vypadne. :mhihi:
svob
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: stř 24.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1692

#33 Příspěvek od svob »

Teda, to jste si pokecali... Já nejsem zrovna ten, co kdo Vám chtěl něco vysvětlovat, ale s tím udáváním spotřeby je to pravda, že se kdysi měřila jinak (viz normy, když se podíváš do nějakýho katalogu BMW, dole je to vždy popsaný!). Navíc 328 má celý motor hliníkový, kdežto 325 myslím jen z části! Takže je tam velkej rodíl ve váze, proto ta spotřeba je tak nízká. A točák má lepší průběh. Tak stará 325 a nová to je to samý. Já jezdím v létě s 328 za 10,2 a v zimně 10,9 - 90% město!!!
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Lukas H. píše:
bpytlik píše:lopatta> nezapomen ze v 94tem se spotreba merila uplne jinak a kdyz tehda udavali 9 tak ta bude zhruba jako kdyby dneska byla prumerna 12...
Tak nam povez jak se merila spotreba v 94tem, ja se rad necham poucit... :)
Kdysi davno se merily tri spotreby: ustalenych 90 km/h, ustalenych 120 km/h a mesto, ze kterych se pak vypocetl aritmeticky prumer. Mereni se provadela na autech na polygonu.
V soucasnosti se meri myslim na dynamometru s presne specifikovnym simulacnim programem mesto/mimo mesto.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od bpytlik »

Aspon ze to psat nemusim, vubec se mi to totiz nechtelo vysvetlovat:) Dik :)
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#36 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

bpytlik píše:Aspon ze to psat nemusim, vubec se mi to totiz nechtelo vysvetlovat:) Dik :)
Skoda ja jsem byl zvedavej zrovna na Tvoji odpoved... :)
N54 PWR
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#37 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

svob píše:Teda, to jste si pokecali... Já nejsem zrovna ten, co kdo Vám chtěl něco vysvětlovat, ale s tím udáváním spotřeby je to pravda, že se kdysi měřila jinak (viz normy, když se podíváš do nějakýho katalogu BMW, dole je to vždy popsaný!). Navíc 328 má celý motor hliníkový, kdežto 325 myslím jen z části! Takže je tam velkej rodíl ve váze, proto ta spotřeba je tak nízká. A točák má lepší průběh. Tak stará 325 a nová to je to samý. Já jezdím v létě s 328 za 10,2 a v zimně 10,9 - 90% město!!!
Ja proste neverim ze tvoje predposledni veta je pravdiva. A neni to proto ze bych nechtel :-)
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Shrek »

LOPOLO píše:
svob píše:Teda, to jste si pokecali... Já nejsem zrovna ten, co kdo Vám chtěl něco vysvětlovat, ale s tím udáváním spotřeby je to pravda, že se kdysi měřila jinak (viz normy, když se podíváš do nějakýho katalogu BMW, dole je to vždy popsaný!). Navíc 328 má celý motor hliníkový, kdežto 325 myslím jen z části! Takže je tam velkej rodíl ve váze, proto ta spotřeba je tak nízká. A točák má lepší průběh. Tak stará 325 a nová to je to samý. Já jezdím v létě s 328 za 10,2 a v zimně 10,9 - 90% město!!!
Ja proste neverim ze tvoje predposledni veta je pravdiva. A neni to proto ze bych nechtel :-)
No, svob by potřeboval nejdřív začít rozlišovat motory na typy a neplést dohromady M50B25, M52B25 a M54B25... (což je vlastně pořád 325/323, akorát že s různým podílem litiny, hliníku a VANOSů) :lol:
Lopatta
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: ned 14.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Lopatta »

svob píše:Teda, to jste si pokecali... Já nejsem zrovna ten, co kdo Vám chtěl něco vysvětlovat, ale s tím udáváním spotřeby je to pravda, že se kdysi měřila jinak (viz normy, když se podíváš do nějakýho katalogu BMW, dole je to vždy popsaný!). Navíc 328 má celý motor hliníkový, kdežto 325 myslím jen z části! Takže je tam velkej rodíl ve váze, proto ta spotřeba je tak nízká. A točák má lepší průběh. Tak stará 325 a nová to je to samý. Já jezdím v létě s 328 za 10,2 a v zimně 10,9 - 90% město!!!
Tý tvojí spotřebě se mi nějak nechce věřit. Jestli je to pravda tak to musíš být dobrá brzda provozu. A pokud jezdíš na spotřebu tak si myslím že na to se hoděj spíš jiný auta. Kupovat si Báwo šestivál a pak ho jen tak lechtat... k čemu. Jo a ten litinovej blok, je sice pravda, ale tak brutální hmotnostní rozdíl to není aby to nějak výrazně ovlivnilo spotřebu a dynamický vlastnosti. Ty poznáš na spotřebě jestli si jel sám nebo vedle tebe někdo seděl?

Ps: Hlavně mi tu nepiš že jezdíš kládu a žere ti to deset.
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#40 Příspěvek od Petr_1 »

Já to poznám, když si vedle mě sedne moje žena, tak se hned sníží rapidně spotřeba. Čím to asi bude? :shock:
Odpovědět