Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 vyčteno INPou - co to je?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#1 Příspěvek od Perunwit »

Ahoj, po přetěsnění Vanosu (nevím jestli okamžitě nebo za 2/3 dny) mi vylezla spotřeba a zakrátko se rozsvítila i oranžová na palubce... napíchnuto na INPU a háže to tyhle věci...
Už jste se s tím někdo setkal, popř. víte kterým směrem pátrat? Auto normálně startuje i jede, ale žere kolem 15l po městě, což dřív bylo o 3 litry méně...
Kolega starML to měl napíchnuté taky, máme nějakou teorii, nicméně se chci zeptat i tady...


FEHLERSPEICHER LESEN


Datum: 11/25/13 16:18:53
ECU: MS430DS0
JobStatus: OKAY
Variante: MS430DS0


ERGEBNIS: 2 Fehler im Fehlerspeicher !


202 Lambdaregelgrenze Bank1


Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler: 40


N_32 704.00 rpm
TCO 85.50 Grad C
R_LS_UP_1 63.00 Ohm
VLS_UP_1 0.03 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h


Gemischgrenze fett


Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler


Fehlercode: CA 71 01 28 16 B2 3F 06 B1 2A


203 Lambdaregelgrenze Bank2


Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler: 40


N_32 704.00 rpm
TCO 85.50 Grad C
R_LS_UP_2 255.00 Ohm
VLS_UP_2 0.18 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h


Gemischgrenze fett


Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler


Fehlercode: CB 71 01 28 16 B2 FF 24 B1 2A
=============================================================

Díky za názory
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#2 Příspěvek od Perunwit »

já teda vůbec nerozumím německy, pouze překladač, ale to znamená chudou směs? Co ten "fett" to jsou "tuky"?
od starML jsem vyrozuměl, že z chyb, co tam byly v sobotu to vypadá, že směs je bohatá...

zvláštní je že se to děje na obou sondách před katy zároveň a najednou... jestli tam někde není něco špatně zapojeno, nebo nezapojeno, nebo překlesanej kabel... kolega klubák mě informoval, že z těch dvou lambda sond nejde to ECU žádnej signál, přesto se mu zdá, že vyhřívání funguje.

není možný, že jsme málo utáhli při tom vanosu ventildekl? Neměli jsme momenťák... resp. měli ale od 30Nm. :lol: ale to by asi utíkal olej ne? Koukal jsem kolem víka ale žádnej únik jsem neviděl...
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#3 Příspěvek od all »

no, při těhle hodnotách by to muselo být hodně bohaté.
pokud nastartuješ auto studené jede jako by na "sytič"
to způsobí menší napětí na lambdách.....

1v = 14,7 AFR (ideální poměr paliva)
0,7v mám na lambdě když sem nastartoval ráno. (320i)

asi bych řešil výměnu alešpon jedné lambdy, co to udělá :-D
pak řešit příčinu proč odešla....

Kdysi sem řešil 318i servisáci tam po 6 mesících měnili upálenou lambdu (neměřila... hodnoty +-0,1 ) když už to bylo po 4 výměně.... přijel a řešili jsme, že to je bohaté.... proto pořád jel na bohatou směs a bylo to čidlem teploty.

edit: když si měnil ventildekl, nemohl si poškodit kabely k lambdám? další věc, na volnoběh ti motor krásně drží otáčky? nemáš tam nějakou dírku nebo netěsnost? co zmíněné čidlo teploty vody,motoru....?
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#4 Příspěvek od Perunwit »

nevím, jestli ty kabely, potřebuji to nechat proměřit... ale zase když diagnostika tvrdila, že výhřevy na obou fungují, pouze z nich ani z jedné do ECu nejde žádnej signál... myslíš, že jsou obě v prdeli a že odešly zároveň??

otáčky nehoupou, dle otáčkoměru a ucha naprosto stabilní, teploměr je přesně v půlce, tam kde má být... matně si teď vybavuju že včera ráno jak to bylo studený, tak při tahu se mi chvilku zdálo, jakoby to pocukávalo...ale tak jemně, že nevím, jestli to nebylo nerovnostmi na vozovce.

teplotními čidly jsem se nezabýval, odhalí je diagnostika, nebo je třeba po nich jít zvlášť?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#5 Příspěvek od Lucifer »

Diagnostikou se podívat do LIVE data u DME.

Ještě mě napadlo koukni pod filtr kabiňák jestli tam nemáš vodu a nekoupe se jednotka ve vodě :wink:

Myslím na straně spolujezdce :)
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#6 Příspěvek od all »

víš, ono samo o sobě bez příčiny bych šel po lambdách....
ale když píšeš že to je po výměně tesnění, už mi to přijde podezřelé ;-)

všemu v diag. neveř, musíš si spojovat více věcí dohromady....
proto to nemůže dělat každej. Na všechno třeba odborníků ;-)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#7 Příspěvek od Perunwit »

zejtra jedu tady za Mr. Vodrážkou, ten má celkem schopnou diagnostiku a navíc se dá říct, že je asi nejlepší v okolí, co se týče bmw, takže uvidím...

pod ten kabiňák se mrknu, ještě nějakej nápad?

live data se dělala, ale já tomu hovno rozumim, co tam lítalo, nic špatně tam asi nebylo, až na ty lambdy :lol: mno.. docela mi to sere, doufám, že se to podaří nějak odhalit. Navíc tyhle hlášky z diagnostiky můžou každá znamenat několik různejch věcí...

na německym foru jsem se dopřekládal, že tohle někdo řešil v souvislosti s falešnym vzuchem... tak si říkam, jestli sme tam někde při manipulaci s viscou, expanzkou a airboxem něco nepodělali :)
Přílohy
image003.jpg
image003.jpg (65.19 KiB) Zobrazeno 687 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Live data auta jsem viděl Online přes internet o víkendu. Po prvotním promazání sporadických chyb zůstaly, respektive se po nastartování znova objevily chyby na lambdách před katy u obou skupin válců. Pokud si představíte ty digitální úsečky v INPA, tak výhřevy obou lambd před katem byly na plné pecky, ale napětí z lambd skoro žádné. Samozřejmě, že to bylo i na teplém motoru. Více jsem si o víkendu nevšimnul, až na jednu maličkost, KS => Masse, na kterou jsem majitele přes chat upozornil, ale která mi "docvakla" až dnes, když čtu tento výpis z diagnostiky, který si majitel dělal sám v pondělí. Schválně to zvýrazňuji tučně.

FEHLERSPEICHER LESEN
Datum: 11/25/13 16:18:53
ERGEBNIS: 2 Fehler im Fehlerspeicher !

202 Lambdaregelgrenze Bank1
R_LS_UP_1 63.00 Ohm = odpor lambdy
VLS_UP_1 0.03 V = napětí na labdě
Gemischgrenze fett = "mastná" (=bohaté) směs
Fehler ist abgasrelevant = relevantní chyba emisí
Fehler entprellt = chyba "odskakuje" (debounced) => má vstupní zpoždění

203 Lambdaregelgrenze Bank2
R_LS_UP_2 255.00 Ohm
VLS_UP_2 0.18 V
Gemischgrenze fett
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
=============================================
KS je německá zkratka pro Kabelschuh, a proto jsem poradil majiteli hledat, jestli nezapoměli připojit nějaké kabelové očko na kostru (Masse). Jenže KS => Masse taky může znamenat Kurzschluss (=zkrat) na kostru!! A když se znova podívám na ten redukovaný výpis výše, tak vidím odpory lambdasond 63 a 255 Ohmů - proč se tak liší? Na menším odporu je menší úbytek napětí 0,03, na větším odporu je úbytek větší 0,18 Voltu.

Perunwit - podívej se pořádně na kabely od obou lambd a kudy vedou. Podle mne se ty kabely někde dotkly výfuku, propálila se izolace a nastaly mezivodičové zkraty. Po zkratovaném vodiči se potom žádný užitečný signál do ŘJ motoru nedostane (je skoro nulový) a ŘJ motoru si nastaví nějakou defaultní hodnotu, nejlépe tu bohatější (mastnější) směs a Ty máš velkou spotřebu.

Pan Vodrážka z Červeného Hrádku je opravdu šikovný, ale až uvidíš, kolik tam má dalších aut ve frontě, zkusíš si ty kabely zkontrolovat sám. Schémata zapojení jsem Ti poslal, takže víš který drát má kam vést. Jenže Ty budeš muset zkontrolovat, že signál z toho pinu na jednom konci nevede i do jiného drátu (pinu) na konci druhém. Na to budeš Ty, nebo kolega elektrikář, potřebovat Ohmmetr, nejlépe měřič izolačního stavu. Hodnoty nad 10 kiloOhm je možno brát jako OK, všechno co je pod touto hodnotou je špatné.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#9 Příspěvek od Perunwit »

No... vzadu za ventildeklem je takovej plíšek, kterej přidržuje kabely... až těsně u kabiny za motorem... mám ho ještě v autě - asi jak byl vyhřátej tak v ohybu jednoduše upadl. Tudíž jsme ho tam zpátky nedávali. Jestli je to tohle... skočím se podívat na parkoviště, až se trochu rozední, jestli tam vzadu něco uvidím. Doufám, že mě to nekopne, až tam bude šátrat. Vím že jsem si ten plíšek vzal, že to budu řešit, ale v záplavě jinejch věcí jsem na to zapoměl...

Pan Vodrážka je tady jedinej se zkušenostma na vysoké úrovni, tak jsem si s ním včera domluvil rande na dnes, jezdil jsem k němu už s E34. Podle poslechu motoru odhalil prasklý koleno sání. Prostě přišel k autu, sáhnul dospod a povídá... dejte mi ruku pane... a číhejte :lol: . Časově je to s ním bohužel slabší. Uvidíme.

Btw pokud by to byly ty kabely... byla by to v podstatě součást kabelového svazku auta... já díky tvému názornému rozboru výše jsem pochopil, co se snažíš říci, ale jinak jsem v elektrice těžkej neznalec... dají se tyhle kabely nějak opravit? Nebo je nutné sehnat jiné a nahradit celou větev/svazek?
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#10 Příspěvek od Perunwit »

... tak jsem byl u auta, sundal kryt motoru abych mohl dozadu ke kabelům a vytáhl jsem si ty kabely do štekru k lambdě na světlo boží... upřímně jsem byl zklamán, protože jsem žádné vizuální poškození, nic rozteklého nebo děravou tu ochrannou bužírku nenašel. Bude opravdu třeba to proměřit. Teď ještě najít někoho kdo to dokáže.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#11 Příspěvek od Perunwit »

tak to bylo napíchnuté u p. Vodrážky plus krátká konzultace, on navrhuje napřed proměřit kabely od ECU ke štěkrům u lambdy, potom jít po DISA klapce ta prý bývá rozpadlá, potom po separátoru oleje, ten se údajne sere někde dole v motoru a až následně zkusit prohodit lambdu za jinou.

směs se vyjádřil, že tam mám chudou, protože podle něj je někde nějaká netěsnost a buď si to přisává na svodech, za airboxem, nebo někde jinde... ECU to potom musí dohánět a tak je z toho nakonec směs bohatá :-)) asi tak jsem z toho byl moudrej. Nebo jsou prostě jenom v prdeli lambdy a je to jednoduchý. koupit uni lambdy, přepájet a hotovo.

jemu to nakonec načetlo chybu jenom na Bank 1. Tak si říkám, jestli jsem tam s něčím nepohnul, když jsem dneska v práci na parkovišti jenom sundaval kryt motoru a hrál si tam vzadu s těmi kabely k sondám. V pondělí to ještě bylo Bank1 a Bank2.

takže klasika, 15 věcí a musí se jít postupně vylučovací metodou.


DISA:

http://www.youtube.com/watch?v=_Ri68uuK4R0


Oil Separator:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=901972

http://www.e46zone.com/forum/topic/4142 ... 54-engine/
Přílohy
27112013717.jpg
27112013717.jpg (65.12 KiB) Zobrazeno 379 x
27112013715.jpg
27112013715.jpg (71.82 KiB) Zobrazeno 379 x
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#12 Příspěvek od Perunwit »

mám první zpětnou vazbu od p. Vodrážky. Vyměněna jedna lambda za uni (myslím, že říkal, že zkusí uni a přepájí konektor) a jedna chyba prý zmizela... zkusí vyměnit i tu druhou a uvidí se.

jaký je váš názor na:

- použití uni lambda sond před/za katy?
- důvod proč odešly obě najednou?

může to být tím, že jsem to měl všechno rozpojené a prostříknul konektory kontaktolem když mi vylítla spotřeba, ale ještě nesvítila ECU? že bych je tím dorazil? nějakej kraťas?

díky za názory...
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1473
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od xdentist »

separátor oleje je tam cca rok až 2 nový, i se VŠEMI novými orig.hadicemi z něj. DISA byla za mých časů OK, tzn měl jsem ji dole někdy zhruba při tom, když jsme měnili ten separátor a fungovala - jednak fungovala a druhak nebyl uvnitř rozpadlá. :)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#14 Příspěvek od Perunwit »

dík doktore, info sice dodatečný, ale pro ukllidnění dobrý... ta klapka se rozsypává velice často, co jsem se dopátral.

jsem zvědav kolik to s těmi uni lambdami bude baštit, i takový reakce jsem našel, že to chce pak víc. Nicméně víc, než když jsou mrtvý to nebude, holt by se kdyžtak zjara přistoupilo ke změně.
Odpovědět