pokud je motor studený, tak vrtule za chladičem by se neměla sama točit, bude "volná" takže s rukou s ní můžeš lehce otáčet. Pokud motor zahřeješ třeba rychlejší jízdou po dálnici nebo poskakováním ve městě v 30stupních, zastavíš a necháš chvíli motor běžet, tak by se vrtule již měla roztočit a rukou ji už jen tak nezastavíš, spíš ti to urazí prsty

Čím vyšší teplota motoru, tím vyšší otáčky vrtule, viska "spíná" postupně až je jakoby spojena natvrdo. Pokud se rozjedeš tak uslyšíš hučení, které by však po překročení cca 2500ot mělo ustat, teplota za chladičem díky náporu vzduchu klesne a viska "odpojí" vrtuli od řemenice na vodní pumpě.
Jinak, po zapnutí klimatizace se vrtule klimatizace roztočit správně má, ale jsou to jen nízké otáčky, které nejsou závislé na otáčkách motoru. Během jízdy, kdy je náporu vzduchu dostatečný by se vrtule klimatizace točit ani neměla. To co popisuješ, že to hučí po překročení 2tis otáček bych spíše viděl opravdu na visku. Tím, že zapneš klimatizaci vlastně ohříváš vzduch co jde na hlavní chladič (chladič klimatizace je před ním) a tak teplota za chladičem kde je vrtule s viskou je vyšší. Většinou to bývá tím, že mezi chladičem klimatizace a hlavním chladičem je bordel, listí, hmyz atd.