Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E61 nová baterie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#61 Příspěvek od Filozof »

Ráno jsem se trochu vztekl Hurvajs mi nějak přetekl přes moje nervy :lol:
Nebylo to myšleno zle ale občas to jeho navážení se do lidí mi pije krev.
Tady nejsme na

Je jasné a dělám to taky že kupuji věci nejlépe ověřené které jsou kvalitní ale za dobrou cenu. když jsem v roce 2008/9 kupoval baterku bylo mi řečeno že varta silver 85Ah je kvalitní za dobrou cenu. Já ji vzal a do dneška jsem spokojenej a nelituji zatím mě vždy podržela jak v zimě tak 1500km od domova.

Možná že doba pokročila a Varta nestojí za nic to netuším nemohu to potvrdit ani vyvrátit takže raději osvědčenou značku pokud je BOSCH tak úžasnej tak klidně připlat 1000-1500kč a snad budeš spokojenej.

Když si čtu reference lidí co koupili VARTU SILVER .... 85Ah třeba na heuréka.cz tak píšou vesměs všichni pozitivní reakce a spokojenost.
I majitelé BMW aut.

http://autobaterie.heureka.cz/varta-sil ... e/#section
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#62 Příspěvek od horan »

Filozof píše:Já mám Vartu Silver 4tou zimu a auto jezdí perfektně tak nevim proč jsou najednou tak lidi nespokojení. Pokud se kvalita tak rapidně zhoršila tak je to divný přece by firma brzy skončila, když by prodávala nějakej shit kterej za měsíc letí do koše a lidi by rozhořčeně roznesli firmu na kopytech....

Jo tak zní to logicky, ale bohužel to tak nefunguje. Setrvačnost je hrozná věc. Lidi žijí v tom, že když to bylo dobrý před 10 , 15 , 20 lety, tak to musí být super pořád.
Viz: Renault, Audi, Mazda, Eta, Mora............. jsou dneska šunty a pořád to trhá rekordy v prodejích
Doba je prostě tak posraná a líp nebude. Nezbyvá, než dojezdit starý poctivý auta a pak se přidat do stáda a nechat se škubat výrobci šmejdů.
Svět jede do sraček a nemá brzdu. :cry:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#63 Příspěvek od Filozof »

našel jsem zajímavé testy z autotipu tento rok 2013.

http://www.autojedlicka.cz/index.php?m=aktualne

chtělo by to nějaké odborné testování i vyšších modelů 80-110Ah baterek.

Ale je vidět že BANNER RUNNING BULL AGM a VARTA START STOP AGM jsou prostě na špici .... a jistě to bude i u vyšší kapacity.

Zajimavé je že Banner má první i poslední místo. Takže asi opravdu záleží na konkrétním modelu baterie. 8O :D
kawas
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pon 12.08.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#64 Příspěvek od kawas »

Filozof píše:našel jsem zajímavé testy z autotipu tento rok 2013.

http://www.autojedlicka.cz/index.php?m=aktualne

chtělo by to nějaké odborné testování i vyšších modelů 80-110Ah baterek.

Ale je vidět že BANNER RUNNING BULL AGM a VARTA START STOP AGM jsou prostě na špici .... a jistě to bude i u vyšší kapacity.

Zajimavé je že Banner má první i poslední místo. Takže asi opravdu záleží na konkrétním modelu baterie. 8O :D



Tady jsou nejake srovnavaci testy:
http://www.testberichte.de/testsieger/l ... _1939.html


http://www.testberichte.de/a/auto-batte ... 73984.html


Ja v autech nemam s baterkama teda moc zkusenosti , ale jezdim moto-enduro kde motorka xkrat spadne za vyjizdku a startuji ji vzdy pres starter snad 50x proste po kazdem zastaveni , navic kdyz se to po padu prechlasta tak to nekdy premlouvam starterem pul minuty, zatim sem baterky odrovnaval celkem casto vetsinou pul roku neprezila -uz v krizovych situacich nemela dost sily , pravidelne dobijim atd. No koupil jsem Motobatt AGM a musim rict ze ta baterka je naprosto spickova a porad jako nova po roce opravdu hardcore uzivani.
Taky budu vybirat baterku do auta nejakou 90ah,
a nejlevnejsi AGM 90 AH jsem nasel tady:

http://www.adima.cz/Autobaterie/ZAP/AGM ... 5x190.html

, ale tezko rici jestli bude kvalitni -papir snese vsechno ze...

dale se mi libi tato, v testech dopada velmi dobre :

http://www.autobaterie-pema.cz/autobate ... 70759.html

a bannerka je jeste o neco drazsi :

http://www.autobaterie-pema.cz/autobate ... 73032.html

Jedno vim urcite ze to bude tedy AGM technologie ale znacku jeste vybranou nemam.
[/url]
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#65 Příspěvek od Mechosh »

Taky jsem si v minulosti myslel, že u baterie nezáleží na výrobci, že technologie výroby autobaterií jsou shodné. Ale pravda to rozhodně není. Není baterie, jako baterie, i když má shodné specifikace.
Rozhodně nebrat "no name", to jsem udělal jednou a vydržela mi 2 roky a šla do kopru. Před tím jsem měl origo baterii BMW z prvovýroby v autě, nekecám slovem 9 let! Pak se začala hůř dobíjet, protože při každém startu svítili kontrolky na palubce ABS ASC a podobně. Tudíž dávala o sobě vědět, že se loučí.
Naprosto souhlasím s Hurvajsem!
Dnes je problém koupit pořádný kvalitní výrobek a musí se hodně vybírat.
Není pravda, co je drahé je dobré, tak o to je výběr horší.
Ale koupit autobaterii za 3.500, která vydrží dva roky nebo za 6.500, která vydrží 9 let není myslím o tom, kolik kdo otáčí ročně peněz, ale o selském rozumu.
Konečně bych se rád zeptal, nevíte někdo, kdo vyrábí origo autobaterie BMW? BMW to předpokládám nebude. :)
Dotaz na autobaterii AMG.
Lze použít AMG (aniž by nebyla nevyužita její technologie) i pro normální vozidla bez START-STOP systémy mikrohybridních vozidel s rekuperací?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#66 Příspěvek od Filozof »

Já pokud vidím ty testy tak jednoznačně technologie AGM je dneska špička a asi to nej co se dá koupit za rozumné prachy jistě Banner nebo Varta start stop bude asi jasná volba ...případně Exide s AGM co tak vidím.

Jistě to půjde použít i v normálních autech. Výhoda je že startuješ párkrát za den a ne stokrát třeba jako systémy start-stop :lol:

Taky souhlasím stím že je lepší připlatit si za kvalitu než pak vyhodit 2,5tisice za nějakej noname šmejd to je jasné.
Je vidět že za těch cca 5let se doba posunula a jsou nové technologie které jsou zase někde jinde...

Dneska bych do Varty Silver Dynamic už nešel protože používá zastaralou technologii ...jak vidím a doba pokročila takže jedině s AGM. :)
bigrosak
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pát 06.08.2010 00:00
Bydliště: Kladno

#67 Příspěvek od bigrosak »

Tak teď tedy nevím,koupil jsem do své E60 530D Vartu Silver dynamic,tak snad něco vydrží :D Měl jsem Vartu silver i v BMW E46 320D a paráda 3 roky,pak jsem autí prodal.
Maverick
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pát 18.04.2003 00:00

#68 Příspěvek od Maverick »

kluci ... když na moji E61 baterii odpojím- nechám regenerovat (dobít) nabíječkou a připojím baterii zpět k autu ... pokazím tím něco ? Je to potřeba znovu nějak nakodovat (jde to přes INPU) ? kodování baterie je pro mě novinka :oops: :D
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#69 Příspěvek od mr_nitroz »

Ne, akorat se ti vynuluje cas a km. Baterka se koduje, jenom kdyz se meni za novou.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od Snejk »

no praveze to presne pododjis, nabijet baterii pouze v aute a pouze přes body v motoru. IBS pozna ze baterii nabijis a upravi si stav baterie na nabitou a podle toho se k ni pak chova. když ji nabijes mimo auto tak je z toho IBS v prdeli a je to jak kdybys tam dal novou baterku bez nakodovani a to je cesta do pekla.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od JaraX »

přesně tak, baterka se v BMW nabíjií pouze připojená (od E65 nahoru), ty auta si pak sami poznaj že ho nabíjíš, je tam na to program, dopočítá si kolik jsi dobil, dobíjet mimo auto je blbost a nevím proč to chcou všichni dělat :)
pokud chceš tu baterku kvalitně dobít, doporučuju vyrazit někam na výlet :)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#72 Příspěvek od Teddy »

Já myslim, že to pramení z toho, co platívalo dřív. Dřív se baterie měla nabíjet odpojená, aby zvýšené napětí při dobíjení neničilo, nebo neodpravilo nějakou elektroniku.

Ale třeba je to stejnej mýtus, jako že se na autě před svařováním musí odpojit nevim baterie, nebo alternátor.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od Snejk »

vzhledem k tomu ze diky regulovanému nabijeni AGM baterii alternatorem napetim az 15V nemaji zadne komercni nabíječky sanci v aute něco ponicit. Pokud to není nejaka podomácku vyrobena silenost která tam omylem pusti 220 :)
Maverick
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pát 18.04.2003 00:00

#74 Příspěvek od Maverick »

JaraX píše:přesně tak, baterka se v BMW nabíjií pouze připojená (od E65 nahoru), ty auta si pak sami poznaj že ho nabíjíš, je tam na to program, dopočítá si kolik jsi dobil, dobíjet mimo auto je blbost a nevím proč to chcou všichni dělat :)
pokud chceš tu baterku kvalitně dobít, doporučuju vyrazit někam na výlet :)
:driver: máš pravdu proč si někam nezajet na výlet :D ...
dobíjet baterii nabíječkou teda nebudu... ale kdybych jí potřeboval jen na chvíli odpojit a zapojit tak to bude v pohodě ?? co všechno se mi vymaže na idriveru ?
kim
Registrovaný
Příspěvky: 212
Registrován: úte 30.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava-Dubina

#75 Příspěvek od kim »

Mechosh píše:
Miguel píše:
Mechosh píše:U E-39 se to taky musí registrovat? 8O
Ne, ta je ještě ze staré školy.
Zlatá "stará škola" ve všech směrech.. :wink:

ja, ja ..... e 39 ist gut
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od JaraX »

jenže tydle věci tam nejsou jen tak, např kdo má E39 a dojíždí s ní do práce a pouští si webasto to zná moc dobře, po týdnu je i nová baterka vybitá, prostě to auto dobíjí malýma proudama, zato taková E65 745i s alternátorem 180A je schopná prát do baterky klidně 120-140A, prostě když zjistí že ta baterka je vyflákaná tak nemá problém ji dobít za 15min. každý servis co dělá BMW a je jen trochu seriozní zaregistruje baterku klientovi zdarma při její výměně a zákazník se nemusí starat. v tomto platí každá mince má dvě strany a netvrdil bych že stará škola je nejlepší
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#77 Příspěvek od ACDC »

Tak nevím, ale když má altík 140A (E39), umí tam nacpat taky dost hodně. Zas taky dost čtu, že se ten ibs či co posral. Navíc je to jen snímač. O kolik let vydrží baterka v těhle hnusech 60x více let? Mně 8let (s bufikem).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od JaraX »

v e65 běžně měním i 10 leté baterky a to se bavím o vybavených autech, co
maj v elektrice věci o kterých si E60 a už vůbec E39 nechá jen zdát :)

140A do baterky nikdy nedá, počítej že jen to nastartovany auto bere cca 20-30A, navíc E39 dáva cca 14V, což zmenšuje proud do baterky, realnej nabíjecí proud u E39 bude cca poloviční co u E65 a E60
je pravda že IBS v E60 a E63 se hodně sere, ještě že E65 nemá IBS :)
ale prostě jak jsem psal, každá mince má dvě strany, E6x je komfortnější v těchto funkních jak E3x ale prostě to něco stojí (u E60, E63)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#79 Příspěvek od Teddy »

AGM baterii nevadí 120 - 140A? Měl jsem dojem, že jsou dost náchylný na vysoký nabíjecí proudy.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od JaraX »

baterky sou dost nachylny na teploty, proto si E60, E63 měří teplotu baterky IBSkem, tím reguluje proud, E65 ma na baterce samostatné tepelné čidlo protože nemá IBS
Odpovědět