Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

topí ale nefouká E34

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#1 Příspěvek od Filozof »

Tak mám problém. Je docela zima a ráno jsem si všiml že nefouká teplej vzduch ani na jeden stupeň.
Jde teplý jen náporem vzduchu při 140km/h a více.
Takže auto topí ale nefouká.
Pojistka byla spálená ale po výměně stejně nefouká.

Otázka zní. Je v E34 ještě něco co by mohlo bejt špatného krom větráku po cestě ?
Nějaké relé nebo ježek prý není v E34 tak co ještě bych mohl narazit ?

Než se do toho pustím at stím neztrácím více času než je zdrávo. Nechci trávit víkend pod autem s výsledkem nula.

Případně pokud bude KO větrák dá se jednoduše opravit ? Odchází na něm něco konkrétního ?

Díky
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od KKKuba »

Je tam předřadný odpor, ale ten kdyby byl v háji tak to fouká aspoň na 4ku, tohle bude jinej problém..
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#3 Příspěvek od Misanek »

Když ho dáš na čtyřku a neprdne pojistka, tak nepohasne trošku osvětlení v autě? Nerachotil před tím, než přestal fungovat?

Ještě mě napadají třeba ometené uhlíky na něm, ale těžko říct
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#4 Příspěvek od Filozof »

No asi takhle. Občas rachotil a na některé otáčky to ustalo.
Pak zase a pak zas nějakej čas bylo ticho.
Takže jsem ho neřešil. A ted prostě odešel. Pojistka byla uplně černá na uhel takže mě napadá zda se nějak nezasekl a zvýšený proud spálil pojistku.

Ted se nehne na žádnou polohu 1-4

Vytáhnu jej asi ven a dám na něj 12V zda jede. Pokud ne je to jasné že je KO. :)

Chtěl jsem vědět zda hledat chybu rovnou v něm nebo je tam něco předtím jako u E39 kde je ježek kterej odchází.

Silně spálená pojistka podle mě značí že tam k něčemu závažnému došlo ale netuším zda větrák nebo po cestě. Relé to asi nemá protože jsem se díval a nikde neviděl něco ohledně větráku - jen topení.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od Misanek »

Ne, ventilátor je na 99% kouslý :wink: vedení ani relé to nebude. Jenom ještĕ jedno doporučení - radši shánĕj druhý ventilátor, ponĕvadž rozchozenía promazání futer hřídele je opravdu jenom dočasné řešení. Možná by šlo nechat si vytočit nové pouzdra a vymĕnit je, tím si ale nejsem jistý... Jo a hodnĕ štĕstí při výmĕnĕ. Doufám že nejsi cholerik, který nerad ztrácí šroubky jako já :lol:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#6 Příspěvek od beny-maser »

jo a až budeš řešit jestli tam taky máme tak špatnej přístup jako ty, tak ano je tam přístup jak k penězům, je ale víc druhů topení a podle toho je lepší tam jít vrchem či spodem,některá nejdou vrchem totiž rozebrat
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#7 Příspěvek od Misanek »

Jj, nejlepší je pak zase napnout a zacvaknout tu přesku, která drží motorek :-D jinak já mám manuální klimu a spodem bych se do toho nepouštĕl ani omylem :lol: myslím si, že vrchem to bude každopádnĕ ve všech případech lepší :wink: Dyť všechny verze mají ventilátor nahoře u stĕračů v té přepážce ne, Beny?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#8 Příspěvek od Filozof »

Jo tak to už mi někdo říkal že porod je sranda proti tomuto ... no mám se na co těšit...
snad nebude sněžit jak nás stále straší....
Viděl jsem ventilátor jak ze spodu při výměně kabinového filtru což byla taky legrace ale 2hodinky i s luxováním a bylo to ... ale tam se nedostanu bude to jistě vrchem pod sklem předním....asi před pár lety jsem se tam nějak dohrabal a řešil myslím promazání ...je tam plast kolem toho a pak ta spona té se bojím asi nejvíce...a ostré hrany kolem což bude opruz se nepořezat... :D

Sviní a ku.re.v bude jistě hodně... :lol:
uvidíme ...podám reference jak jsem dopadl.

Má smysl kupovat za 3k nový když jetý stojí 500kč. ?

Mám ještě 7er a do té bych raději investoval takové peníze než do staré 5ky co mám na denní ježdění a má hodnotu 15-20tis.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od Misanek »

No já asi budu kupovat nový až se odhodlám, protože mĕ to nebaví furt mĕnit jak blbec. Ale je fakt, že já mám zase jako hlavní povoz pĕtici, i když to původnĕ mĕlo být jenom další auto na denní používání... Kabinový filtr neni zas taková tragedie když človĕk ví, kde je :) ale je fakt, že v porovnání s ostatníma autama je tam přístup tak nĕjak ponĕkud na 3,14ču
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#10 Příspěvek od Filozof »

Tak větrák šel pěkně ven sice to bylo asi na 2hodinky ale to protože jsem opatrnej člověk a nechci aby se něco urvalo.
Větrák je venku a co ted. Vypadá že tam natekla voda a malinko je tam vidět čára se rzí takže za to muže asi vlhkost nebo přímo voda co tam zatekla.

Co ted mám nechat opravit někde motorek nebo mám celej koupit novej ?
Případn koupit někde elektromotor a přeházet nějak ty lopatky na něj.

Dělal už někdo ?

Jde to opravit doma ? Výměna úhlíků případně rozdělání motorku a oprava je možná nebo je to nadlidský úkol ?
Mechosh
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: úte 24.09.2013 00:00

#11 Příspěvek od Mechosh »

Pokud to budou jen uhlíky, což to na uhlíky vypadá a máš-li doma normální letovací pistoli, tak si to v pohodě uděláš doma..
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

Misanek píše:Jj, nejlepší je pak zase napnout a zacvaknout tu přesku, která drží motorek :-D jinak já mám manuální klimu a spodem bych se do toho nepouštĕl ani omylem :lol: myslím si, že vrchem to bude každopádnĕ ve všech případech lepší :wink: Dyť všechny verze mají ventilátor nahoře u stĕračů v té přepážce ne, Beny?
to sice jo,ale u některých typů topení se na něj nejde zvrchu dostat a nebo musíš něco polámat,protože držáčky plastů jsou zespoda v kabině pod plechem,kámoš to měl na 525 v benzínu, já to mám na tds v poho vrchem
je rozdíl kdo to topení dodával jestli behr nebo někdo jiný
318tds
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: stř 19.12.2007 01:00
Bydliště: Moravskoslezsky

#13 Příspěvek od 318tds »

Zdravim nevite nekdo kde na e 34 vede tahlo s palubky-tepla/studena?
Nekde na topeni ale kde ???
Na obrazku to je 1.
Přílohy
cpe.png
cpe.png (24.34 KiB) Zobrazeno 264 x
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#14 Příspěvek od ARMAN »

Filozofe opravils to? Mě taky dělal bordel ale jen občas, teď se kousl uplně :| musels vypouštět vodu abys se k němu přes vyrovnavaci nadobku dostal nebo se dala posunout?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#15 Příspěvek od Filozof »

ARMAN:Dostal jsem se k tomu v pohodě z vrchu. Mám 525i 24v takže nádržku tam nemám to měli snad starší modely 3,5ky mam pocit.

Je tam blbej přístup ale vytáhl jsem velkej plech co je hned za motorem 4x šroubky a pak plastovej kryt a další plastovej co tam drží spona.
A pak už je samotnej větrák. Kde jsou dva kabely 12+ a - a železná spona.

Nejhorší bylo asi vytáhnout opatrně větrák ven a zase novej zpátky abych neulomil plastové kola.
Podívám se po fotkách at je lepší představa.

Ted mi to přijde jak kdybych měl funglovku větrák totálně tichej a běží krásně. :)
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#16 Příspěvek od ARMAN »

jsi koupil jetej nebo opravil svůj?

a nojo už vidim ty tam nadobku ani nemaš ja to mam nalepeny přimo na stěnu :roll: kurnik se mi do toho nechce :?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#17 Příspěvek od Filozof »

Doporučuji udělej to co nejdříve protože ted má bejt kolem 6-8C ale v lednu přijdou kruté mrazy ...až kolem -20C v nížinách takže bejt tebou nečekám.
Tu nádržku nějak určitě odmontuješ a vodu vypustíš to podle mě snad nebude problém.
jak najdu fotky pošlu. Pokud máš teplou garáž tak jsi v klidu. Pokud venku opravil bych to co nejrychleji...¨
Koupil jsem z jetého auta za 300kč co mělo prej jen cca 220tis km. moje má přes 400tis a to věřím je i kilo stočené ...buh ví. :-)
Na netu je rozebraných e34 mraky.

V dílně prej nedokážou tyto motorky opravit prej to je zalisované nebo co a novej stojí 1600kč až 4tis. to nemá smysl.
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#18 Příspěvek od ARMAN »

jo ja vim stejně se mi do toho nechce :lol:
Odpovědět