Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nepravidelný chod na volnoběh e39 a občas problém v otáčkách

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

#1 Příspěvek od Mar10 »

Ahoj pánové. Jedná se o 530d 135KW r.v. 2000. Zkoušel jsem tu hledat, ale vyhledávač tu je na 2 věci. Na volnoběh mi občas škube motor, jako by vynechával 1 válec. Občas cukne i za jízdy, ale z 95% to je při zvýšených otáčkách ok. Další věc co jsem spozoroval je, že mi občas padají otáčky pomalu, zaseknou se nebo se mi dokonce i samovolně při nezařazený rychlosti začali zvyšovat. Diagnostika nic neukázala. Díky za rady
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Honza325 »

Nejspíš vstřik/y . Zajeď na pořádnou diag. Ostrava - Matiz, Praha - snejk, mentuli.
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

#3 Příspěvek od Mar10 »

bydlim kousek od Prahy, tak to asi zkusim. Byl jsem ve Vinoři na diagnostice. Někdo mi tam ten servis kdysi doporučoval. On tam dělá BMW a prej je docela šikovnej. Mě řekl taky nejspíš vstřiky. Chtěl je sundat a poslat na otestování a prej to vyjde na cca 4000,- to se mi nechce moc platit 4000 za něco co mi možná ani nepomůže. Navíc vstřiky asi nebudou příčina problému s těma otáčkama. Nebo se pletu?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Honza325 »

Pleteš, můžou. Ještě by to chtělo podívat se na váhu vzduchu a ostatní.
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#5 Příspěvek od Mechosh »

Váhu vzduchu a ostatní čidla by měla ukázat diagnostika. Ale vstřiky v některém případě taky.
Takže těžko soudit. Podle mě ti nic jiného nezbide, než investovat do testu vstřiků nebo se připravit rovnou na repas vstřiků.
Předpokládám, že se ti nebude chtít kupovat nové vstřiky, že?
Na nic jiného to totiž dle tvého popisu nevypadá. :wink:
Tedy za předpokladu, že jsi někde nenatankoval nějaký sajrajt..

Ještě bych nechal přeměřit tlaky válců, když budeš mít vstřiky dole..
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Couloo »

Ja byl na diag zrovna vcera vecer u Matiz a krasne mu to ukazalo stav vsech vstriku a i vahu vzduchu, turbo proste vse dulezite.
Uživatelský avatar
Andre
Registrovaný
Příspěvky: 364
Registrován: sob 13.12.2003 01:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od Andre »

Ještě než půjdeš do repase vstřiků tak můžeš zkusit koupit přípravek BG 244 na čištění palivové soustavy. Mrkni se na internet. Slouží i k čištění vstřikovačů.
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

#8 Příspěvek od Mar10 »

Díky za rady. Teď to neblbne tak intenzivně jako když jsem zadal téme. Asi doopravdy nafta. Zkusim ten přípravek a taky až bude chvíle, tak se podívám na palivovou soustavu. Třeba to bude taky zahnojený :)
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od shadou »

nedávno jsem čistil palivovou soustavu na stejném autě.
Motor začal mírně koktat při ustálených otáčkách. Neklidný běh motoru na volnoběhu. Korekce katastrofa. Na přepadech všechny válce vyrovnané. Volnoběh 1min+ 1600ot/min 40 vteřin přepad 21ml. Podtlak mi fungoval bez problémů(nové hadice a překontrolovaná těsnost).
Měnil jsem palivák a to co z něj teklo, mě teda vzalo dech. Po vyměně se to mírně zlepšilo
Koupil jsem čistič . Nalil jsem ho do nádrže a čekal zázrak. Ten se však nekonal. Zahnojenost u mého auta setrvala i po ujetí 1000km. Další flaška do nádrže a VIF(zimní) do filtru paliva.
Po dalších 500km jsem sundal hadici od egru. Zahnojenej ventil mi jasně napověděl co mám dělat. Sundal jsem sání a udělal důkladnou očistu (sání vážilo dvakrát tolik). Prohlídnul jsem zrovna hadice pod sáním a našel jednu skříplou (vracečka od vstřiků). Odsál jsem naftu z filtru a opět nalil VIF .
Momentálně to je dobré.Korekce jsou sice trochu rozhárané, ale motor jede stabilně.
čištění se projevilo stabilním chodem po cca 1700km. Při 1500km jsem propadal panice. Auto se klepalo , Kouřilo jak blázen , Korekce na diagnostice jak z Hororu.
Čeká mě ještě jedna flaška do nádrže a Vif do filtru pro všechny případy.
Auto mám pul roku. Tankuju Shell a OMV. Co se lilo do auta předtím netuším.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Odpovědět