Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - 535iA chcipani motoru pri dobrzdovani (automat)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kristizsro
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: ned 03.11.2013 01:00

#1 Příspěvek od kristizsro »

Ahoj vsem,

mam dotaz ohledne chcipani motoru u e39 (rok 2000) - pri dobrzdovani napr. na krizovatce, pri otaceni atd. mi zacalo auto chcipat. Deje se to i nekolikrat denne, nikoliv vsak pravidelne. V servisu na nic neprisli, jelikoz se jim to nestalo a pocitac chyby neukazoval. Nemate s tim prosim nekdo zkusenosti? Baterka je v aute v pohode. Rikal jsem si, jestli to neni prevodovkou, ktera nestihne zaradit pri dobrzdeni na stupen 1 a motor kvuli tomu chcipne.

Diky moc za rady.

T
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#2 Příspěvek od e155 »

A jaký to byl servis? Podobně se projevuje čidlo vačky/kliky. Když budeš hledat, tak je tady o tom něco málo napsané. Občas to ještě dělává i to, že když je motor teplý, tak hůře startuje.
Uživatelský avatar
Mir3k
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 10.03.2012 01:00
Bydliště: Havířov

#3 Příspěvek od Mir3k »

vyměn čidlo vačky,dělalo mi skoro to samé a diag neukázal nic
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Vesa88 »

Me to teda dela lambda pred katem....Ale nechcipne mi auto uplne jen hodne cukne... :)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Mně se děje totéž (cuknutí, tendence chcípnout), byla chyba na čidle vačky na bank 1, to jsem vyměnil a druhé vyčistil, když už jsem tam byl. Chyba se od té doby na diagnostice neukázala, ale problém přetrvává.
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#6 Příspěvek od e155 »

A jaké čidlo jsi tam dával? Dle zkuśeností servisu v Blažovicích dobře funguje jen origo, druhovýroba v tomhle konkrétním případě dělá prý jen problémy.
Uživatelský avatar
Vrablik Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 294
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Kousek od Brna - BK

#7 Příspěvek od Vrablik Člen Klubu »

zkusil bych mrknout na volnobežný ventil, něco podobnýho nám dělala e38 740iA.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#8 Příspěvek od Birkoff »

To není jen jejich zkušenost, opravdu nic než originál čidla nebrat. Jinak řeším to stejný - čidla nějaký febi, takže asi tak ...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#9 Příspěvek od Lucifer »

http://www.bmwclub.lv/files/E46M54ENGS43.pdf

Str 28 v tomhle pdf

V tom grafu to je vidět
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Čidlo jsem dával origo... Každopádně mě čeká přetěsnění sání, ventildeklů a výměna svíček, takže další budu řešit až potom. Motor se jinak chová normálně, žádné problémy nezaznamenávám... Když mám puštěnou klimu (zvedne volnoběh), tak nemá tendenci chcípnout.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#11 Příspěvek od Birkoff »

Přesně totéž, jenže teď v zimě s klimou nejezdím. Dělá mi to hlavně teplý motor. Ještě mě napadlo přes diagnostiku zvednout volnoběžné otáčky, ale ještě jsem se k tomu nedostal ...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#12 Příspěvek od Lucifer »

Chce to někoho s osciloskopem kdo s ním umí a nechat si proměřit čidla otáček pak bude jasno je to vidět v tom dokumentu o M54 na str 28 jak jsem posílal. Benzínový BMW motory jsou hodně citlivý na sebemenší výchylky u signálů z čidel otáček ;) A nejpřísnější výstupní prohlídky jsou u OEM dílů :wink:
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Vesa88 »

Fx: To cidlo ti vyhodila diagnostika? :)
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#14 Příspěvek od E30STORM »

Stalo se mi to stejné před cca 1/2 rokem na mé 530i a víte co to bylo ? Samozřejmě to dělalo ,,pořád,, pokaždé při dobržďování na křižovatku .
Zkontroluj si podtlakové hadice , ze zadní strany hlavy , měl jsem jí fuklou , vyměnil jsem origo hadici a byl klid , trvalo mi cca měsíc než jsem na to přišel - nedalo se s tím jezdit!
Když jsem jel pod plynem žádný problém ale jekmile jsem al N nebo dobržďoval , tak to zhaslo - mám taky automa.


PS - na každém baworu jsem měnil vždy čidlo vačky i kliky , vždy jsem dal FEBI a s autem jezdil vždy minimálně rok a nic se nestalo , takže nevím proč nedat tuto značku , vyrábí to VDO vy chytráci , přesněji to asi FEBI překoupí od VDO , chce to jen číst .
Kdo chce dát 3litry za čidlo v BMW tak ať dá , ja to koupim se slevou v KELLY za cca 900kč .
Zdar
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#15 Příspěvek od Birkoff »

Trochu oživím tohle téma: může to souviset s váhou vzduchu, diagnostika píše že podpětí něco ... Obě čidla vaček jsem vyměnil (za originály) takže hledám dál. Nejblbější je, že normálně jezdím (i několik dní) a pak najednou začne chcípat. Druhý den všechno v normálu. Včera už to dospělo do fáze že nastartuju, otáčky se vyhoupnou, začnou klesat k volnoběhu a samo chcípne. Dneska ráno bez problému. Tak fakt nevím.
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Viky »

Takhle se chovala moje ex 528ia Rv98. Auto tři dny jezdilo vpohode a další den jsem si připadal jak nějaká prvnicka po autoškole. V mým pripade to byla sporadicka chyba čidla kliky kterymu se někdy nechtělo fungovat. Zakoupeno VDO a auto jezdí dodnes ...
fasik
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: stř 13.03.2013 01:00

#17 Příspěvek od fasik »

Může to být i špatně utaženými kontakty na baterce.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Já jsem si včera přebíral auto po přetěsnění toho sání, vík ventilů a výměně membrány na sání, tak to v nejbližších dnech budu zkoumat.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Vesa88 »

Zkuste kouknout na ty lambdy...Jak rikam ja mam jedinou chybu predehrev lambdasondy na strane ridice...Ale je k tomu blbi pristup, takze to resim s jednim sikovny mechnikem... :) Pocitam ze az se to udela, bude to dobre. Dela to teda jen za tepla...Studeny motor je v pohode...Taky to dela ze kdyz jedu konstantni rychlosti tak motor ma tendence zrychlovat po 50ot...Takze to jakoby cuka...Ted je to teda lepsi, protoze jsem pouzil tady neci radu a jezdim s klimou :)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tak u mě po výměně membrány sání, všech těsnění sání, pod škrticí klapkou, o-kroužků vstřiků, těsnění ventildeklů a výměně svíček problém ustal. Dělalo se všechno najednou, tak nevím, co z toho mělo největší vliv.
Odpovědět