Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kompresor pod haubnou

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
lupik
Registrovaný
Příspěvky: 1277
Registrován: sob 12.07.2003 00:00
Bydliště: KT
Klubové ID: 479

#1 Příspěvek od lupik »

Má někdo praktický zkušenosti s kompresorem podobně jako má třeba Mercedes. Jakej je nejvhodnější typ, kolik to koštuje, je složitá montáž, kde se to dá popřípadě sehnat.

:angel: :angel: :angel: :angel: :angel: :angel:
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 66
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Klakson »

nejdražší a nejsložitější je přeprogramování jednotky, málo kdo u nás si na to troufne ( zkušenost z poptávek ) jo a nesmíš plnit víc jak 0,3 baru jinak to chce jinný vnitřnosti :bigok: kdybch nemusel dávat mladý Brouka do kupy a neměk jiná rozhodnutí do života tak se montáž provádí. Chtěl jsem montovat G-lader od VW, je sice poruchovej ale snadnější montáž, někde na foru je o tom už diskuze.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#4 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Chlapi,chlapi to jsou tu samé kompresory a pikačoviny.Mno nevím,ale taková úprava musí bejt trochu na úrovni a pak je to trochu dražší špás a hlavně auto musí být v cajku bo se to za chvíli začne sypat.No nevím jestli není lepší koupit auto které má trochu síly už v sérii.
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 257
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od marwal »

prosim, vysvetlete mi nekdo stručně do jakého motoru od BMW se tohle hodí a co to přesně dělá...
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#6 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

No ty to už ve svém máš v podobě turba.Nebo žeby k tomu ještě kompresor navrch ?:D
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 257
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od marwal »

jo takže je to to co sem myslel... kompresor (obdoba turba?)
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 66
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Klakson »

Originál zaslal rene kurc
Chlapi,chlapi to jsou tu samé kompresory a pikačoviny.Mno nevím,ale taková úprava musí bejt trochu na úrovni a pak je to trochu dražší špás a hlavně auto musí být v cajku bo se to za chvíli začne sypat.No nevím jestli není lepší koupit auto které má trochu síly už v sérii.


nic ve zlím, ale když jsem kupaval auto, stál benál 32kč/l a prachy na Mko taky nebyly, no a když se svým autem mazlíš tak tam raději napasuju kompresor něž abych ho prodal a koupil třeba nějekou dojebanou 325i a musel do ní vše znovu investovat. A jak je u nás známo málo kdo ti znodnotí nový tlumiče, gumy, náplně atd.....
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od darmon »

Originál zaslal marwal
jo takže je to to co sem myslel... kompresor (obdoba turba?)

strucny uvod terminologie - turbo je bud turbodmychadlo (hnany vyfukovejma plynama, u dyzlu prevazne), nebo kompresor (hnany remenici, u benzinu prevazne, a to je to co maji muscle cars couhat z kapoty i se sanim)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#10 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Ale jesný,je to jen můj názor.Je logické,že když do toho nastrkáš balík nikdo ti to nezaplatí.Tak to bohužel chodí,ale když se někdo bude rozhodovat tak určitě raději koupí auto v cajku než vyjetou mrdku!!!
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice
Klubové ID: 1028

#11 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal rene kurc
Ale jesný,je to jen můj názor.Je logické,že když do toho nastrkáš balík nikdo ti to nezaplatí.Tak to bohužel chodí,ale když se někdo bude rozhodovat tak určitě raději koupí auto v cajku než vyjetou mrdku!!!

Vono je to taky o tom, že se u nás nedá nikomu věřit. Kdybych se mohl spolehnout, že chlápek auto servisoval, před X tisíci kilometrama měnil rozvoďák atd. atd., tak mu to zhodnotím. Jenže tady je lepší všechny tyhle věci po koupi udělat znova. Pro jistotu. Lidi toho nakecaj, ale pravda je většinou úplně jiná...
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 66
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Klakson »

Originál zaslal rene kurc
Ale jesný,je to jen můj názor.Je logické,že když do toho nastrkáš balík nikdo ti to nezaplatí.Tak to bohužel chodí,ale když se někdo bude rozhodovat tak určitě raději koupí auto v cajku než vyjetou mrdku!!!


myslím že nejdůležitější je říct chyby předem, sice si tím jenom pohoršíš při prodeji, ale dušička má klid.
lupik
Registrovaný
Příspěvky: 1277
Registrován: sob 12.07.2003 00:00
Bydliště: KT
Klubové ID: 479

#13 Příspěvek od lupik »

Jo kdyby jsem měl před rokem prachy na eMko, tak už se v něm teď prohánim (tenkrát jsem viděl suprácky M3 se stahovácí střechou za 600k). Určitě je dobrý koupit káru, která má sílu už v sérii, ale já eMko ani 328i nemam, tak mě nezbívá než ten výkon dohnat něčim jiným.

Když sílu, tak M5.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal rene kurc
Chlapi,chlapi to jsou tu samé kompresory a pikačoviny.Mno nevím,ale taková úprava musí bejt trochu na úrovni a pak je to trochu dražší špás a hlavně auto musí být v cajku bo se to za chvíli začne sypat.No nevím jestli není lepší koupit auto které má trochu síly už v sérii.

Seš sám pikačovina :-) notabene právě M3 s kompresorem je v USA běžná věc.

Základ je sehnat levně dobrý kompresor, což Eaton 64 z 230 CLK splňuje. Pak je třeba spočítat řemenice, vymyslet uchycení kompresoru, udělat pro něj místo (přeházet různý nádržky ostřikovačů zleva doprava a zprava doleva), a všechno upravit tak aby se dal napojit na sání (a? žije 80tka nerez trubka a nerez kolena, případně silikonový hadice). Kompresor napojit a klidně s ním jezdit.

No a pak nechat udělat benzínovou mapu do ŘJ. Zkušený čiptuner ho zvládne udělat, jde jen o výpočty a výpočty. Je taky potřeba (v závislosti na hodnotě max. plnícího tlaku) vyměnit vstřikovače za výkonnější.

Každopádně s mírným přeplňováním 0.3-0.5 bar není ani potřeba hýbat s kompresním poměrem ani s ničím jiným a 30-40% výkonu a krou?áku je doma.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#15 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Shreku moc si mě nepochopil,chtěl jsem jen říct,že když se někdo chce pustit do takových úprav tak asi chce dost nadupaný výkon a mně by docela sralo když do úpravy motoru 1,8 dám balík a nakonec mě sériová 325ka pojede.V tom případě se mi zdá logičtější ta tvoje připomínka o M3 v USA.Já ale zatím nic takového neplánuju ,mám jednu z prvních r.v.92 a i když motor jede zatím zdravě i ve 200tkm tak si mislím,že by moc dlouho už nemusel vydržet.A náhradní v garáži nemám.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#16 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

A taky nemám bohatýho ta?ku,který by mě sponzoroval.A jinak plánuju nějakou dobu ještě pojezdit a pak to vyměnit za nějakou voňavou 3,2ku.Můj názor na úpravu motoru je takovej,že by měl mít málo najeto aby to vydržel či kompletně ho celý udělat včetně výměny některých dílů za speciélní a zesílené na takové úpravy stavěné,ale to jsme finančně úplně jinde.Není problém načipovat tdi octavku a dostat 30ps za 10k,když klekne koupím nový motor za 20k! Ale u emka za to nekoupíš ani hlavu-stojí přes 100k.
Odpovědět