Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 geometrie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od radikator »

Ahoj. Měl bych dotaz ohledně geometrie předku. Po výměně řízení mi dělali geometrii a údajně na přadku to má větší odklon než je nějaká norma a už s tim nejde hnout. A prý to má být kvůli unaveným pružinám. Je to možný?? Mě to přijde jako nesmysl. Neví někdo??
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od radikator »

Nikdo neví? Nechce se mi kupovat ty péra zbytečně.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#3 Příspěvek od horan »

Ahoj. Řeším to teď u sebe. U mě je problém, že mám špatnou jen jednu stranu. A to dost. Štelovat to nejde. Tedy jde, ale musí se hýbat celou nápravnicí a zase by se rozhodilo to ruhý kolo, který je u mě v pořáku. A vzhledem k tomu, že jsem měl pokopaný všechny kola, tak původní majitel zřejmě zkoušel přeskočit chodník nebo nějakej bordel na dálnici. Nevím. Tak mám tušení, že bude něco ohnutý. Zrovna to mám rozdělaný a budu porovnávat obě strany. Co vím jistě, tak hrnce jsou OK, takže to bude tlumič, nebo těhlice....?
Tak jestli něco podobnýho nebude u tebe.
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od radikator »

No prej je to těma pérama. Že jsou už unavený.Přijde mi to divný, protože přeci když auto jede, tak pruží a výška se mění. Tak snad se ta geometrie nemůže pořád za jízdy měnit. Já fakt nevim. Koupim nový péra o řeknou mi že to tim nebylo atd... a pět tisíc v prdeli.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#5 Příspěvek od horan »

Zkus si prvně odměřit výšku auta proti jinýmu. Předpokládám že máš podle fotky M-packet, tak podle M-packetovýho. A pak budeš vědět.
Já právě teď zjistil, že ač to vypadá nereálně, tak mám ohnutou těhlici. A druhá věc co jsem zjistil je ta, že se dá "dohnat" odklon otáčením tlumiče v těhlici. Logicky se tedy musí změnit záklon, ale jako nouzové řešení jsem to nastavil podle druhého kola a než vyměním těhlici, tak uvidím co se změnilo.
A nebo je ohlej i tlumič a proto ta změna odklonu při otáčení. :?
No budu vědět víc, až jak to budu postupně měnit.
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od radikator »

horan píše:Zkus si prvně odměřit výšku auta proti jinýmu. Předpokládám že máš podle fotky M-packet, tak podle M-packetovýho. A pak budeš vědět.
Já právě teď zjistil, že ač to vypadá nereálně, tak mám ohnutou těhlici. A druhá věc co jsem zjistil je ta, že se dá "dohnat" odklon otáčením tlumiče v těhlici. Logicky se tedy musí změnit záklon, ale jako nouzové řešení jsem to nastavil podle druhého kola a než vyměním těhlici, tak uvidím co se změnilo.
A nebo je ohlej i tlumič a proto ta změna odklonu při otáčení. :?
No budu vědět víc, až jak to budu postupně měnit.
A jak to máš od země do prostřed blatníku vysoký ty? Jestli máš tedy 530D mpaket. Díky
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#7 Příspěvek od horan »

Mám to teď rozdělaný, ale zkusím to změřit jak to dám do kupy. Spíš to změřit od středu kola po lem blatníku. Každej má jiný gumy.......
Mám 525d M-p
jaradaf
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: sob 19.07.2008 00:00
Bydliště: zlinsko

#8 Příspěvek od jaradaf »

radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od radikator »

Díky všem za reakci. Neví ale někdo odpověď na můj původní dotaz? Jestli unavený péra můžou mít vliv na to, že už nejde seřídit pořádně odklon kola? Díky
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#10 Příspěvek od horan »

Sice už není potřeba, ale když už jsem se k tomu donutil, tak od středu kola k lemu 35,5 cm :lol:
A to druhý.
Teorie je taková, že když auto odlehčíš, tak budou kola do "V", v normálním zatížení by měly být v normě (nevím kolik je u e39 to rozmezí) a pak čím víc auto zatěžuješ (a klesá k zemi) tak se kola staví do "A"
U tebe jsou obě kola do "A" nebo každý jinak......
Odpovědět