Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E61 nová baterie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#21 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Čím se měří ta teplota u neoriginální non AGM baterky?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od JaraX »

IBS si ju měří přes kontakt,
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od matiz »

V polu baterie je mikroprocesor s cidlama a tam se meri vse. Data posila po sbernici. Zijeme v digitalnim svete :roll:
NYJO
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: ned 30.01.2011 01:00

#24 Příspěvek od NYJO »

co myslíte....
mám e61 535d r.v.04
origoš se do ní dávala 90Ah nebo 110Ah
když koupím 100Ah...půjde mi tam ta stovka normálně zaregistrovat nebo tam půjde nastavit pouze těch 90 nebo 110Ah?
A co by bylo případně pak lepší nastavit na 100Ah...těch 90, ale asi se nebude úplně dobíjet nebo 110 a bude mi to tu stovku přebíjet?....
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#25 Příspěvek od Miguel »

Nechápu proč to komplikovat, když se dá normálně koupit buď 90 nebo 110.
Pro E60 jsou pouze tyto možnosti:

80 Ah-Batterie
90 Ah-Batterie
110 Ah-Batterie
90 Ah-AGM Batterie (SA536)
80 Ah-AGM Batterie
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#26 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já tam mám 100Ah Vartu, doufám, že ji mám dobře zaregistrovanou. Mám ji asi 3 roky, dnes bych ale asi koupil 90Ah AGM. Před těma třema rokama byly ještě AGM kurewsky drahý
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od wEnC »

JaraX píše:... u E65 jsem se setkal klidně i s nabijecím proudem 150A.

Měření teploty a následná teplotní kompenzace napětí, nebo ochrana proti přebíjení a přehřátí je všechno dobrá věc.
Počítání kapacity a opotřebení na základě vstupního a výstupního proudu, to taky vidím jako krok kupředu.
Ale každá Pb autobaterie si vezme tolik proudu kolik je schopna, to je dané jejím momentálním vnitřním odporem. Ale nabíjení autobaterie proudem 150A -> to lze max. pár sekund, po minutě by elektrolyt začal vařit a dál si to jistě domyslíte.
Nehledě na to, že tlačit víc jak 10A do 100Ah baterie se neblaze projeví na životnosti.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od JaraX »

todle samozřejmě platí pro AGM baterii, s životností to špatny není, v praxi cca 6 let AGM v E65 a to je hooodně slušny na tak vybaveny auto.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#29 Příspěvek od Teddy »

já do toho nechci moc zasahovat, pač v tom nejsem kovanej.

Jen se nemůžu zbavit otázky, proč výrobci elektromobilů marně řeší rychlonabíjení. Když existuje baterie, do který můžu při kapacitě 100Ah rvát 150A aniž bych jí zničil, nebo jí zásadně zkrátil životnost. To by byla v podstatě za půl hodinky plně nabitá 8O

Taky mi leží v hlavě otázka čim a jak byly tyhle proudy měřený. :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JaraX »

proudy měří tyristor, je schopen "měnit" vnitřní odpor baterie, a právě řešit nabíjecí proudy, např hned po startu do studené baterie pustí 100A, necha to tam týct 1-2 minuty a shodí to třeba na 20A, ale mezitím se ta baterka už celkem slušně nabije. teplota vnitřku baterie se poměrně rychle přenese do kontaktu baterie.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#31 Příspěvek od ACDC »

O kolik mají prosím tě,vyšší životnost akumulátory s tímto kurvítkem vyšší než bez něj. Znám třeba devět let na bavoru. Uznávám, že tenkrát nebyly takové odběry, ale o baterku se nijak zvlášť nepečovalo. Není to tam proto, aby se kompenzovali obecně downsizinkové AKU ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od JaraX »

hlavní význam této elektroniky je možnost používat neomezeně spotřebiče v autě, např u E39 není možné dojíždět do práce 5-6km a před každou cestou si rano pustit nezavislé topení. po par dnech je baterka vybítá a misto do práce běháte kolem auta se start kablema
NYJO
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: ned 30.01.2011 01:00

#33 Příspěvek od NYJO »

Tak jsem dnes koupil tohle:
http://www.cekl-eshop.cz/blue/autobater ... c-80ah-f17

Tak snad tam půjde bez problému zaregistrovat.....
Chtěl jsem 90ku, ale tu neměli skladem...doufám, že tahle manší 80ka bude na to auto stačit :roll:
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od VRsix »

ty brdo, prijde mi to malo
NYJO
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: ned 30.01.2011 01:00

#35 Příspěvek od NYJO »

no taky se mi to zdálo, ale všude uváděj u tohodle motoru M57N tyhle možnosti 80,90 a 110
výhřev sedaček nemám...parkuju v garáži... bufík nepoužívám...a dny rozvalených dveří a řvoucí hudby někde před dívčím intrem už mám tak nějak za sebou :-D tak si říkám, že by to mohlo stačit
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od JaraX »

kapacitně do socky dobrý, ale blue dynamic je největší sračka, teda větší už je jen black dynamic, nicmene do bmw patří aspon silver dynamic, nejlepe StartStop
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#37 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Marketing
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
NYJO
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: ned 30.01.2011 01:00

#38 Příspěvek od NYJO »

JaraX píše:kapacitně do socky dobrý, ale blue dynamic je největší sračka, teda větší už je jen black dynamic, nicmene do bmw patří aspon silver dynamic, nejlepe StartStop


No socku zrovna nemám....Navi Profi, Head-up, Aktiv. řízení, dynamic drive, memory sedačky atd........tak jsem zvědavej co na to baterka

silver dynamic 110ku jsem měl v X5 a po 14 dnech jsem ji šel reklamovat...dali mi jinou a ta vydržela rok a reklamaci neuznali...a prachy včudu...pak jsem koupil no name za pár peněz a ta frčela jak víno.
a ted jsem se zase nechal ukecat do VARTY :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od JaraX »

aha, s vysokou řadou varty jsi nebyl spokojeny tak sis koupil nižší? :)
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#40 Příspěvek od hurvajs77 »

sedyvlk6 píše:Tak dnes jsem volal do autorizáku BMW Invelt. Bylo mi řečeno technikem že pokud se mění stará baterie za novou typově stejnou tak není potřeba registrace. Tak nevím
Na autorizák se vyser, jsou to hovada. V drtivé většine nic neumí
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Odpovědět