Andre2 píše:
Dá se to doladit i podle diagnostiky - ve VAGu na koncern je k tomu TDI graf, ale dá se to odečíst i podle hodnot předvstřiku.
U TDI určitě jo, ale pochybuju, že by ses u TDSa dostal přes diag k nastavení předvstřiku. Nebo to jde taky? TDS je oproti TDI odchovanec jedličkova ústavu co se elektroniky týče odchovanec Jedličkova ústavu řekl bych Nebo jde nějakým způsobem měnit i tyto hodnoty? Měl jsem za to, že jedině přehráním, resp. výměnou ROMky v ECU
bibikuba píše:nevím ale myslím že jestli neměl venku celé čerpadlo-jako že asi nee tak má předvstřik nastavenej-pokud nepovolil ty upevn.šrouby ale proč by to dělal když čerpadlo nevyndaval Jinak ale nastavit tu hlavu je boj-určitě si to ale poznačil
Ptal se na nastavování předvstřiku, tak jsem mu sdělil své poznatky a dovolil si oponovat tvrzení kolegy který tvrdil, že neni třeba na čerpadle nastavovat statický předvstřik, který si nastaví motor sám (aspoň tak jsem jeho příspěvek pochopil, že byl myšlen). To jestli čerpadlo vytahoval, hýbal s ním nebo dělal něco jinačího je mně osobně jedno Každopádně to nastavení hlavy taky neni nijak složité, lze to zvládnout i bez označení původní polohy. Ale samozřejmě stolice je stolice, o tom žádná...
ahoj všem, samozřejmě že jsem čerpadlo nevyndaval, pouze jsem odšrouboval tu horní část, jak je vidět na fotkách, ale pokud ho celé demontuji a budu ho tam pak vracet zpět, tak ho musím asi nastavit (synchronizovat s motorem), nebo ho jen vrátit do původní polohy? A pokud tam budu dávat jiné čerpadlo, bude také stačit ho nastavit do stejné polohy jako to původní nebo se musí ještě nastavit něco v samotném čerpadle??? Já myslel že když je čerpadlo již jednou nastavené od výrobce, tak se jen synchronizuje s taktem motoru a mělo by to šlapat??? Ale jsem amatér a rád se přiučím
co ze svých zkušeností vím tak hlava čerpadla se dá nastavit podle diagnostiky, ale moje osobní zkušenost je taková, že to nikdo moc neumí.Lepší je čerpadlo vyndat a dát na stolici. A nebo to tam nasadit přibližně jak to bylo a potom to ručně podle ucha doladit. Předvstřik je na hododinky, ale já osobně to ladím podle ucha a to jsem hluchej jak poleno a nastavený to mám správně. Takže v tom nevidím problém si to nastavit doma podle ucha.
jjj,pokud ho budeš vyndavat tak si ho poznač a i když ho budeš dávat na stolici tak pak po vrácení to pojede-nejlepší ale je to nastavit na hodinky a pak popřípadě doladit na ucho -už to má něco nalítáno Já osobně po repasu nastavil na hodinky a OK-důležitý je když nemáš ty hodinky popř.ten mezikus nastavit to do polohy aby ti to vrčelo-takže poznačit a pak vyladit..
dobře, a co odvzdušnění pokud ho vyndám a dám tam jiné, natáhne to naftu samo nebo to budu muset kompletně odvzdušnit, to znamená na čerpadle a eventuálně i na každém vstřiku, jak je popisováno v knize jak na to pro bmw5???
radekzx9 píše:dobře, a co odvzdušnění pokud ho vyndám a dám tam jiné, natáhne to naftu samo nebo to budu muset kompletně odvzdušnit, to znamená na čerpadle a eventuálně i na každém vstřiku, jak je popisováno v knize jak na to pro bmw5???
Radek
no,já měl docela problém s odvzdušněním-měl jsem čerpadlo 14 dní venku a nemohl jsem to pak odvzdušnit-to jsem měl poslední ročník s podavačkou...Musel jsem odvzdušnit filtr,pak jsem měl povolenou vstupní palivovou hadici do čerpadla,středovej odvzduš.šroub na čerpadle-mezi trubkama a pak jsem povoloval všechny trubky nevím proč ale jinak mi tam ta nafta prostě nechtěla dolézt....prostě postupně všechno odvzdušnit.Jak odvzdušníš tu hadičku od filtru do čerpadla máš vyhráno-mě se moc nedařilo..
Nikdy jsem nenapsal, že není třeba statický předvstřik nastavit, jen si myslím, že by to mělo jít podle diagnostiky - hodnoty předvstřiku a střídy taktovacího ventilu předsuvníku.
odvzdušnění taky není žádný problém, já to udělal tak ,že na pojistku k podávacímu čerpadlo v nádrži přiložil + a nechal jsem ho tam pár minut než byla hadice k čepadlu plná nafty, číslo pojistky je 23
potom to chytne skoro hned,jen se musí odvzdušnit vysokotlaká část čerpadla,ale ta se odvzdušní sama.
Zdravím mám podobný problém co se tu řešil přetěsňoval jsem celé vstřikovací čerpadlo rozebíral jsem to na autě docela vopych dělal jsem běžně náklaďáky ale tady sem se zasekl složil jsem to celý zpět a čerpadlo ani neflusne ani kapku i když je plné a ovzdušněný je tu někdo kdo ho komplet rozebral ? vypadá že přesuvník plnu je v objímce ale nejsem si jistej u toho excentrického talíře vypadá že se dá otočit o 180 stupňů jestli s tím někdo má skušenosti je celkem vopych sundavat tu rozdělovací kostku a hlavně po obvodu ty válečky to je něco na nervy ,potřeboval bych se s někým poradit kdo to dělá než to zase rozeberu do šroubku
vyndat pístek, když je čerpadlo na autě je opravdu docela na prd práce nebo spíš potom to skládat zpátky pokud to ale poskládáš podle návodu v odkazu v minulých příspěvcích, nemůže být problém....
Potreboval jsem vymemenit cerpadlo na mem aute, mechanik prvne chtel sundavat prsa motoru, ze nema ten pripravek na stahnuti kola.. Po procteni fora jsem si rikal ze to risknem a cerpadlo se vyklepne.. Problem nastal pri montazi noveho cerpadla, pry mu pri dozahovani kola poskocilo kolo o par zubu a ze ty prsa opravdu bude muset sundat, je tohle vubec mozne? Neni jeste nejaka mozna aretace kola+ naladeni predvstriku?
Prsa nesundávej, musíš s tím přeskákat dokola do původní polohy. Nejspíš v tomhle pořadí: sundat ventildekl, povolit vačku, otočit/zaaretovat kliku, přeskákat s čerpadlem tak, aby pero bylo vzhůru, nastavit vačku na pravítko a utáhnout. Pozor, při otáčení klikou zřejmě budeš muset někdy pohnout vačkou kvůli kolizi pístů s ventilama.
Dekuji za odpoved, mechanik mi prave rikal, ze ten sroub kladka-cerpadlo nemuze dotahnout. Proto musi sundat prsa, neni nejaka moznost jak kolo zaaretovat?