Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 535i špatný altík, samovybíjení, baterie KO?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od code »

Tak jsem se svou E39 dva dny nejel a ani ťuk, nechtěla nastartovat. Baterka je stará 7měsíců 84Ah (podle varty tam dokonce může být 74aH, výhřev sedaček nemám)

1) Udělal jsem video jaké je napětí při nastartovaném motoru, když jsou malé otázky dává altík kolem 13.5V, stačí jen trochu polechatat plyn a napětí je přes 14V. Tohel by mělo baterku dobít v pohodě ne?
video: http://youtu.be/upysjU3NbB4

2) Jak poznám že mně v aute odebírá proud když je zamkle, lze to doma nějak změřit?

3) Může být baterka K.O.? Když ju dobiju nemá víc než 13.2V..

Díky za rady.


E39 535i (97, manual)
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Kugelig »

Baterka po dobití a změření cca 10 minut po odpojení má mít 12 V. Tečka
Sázím na klasiku. Ježek topení. O ježkovi a jeho kouscích je tu toho habakůk.
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od code »

Kugelig: Seš si jistej že baterka má mít po odpojení z nabíječky 12V?
Není to tak trochu blbost? Vím, že když se občas mrknu na palubní napětí nenstartovaného auta, je tam hodnota kolem 12,3 - 12,7V.

Pokud je to ježek, tak to zjistím asi jednoduše - oddělám pojistku když půjdu večer od auta? Nevíte jaká to je? Nebo aspoň jak se ježkovi říká anglicky či německy? Hedgehog?? :D
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

#4 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Určitě tam není 12V. Je tam těch 12,5+-.... Jinak s tím odpojováním pojistek je to asi jediná věc jak to zjistit. Ten ježek nebude mít ale svoji pojistku jen pro sebe, tipuju to na společnou s větrákem (topením), tedy celým panelem. Spíš investuj do autoelektrikáře, ať Ti změří odběr uspaného auta a pak postupným odpojováním pojistek zjistíš, ve kterém okruhu je problém. Prekérka spočívá v tom, že to uspání trvá kolem 20 minut a skoro při každém odpojení a znovu zapojení pojistky to auto vzbudíš :?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

přesně tak,baterka bude mít v klidu 12-13V,co jí žere poznáš postupným odpojováním pojistek pokud si dáš mezi svorku na baterce a kabel obyč multimetr za 120kč.Mě jí žerou například budíky na e34.
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od code »

Tomasis: Čili to bude asi pojistka 20? - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=82825

beny-maser: Jak to přesně myslíš, natáhnout od baterky kabel k pojistkám? Multimetr tady někde samo mám.
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

#7 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

No těch pojistek je tam víc, ale mohla by to být jedna z nich :wink: Ale určitě s tím měřákem opatrně, nejde to měřit jako klasický napětí, musíš to mít na měření proudu - ampérmetr, a mít tam min 10 ampér páč jsou to velký rány pro ten měřák a může ho to odpálit. Normálně odpojíš svorku na mínusu a mezi baterku a svorku dáš ten měřák. Mělo by to brát kolem 30mA v klidu
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#8 Příspěvek od darklord »

nechaj si otvorenu kapotu, zamkni auto, daj si kafe a potom tahaj poistky jednu po druhej s tym ze miesto poistky tam budes pchat multimeter s meranim prudu - ampery. Asi najlepsie zacat tou 20kou na ktoru je najvacsie podozrenie
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od code »

darklord: No počky, já mám pojistky vevnitř :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tak jezka rovnou odpoj, je to otazka 5min oddelat panel a vytahnout z nej stekr...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

darklord: E39 není E34, má pojistky v kufru a pod kastlíkem

Tomasis: jen upřesnění poslední se uspává GM modul a to za 16 minut

jediný Hanz má pravdu, odpoj přímo ježka práce na 5 minut, bacha je horký
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393

do těch ampér bych obyčejným ampérmetrem nešel, rádo to taví ty kabely, navíc E39 není stavěná na to, aby se odpojovala z baterky
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

#12 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Jenže pokud to není ježek, tak to nijak jinak nezjistí. Může to být telefon, navigace, zesilovač .... O odpojení baterky bych se nebál, v podstatě ji odpojí jen jednou. Ale samozřejmě by měl jít za elektrikářem s kvalitním ampérmetrem, který to přežije (taky jsem to psal - osobní zkušenost) :?
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice
Klubové ID: 3041

#13 Příspěvek od e155 »

U E39 to z 90% ježek je. Takže bych nejdříve vyloučil toto vycvaknutím ježka, proměřením a až pak bych to řešil dál. Jak se tady ale píše, důležitá je hodnota proudu až po cca 15 min od zamčení auta. Chce to trochu trpělivosti :)
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od code »

Tak jsme měřili odběr proudu potom co auto usne.

Po 2min odběr 0,54A

Asi po 10min odběr 0,08 - 0,1A - nic mně tam tedy nežere zbytečně proud ne?

Čili zbývá špatná baterka nebo altík, když mrknete na video, tak je altík v pohodě? http://youtu.be/upysjU3NbB4 . Jak jsem psal navrchu když jsou volnoběžné otáčky je napětí 13.5V stačí o 100ot zvednou a je to kolem 14V a víc.

A nebo jen to ten zpropadenej ježour? Někod mně tady na fóru tvrdil, že ten sráč se může zapnout náhodně a začít odebírat proud..

Díky za rady.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#15 Příspěvek od bibikuba »

asi budeš muset začít u baterky :wink: půjčit si jinou nebo tu svojí nechej změřit na zátěžáku..Jak je tu psáno tak auto opravdu usne za cca 16 minut,já to řešil tak že jsem nechal stažené okno u Toura a měřil přes to okno :D ježoura na topení jsem taky odpojoval,proudy měřil a nic-všechno OK...Ve finále jsem vyndal startér a bingo,utržený pastorek.Při nabité aku to docela fungovalo ale po dvou dnech stání jsem byl bez proudu.Startér se dá ale taky změřit-při startování nesmí klesnout napětí pod tuším 9V..Po výměně starteru OK-530d :D
code
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od code »

Jen ještě jedna technická, ježek je pojistka č.9 ?
Odpovědět