Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e60 - restart vozu
-
dvori
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
- Bydliště: Třešť
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím chlapi...
poslední dobou se mi stává, tak jednou do týdne, že se mi restartuje (i za jízdy) celé auto. Motor běží, ale vše ostatní zhasne (včetně budíků) a podsvícení, po chvilce se pustí a vyskáčou všechny možné závady (od airbagů, přes ABS, dynamic drive, active steering, po chybu aut. převodovky), nejdou ani budíky, ukazatel spotřeby atd. (pouze otáčkoměr) a auto padne do nouzáku. Jakmile zastavím vypnu motor, vyndám klíček a poté opět nastartuji, tak je vše ok a zase třeba týden, někdy dva funguje...
Děje se tak v různých režimech, baterie byla měněna a nakonfigurována před dvěma roky (dle diagnostiky nebyl znám žádný pokles na baterce), IBS bylo v minulosti měněno, ale nevím přesně kdy... nevíte co by to krom IBS mohlo dělat?
poslední dobou se mi stává, tak jednou do týdne, že se mi restartuje (i za jízdy) celé auto. Motor běží, ale vše ostatní zhasne (včetně budíků) a podsvícení, po chvilce se pustí a vyskáčou všechny možné závady (od airbagů, přes ABS, dynamic drive, active steering, po chybu aut. převodovky), nejdou ani budíky, ukazatel spotřeby atd. (pouze otáčkoměr) a auto padne do nouzáku. Jakmile zastavím vypnu motor, vyndám klíček a poté opět nastartuji, tak je vše ok a zase třeba týden, někdy dva funguje...
Děje se tak v různých režimech, baterie byla měněna a nakonfigurována před dvěma roky (dle diagnostiky nebyl znám žádný pokles na baterce), IBS bylo v minulosti měněno, ale nevím přesně kdy... nevíte co by to krom IBS mohlo dělat?
-
dvori
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
- Bydliště: Třešť
- Kontaktovat uživatele:
trochu jsem pátral:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ual_parts/ - pozice 5
a forum týkající se mého/našeho problému:
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/vyme ... 75168.html
takže v týdnu pojedu nechat přeměřit baterku (což je nejlevnější alternativa), poté asi zkusím odpojit snímání IBS (i když to dle diagnostiky nehlásí závadu), a pak objednám regulátor a vyměním jej... našel jsem to pod "e60 regulátor napětí" na několika fórech různě na netu a 9 z 10 těchto problému, byl opravdu regulátor.
Takže děkuji za tip Tom955i

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ual_parts/ - pozice 5
a forum týkající se mého/našeho problému:
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/vyme ... 75168.html
takže v týdnu pojedu nechat přeměřit baterku (což je nejlevnější alternativa), poté asi zkusím odpojit snímání IBS (i když to dle diagnostiky nehlásí závadu), a pak objednám regulátor a vyměním jej... našel jsem to pod "e60 regulátor napětí" na několika fórech různě na netu a 9 z 10 těchto problému, byl opravdu regulátor.
Takže děkuji za tip Tom955i
-
Pavel
- Registrovaný
- Příspěvky: 2796
- Registrován: úte 25.11.2003 01:00
- Bydliště: Podivín
- Klubové ID: 56
taky děkuji i tobě za hledání ....dvori píše:trochu jsem pátral:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ual_parts/ - pozice 5
a forum týkající se mého/našeho problému:
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/vyme ... 75168.html
takže v týdnu pojedu nechat přeměřit baterku (což je nejlevnější alternativa), poté asi zkusím odpojit snímání IBS (i když to dle diagnostiky nehlásí závadu), a pak objednám regulátor a vyměním jej... našel jsem to pod "e60 regulátor napětí" na několika fórech různě na netu a 9 z 10 těchto problému, byl opravdu regulátor.
Takže děkuji za tip Tom955i![]()
Regulátor napětí je součástí altíku, ale samozřejmě lze bez problémů vyměnit.
Než ho budete kupovat, změřil bych, kolik altík dává.
Ale pokud regulátor dává to, co má a zřejmě jen občas pustí víc proudu, tak to jednoduše nezměříte.
Doporučuji vyměnit.
Hlavně na tohle fakt pozor. Není to sranda. Už jsem řešil pár aut, s utavenou baterií a vyhořelou elektrikou, jen kvůli tomu špatnému regulátoru.
Než ho budete kupovat, změřil bych, kolik altík dává.
Ale pokud regulátor dává to, co má a zřejmě jen občas pustí víc proudu, tak to jednoduše nezměříte.
Doporučuji vyměnit.
Hlavně na tohle fakt pozor. Není to sranda. Už jsem řešil pár aut, s utavenou baterií a vyhořelou elektrikou, jen kvůli tomu špatnému regulátoru.
-
dvori
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
- Bydliště: Třešť
- Kontaktovat uživatele:
Díky za radu... projevuje se to různě, jednou to bylo 2x za den, ale jinak to je zhruba jednou za 150km.
Ono vadnou baterii nebo i IBS by měla odhalit profesionální diagnostika ne? Dle diagnostiky mám baterii v pořádku (v minulosti dle diagnostiky nevykazovala žádné anomálie) a IBS nic taky nevykazovalo, a bylo měněno prý za nějaké IBS třetí generace.
Jde mi o to, abych vyselektoval co nejlépe možnou příčinu, ať nekupuju za 4000 baterku, za 5000 IBS a za další 2600 regulátor, když to bude jen jedna věc z toho...
Ono vadnou baterii nebo i IBS by měla odhalit profesionální diagnostika ne? Dle diagnostiky mám baterii v pořádku (v minulosti dle diagnostiky nevykazovala žádné anomálie) a IBS nic taky nevykazovalo, a bylo měněno prý za nějaké IBS třetí generace.
Jde mi o to, abych vyselektoval co nejlépe možnou příčinu, ať nekupuju za 4000 baterku, za 5000 IBS a za další 2600 regulátor, když to bude jen jedna věc z toho...
Já tě chápu, ale někde začít musíš. Pakliže ten regulátor vystřelí jen občas, tak to se bude blbě určovat, zda-li je to on nebo ne.
A za diagnostiku regulátoru dáš jako za novej.
To bys musel někde nechat natočené a nechat měřit napětí tak, aby se hodnoty ukládaly do kompu. Ale to se ani po hodině třeba projevit nemusí.
Mrkni ještě na kontakty u baterky. Zda-li jsou čisté a pevně dotažené, aby ti to někde malinko občas "nesvářelo".
Nemanipuloval jsi s kabelama + a - ? Třeba esli jsi je nepřehodil. To stačí udělat jen na chvilku nebo při nabíjení baterie na autě zaměnit + a -. To většinou odnese právě regulátor napětí na altíku.
A za diagnostiku regulátoru dáš jako za novej.
To bys musel někde nechat natočené a nechat měřit napětí tak, aby se hodnoty ukládaly do kompu. Ale to se ani po hodině třeba projevit nemusí.
Mrkni ještě na kontakty u baterky. Zda-li jsou čisté a pevně dotažené, aby ti to někde malinko občas "nesvářelo".
Nemanipuloval jsi s kabelama + a - ? Třeba esli jsi je nepřehodil. To stačí udělat jen na chvilku nebo při nabíjení baterie na autě zaměnit + a -. To většinou odnese právě regulátor napětí na altíku.
-
dvori
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
- Bydliště: Třešť
- Kontaktovat uživatele:
To bylo první co jsem na baterce kontroloval, jestli nejsou špatně utažené kabely, nějak poškozené nebo cokoliv jiného. To by mělo být v pořádku. Při diagnostice v servisu právě kontrolovali IBS a historii baterky a říkal, že je vše v pořádku, akorát že u všech jednotek, kde byla závada v ten moment je zkrat nebo přepětí... Není to autorizovaný servis, ale servis zaměřený pouze na BMW s dobrou pověstí a dlouhou historií. Nejbližší autorizák mám, když nepočítám ten měsíc otevřený zatím bez zkušeností, tak 120km vzdálený. Dneska zajedu do pobočky Varty, jestli by mi nezkontrolovali baterku a pak znovu na tu diagnostiku a uvidíme... ale věřím, že máš pravdu a že to bude regulátor..
-
dvori
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
- Bydliště: Třešť
- Kontaktovat uživatele:
chlapi... ještě jedna věc..
Který mám objednat regulátor, když tam mám u 545i, 2004 dvě možnosti?
čerpáno přímo z katalogu BMW (nebo i na http://www.realoem.com)
Můj alternátor má číslo na štítku 7540990 (typ TG17C021) což odpovídá alternátoru z katalogu BMW (staré číslo)... ale čísla na regulátoru neodpovídají těm z katalogu, ale opticky vypadá stejně, jak alternativa 1... Nebo tam jsou regulátory dva? Ale to je kravina, aby tam byly dva ne?
Který mám objednat regulátor, když tam mám u 545i, 2004 dvě možnosti?
čerpáno přímo z katalogu BMW (nebo i na http://www.realoem.com)
Můj alternátor má číslo na štítku 7540990 (typ TG17C021) což odpovídá alternátoru z katalogu BMW (staré číslo)... ale čísla na regulátoru neodpovídají těm z katalogu, ale opticky vypadá stejně, jak alternativa 1... Nebo tam jsou regulátory dva? Ale to je kravina, aby tam byly dva ne?
- Přílohy
-
- alternativa 2.jpg (51.54 KiB) Zobrazeno 367 x
-
- alternativa 1.jpg (50.55 KiB) Zobrazeno 367 x
Dovolim si blbej dotaz....
NA alternátoru jsou dva vývody a kostra. Jeden vývod je jasnej, je to silovej +. Jen je prakticky přímo na baterii.
Otázka je co ten druhej. Podle mě by to měl být taky +, kterej se sepne po zapnutí klíčku. Mělo by tam bejt napětí shodný, jako je na baterii?
Na lodi to tak mam. Je tam těch cca 12,6V. Manželky auto mi ale málo dobíjí. Dává jen 12,8 - 13V. Měřil jsem ten budící kabel, ale je tam jen asi 11 - 11,5V. Regulace je ale přece v alternátoru. Má tam bejt plný napětí baterie? To by značilo na nějakej zaoxidovanej kontakt někde.
P.S. je to jen Kia, ale princip bude určitě stejnej.
Dík!!!
NA alternátoru jsou dva vývody a kostra. Jeden vývod je jasnej, je to silovej +. Jen je prakticky přímo na baterii.
Otázka je co ten druhej. Podle mě by to měl být taky +, kterej se sepne po zapnutí klíčku. Mělo by tam bejt napětí shodný, jako je na baterii?
Na lodi to tak mam. Je tam těch cca 12,6V. Manželky auto mi ale málo dobíjí. Dává jen 12,8 - 13V. Měřil jsem ten budící kabel, ale je tam jen asi 11 - 11,5V. Regulace je ale přece v alternátoru. Má tam bejt plný napětí baterie? To by značilo na nějakej zaoxidovanej kontakt někde.
P.S. je to jen Kia, ale princip bude určitě stejnej.
Dík!!!
Nejlepsi bude, kdyz si regulator vyndas a pak si podne nej objedna novy na: http://www.autoelektrika-janota.cz/2814-regulatory/
To je jasný, to je asi to nejmenší koupit novej reg.
Nerad bych ale vyhodil x tisíc za novej regulátor a pak zjistil, že problém je v nějakym zaoxidovanym kontaktu. Proto ta otázka, jestli tam má bejt těch cca 11,5V, nebo plnejch 12,5V.
Jestli tam má bejt těch 12,5V, tak musim hledat problém někde jinde a novej regulátor by byly vyhozený peníze, stejně jako za nový uhlíky.
Nerad bych ale vyhodil x tisíc za novej regulátor a pak zjistil, že problém je v nějakym zaoxidovanym kontaktu. Proto ta otázka, jestli tam má bejt těch cca 11,5V, nebo plnejch 12,5V.
Jestli tam má bejt těch 12,5V, tak musim hledat problém někde jinde a novej regulátor by byly vyhozený peníze, stejně jako za nový uhlíky.
