JAK TO CHLADÍ?MOHL BY BYT MALÝ TLAK CHLADÍCÍHO MEDIA.TO ZNAMENÁ ŽE KLIMA NEJEDE NA PLNÝ VÝKON.CHLADÍ ,ALE JAK BUDE VEDRO TAK UŽ TEORETICKY NEBUDE STÍHAT.ZKUS JI PUSTIT NA PLNÝ VÝKON A POROVNEJ JAK CHLADILA LONI A JAK NYNÍ.A NAPIŠ SVUJ NÁZOR.ČAUWolfi píše:Tak ventilátor je funkční a ten spínač taky spíná....tak kde by mohla být zrada ?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
ventilator u chladice
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
- Bydliště: Dolní Bojanovice
- Klubové ID: 561
- Kontaktovat uživatele:
klima je momentálně vypuštěná...naplnili ji s barvivem, kvůli hledání úniku a zažala se moc tlakovat. Na to konto se zaměřili na spínač a slyšeli ho cvakat, tak diagnostikovali špatný ventilátor. Ten jsem ale dneska v pohodě na přímo roztočil. Takže zbývají buď pojistka, nebo zoxidovaný konektor u ventilátoru. Konektor vyčistím a zkusím tam zajít a? to znovu natlakují.Milda píše:JAK TO CHLADÍ?MOHL BY BYT MALÝ TLAK CHLADÍCÍHO MEDIA.TO ZNAMENÁ ŽE KLIMA NEJEDE NA PLNÝ VÝKON.CHLADÍ ,ALE JAK BUDE VEDRO TAK UŽ TEORETICKY NEBUDE STÍHAT.ZKUS JI PUSTIT NA PLNÝ VÝKON A POROVNEJ JAK CHLADILA LONI A JAK NYNÍ.A NAPIŠ SVUJ NÁZOR.ČAUWolfi píše:Tak ventilátor je funkční a ten spínač taky spíná....tak kde by mohla být zrada ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55 Jestli jsem to dobře pochopil tak tam výměna ložiska asi neni takže novou vrtuly?? Je to na e39 2.0i M52 rok vyroby 98
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Mám také problém se spínáním vrtule klimatizace na e39 530dA 2002.
Když zapnu klimatizaci, vrtule se hned roztočí a běží stále! Za jízdy je dost slyšet, jak běží na plný céres. Při stojícím autě jsem na to koukal a všiml si, že vrtule mění stále otáčky. Chvilku běží pomalu, pak zrychlí a pak zase zpomalí a tak stále dokola. Za jízdy nejspíše běží na plno, protože je tak slyšet. Jinak klimatizace byla zkontrolována a doplněna asi tak před půl rokem a teď chladí dobře (když byly ty vedra).
Tak nevím,co je v špatného. Ten tlakový spínač (čidlo) nebo ten odpor? Nevím sice jaký ale rád si nechám poradit od zkušenějších
Díky za odpověď.
Když zapnu klimatizaci, vrtule se hned roztočí a běží stále! Za jízdy je dost slyšet, jak běží na plný céres. Při stojícím autě jsem na to koukal a všiml si, že vrtule mění stále otáčky. Chvilku běží pomalu, pak zrychlí a pak zase zpomalí a tak stále dokola. Za jízdy nejspíše běží na plno, protože je tak slyšet. Jinak klimatizace byla zkontrolována a doplněna asi tak před půl rokem a teď chladí dobře (když byly ty vedra).
Tak nevím,co je v špatného. Ten tlakový spínač (čidlo) nebo ten odpor? Nevím sice jaký ale rád si nechám poradit od zkušenějších
Díky za odpověď.
To hučení se ozývá jen když mám zaplou klimatizaci. Pokud ji vypnu, hučení přestane... Ale je to slyšet jen za jízdy vyšší rychlostí,resp. když jsou vyšší otáčky, tak okolo 2000 a výš. Jinak na tu viskospojku se podívám. když jsem koukal co mi to hučí při tvedlé kapotě, tak mě vrtule chlazení běžela ale motor byl ohřátý naplno, po jízdě. Skusím to ráno,když je motor studený. Takže pokud by byla viska dobrá, tak by se vrtule neměla otáčet, je to tak?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 928
- Registrován: pon 15.11.2004 01:00
- Bydliště: Rakovník / Karviná
- Klubové ID: 1823
pokud je motor studený, tak vrtule za chladičem by se neměla sama točit, bude "volná" takže s rukou s ní můžeš lehce otáčet. Pokud motor zahřeješ třeba rychlejší jízdou po dálnici nebo poskakováním ve městě v 30stupních, zastavíš a necháš chvíli motor běžet, tak by se vrtule již měla roztočit a rukou ji už jen tak nezastavíš, spíš ti to urazí prsty
Čím vyšší teplota motoru, tím vyšší otáčky vrtule, viska "spíná" postupně až je jakoby spojena natvrdo. Pokud se rozjedeš tak uslyšíš hučení, které by však po překročení cca 2500ot mělo ustat, teplota za chladičem díky náporu vzduchu klesne a viska "odpojí" vrtuli od řemenice na vodní pumpě.
Jinak, po zapnutí klimatizace se vrtule klimatizace roztočit správně má, ale jsou to jen nízké otáčky, které nejsou závislé na otáčkách motoru. Během jízdy, kdy je náporu vzduchu dostatečný by se vrtule klimatizace točit ani neměla. To co popisuješ, že to hučí po překročení 2tis otáček bych spíše viděl opravdu na visku. Tím, že zapneš klimatizaci vlastně ohříváš vzduch co jde na hlavní chladič (chladič klimatizace je před ním) a tak teplota za chladičem kde je vrtule s viskou je vyšší. Většinou to bývá tím, že mezi chladičem klimatizace a hlavním chladičem je bordel, listí, hmyz atd.

Jinak, po zapnutí klimatizace se vrtule klimatizace roztočit správně má, ale jsou to jen nízké otáčky, které nejsou závislé na otáčkách motoru. Během jízdy, kdy je náporu vzduchu dostatečný by se vrtule klimatizace točit ani neměla. To co popisuješ, že to hučí po překročení 2tis otáček bych spíše viděl opravdu na visku. Tím, že zapneš klimatizaci vlastně ohříváš vzduch co jde na hlavní chladič (chladič klimatizace je před ním) a tak teplota za chladičem kde je vrtule s viskou je vyšší. Většinou to bývá tím, že mezi chladičem klimatizace a hlavním chladičem je bordel, listí, hmyz atd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1042
- Registrován: stř 04.03.2009 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Cau. Muze te mi nekdo napsat hodnoty tech odporu na predFL vrtuly.
Nejde mi prvni stupen a ostatni jdou. Samozrejme ze jsem to zkousel zpusobem naprimo. Rozpojil jsem konektor a na kazdej pin zavlast jsem privedl napeti. No a jenom prvni stupen se neroztocil.
Nebudu jim davat za blbej svazek dvou odporu 1300Kč.
Tak vas prosim. Kolik je hodnota toho prvniho stupne? At to muzu rovnou vymenit kus za kus a nemusim se zdrzovat.
Diky moc.
Nejde mi prvni stupen a ostatni jdou. Samozrejme ze jsem to zkousel zpusobem naprimo. Rozpojil jsem konektor a na kazdej pin zavlast jsem privedl napeti. No a jenom prvni stupen se neroztocil.
Nebudu jim davat za blbej svazek dvou odporu 1300Kč.
Tak vas prosim. Kolik je hodnota toho prvniho stupne? At to muzu rovnou vymenit kus za kus a nemusim se zdrzovat.
Diky moc.
Pokud jsi z Prahy 9, tak zkus zavolat panu Mistrovi Böhmovi. Ten ti to poladí tak, že budeš mít odpor i k autu..
Sorry za OT, ale musel jsem..
Zavolej Schindelářovi. Ten ti rozumně poradí a má tam hafo ND.
http://www.schindelar.cz

Sorry za OT, ale musel jsem..

Zavolej Schindelářovi. Ten ti rozumně poradí a má tam hafo ND.
http://www.schindelar.cz
