Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rada ohledne automatu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
venca750
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 02.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od venca750 »

Ahoj,hledam nekoho kdo by byl ochotnej natocit jizdu 530d s automatem.jedna se mi o beznou jizdu a zaber na budiky.zadna akcelerace na kilo.jedin co bych potreboval videt je reakce otackomeru pri zarazenym D treba v 60 kdyz se pusti plyn a za chvilku zas prida.a pak pri zarazeny petce v manualnim rezimu v 80 pridani plynu naplno.pokud by se nekomu chtelo tak budu moc vdecnej za video.potrebuju porovnat se svym.automat jsem mel jen ve scorpiu pred 10ti lety.tenhle necuka radi plynule,nic neni poznat,ale nejak nechapu ty reakce otackomeru tak to potrebuju porovnat..dekuju.
xdreamerx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: pát 10.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od xdreamerx »

Spis popis co je tvuj problem!!
Od toho se muze odvijet zbytek
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Vesa88 »

Kdyz jsem mel 530D tak jsem ten automat taky nechapal :) Kdyz jsem jel treba z kopce, tak nekdy vyradil, nekdy vyradil a hned pak zase zaradil :) Proste takove divne... A hlavne menic u tehle prevodovky hrozne klouze, treba ze pri pridani plynu vyleti otacky treba o 1500 a postupne leze rychlost. Dalsi vec co mi vadila bylo ze to na dalnici pri vic seslaplem pedalu podradilo, coz je dle meho u nafty v rychlosti treba 120km\h dost zbytecne.
venca750
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 02.12.2012 01:00

#4 Příspěvek od venca750 »

No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...
venca750
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 02.12.2012 01:00

#5 Příspěvek od venca750 »

Jo vetdinou to klouznuti je kdyz vyradi.kdyz si drzi otacky tak je to normalni plynuly zrychlovani s otackama..
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#6 Příspěvek od Don »

Jak muze automat vyrazovat? Jedine co dela pri jizde z kopce je 1/ pri brzdeni a vetsim sklonu kopce podradi na nizsi stupen a brzdi motorem. 2/ pokud se kdykoliv v tomto rezimu jen dotknete plynu, automaticky zaradi vyssi rychlostni stupen a auto "pusti", protoze si mysli, ze chcete akcelerovat a ne brzdit motorem. Zadne vyrazovani se nekona. Totez pri jizde do kopce - podradi a drzi motor ve vyssich otackach. To klouzani uz je jina vec.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

a nemá to volnoběžku?takhle se choval akcent v automatu
venca750
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 02.12.2012 01:00

#8 Příspěvek od venca750 »

Don píše:Jak muze automat vyrazovat? Jedine co dela pri jizde z kopce je 1/ pri brzdeni a vetsim sklonu kopce podradi na nizsi stupen a brzdi motorem. 2/ pokud se kdykoliv v tomto rezimu jen dotknete plynu, automaticky zaradi vyssi rychlostni stupen a auto "pusti", protoze si mysli, ze chcete akcelerovat a ne brzdit motorem. Zadne vyrazovani se nekona. Totez pri jizde do kopce - podradi a drzi motor ve vyssich otackach. To klouzani uz je jina vec.

No pri vyssi rychlosti nebo prudsim kopci to brzdi motorem,ale nekdy kdyz pustim plyn na rovine mi spadnou otacky zhruba na 1000.pak pridam plyn vylitnou treba na 1500 tam kde byli nez spadli a jedu dal..no a pri manualnim rezimu treba na tu petku se to chova jako kdyby podradil na 4ku ale zustava mi svitit petka..chova se to asi jak psal vesa88
Stano_530d
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 10.02.2013 01:00

#9 Příspěvek od Stano_530d »

Dá se nějak eliminovat to klouzání měniče mam e39 530d a taky mi to leze na nervy, pomůže výměna měniče?
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Vesa88 »

Eliminovat to asi nepujde, bude to vlastnost toho automatu. Volnobezka tam asi bude, protoze to z kopce fakt vyrazuje, i kdyz jsem si manualne zaradil treba dvojku, tak tam chvilku byla pak vyradil a jel jsem z kopce jak na neutral. Ted mam 540iA ZF automat a chova se to daleko lip! :)
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od VRsix »

Me ten prokluz taky sere, kdyz jedu na DS nebo M, tak mi to vyhovuje vic.
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Tecto »

Zdravím kolegové. Asi nevíte o čem se bavíte, AUTOMAT NEVYŘAZUJE a to žádný a NIKDY !!!!
Buď umí z kopce podřazovat, aby tzv. brzdil motorem, šetřil palivo, bla bla bla, tak jak to chtějí normy EU a BMW koncept Efficient Energy (určitě LCI)
nebo
Je to klasický automat americkýho typu, který má x rychlostí, z čehož ta nejvyšší je tzv. volnoběžka (overdrive).
Pozná se to právě tak, že třeba i po městě když jedete piánko, tak auto zařadí tak, že motor si bublá lehce nad voloběžné otáčky, stalčíte-li pedál akcelerátoru, pak si zařadí dle momentu tak, jak potřebuje aby byl poměr síly přenášeného na kola adekvátní otáčkám. Mám tento automat v Mondegu, takže vím o čem píšu. U některých převodovek tohoto typu je to možné eliminovat tzv. vypnutím volnoběžky (Overdirve off). Dokonce je takový postup doporučován při jízdě po městě, tedy do cca 80km/hod. Většinou bývá přímo volič takového automatu vybaven právě tímto vypínačem. Nevím, jestli je tento typ používán i v E60/61, ale chce to kouknout do manuálu právě k modelu, který máte v garáži. Různá motorizace se bude zřejmě docela lišit.
cajoch
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 02.07.2012 00:00

#13 Příspěvek od cajoch »

1. to klouzání měniče je vlastností tohohle automatu, zamyká se až na 5 tce v cca 80...do tý doby ať jedete jak jedete jedete s prokluzem, proto ta městská spotřeba..:-)

2. to zda při jízdě z automat "vyřadí"(odpojí motor od kol) nebo nechá kvalt, nebo naopak podřadí záleží na rychlosti a skolnu silnice....bere to v úvahu kombinaci těchto hodnot, proto někdy z kopce podřadí, někdy ne...záleží na rychlosti a na sklonu....jediná pomoc je řadit manuálně...
cajoch
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 02.07.2012 00:00

#14 Příspěvek od cajoch »

venca750 píše:No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...


to je vlastnost..když šlápneš víc, rozpojí to zámek měniče, vyklouže si otáčky na maximální krou´ták (2000 ot/min) a tam drží tak dlouho dokud nezrychlíš..zámek se zamkne až když povolíš a jedeš ustálenou rychlostí...prostě tahle převodovka je americká, má americký pojetí komfortu...Zf zamykají měnič víc a moderní HDM automaty skoro furt...:-)
cajoch
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 02.07.2012 00:00

#15 Příspěvek od cajoch »

venca750 píše:No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...


to je vlastnost..když šlápneš víc, rozpojí to zámek měniče, vyklouže si otáčky na maximální krou´ták (2000 ot/min) a tam drží tak dlouho dokud nezrychlíš..zámek se zamkne až když povolíš a jedeš ustálenou rychlostí...prostě tahle převodovka je americká, má americký pojetí komfortu...Zf zamykají měnič víc a moderní HDM automaty skoro furt...:-)
venca750
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 02.12.2012 01:00

#16 Příspěvek od venca750 »

Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#17 Příspěvek od Andre2 »

Jak už bylo napsáno, tento aut. zamyká měnič až od 100km/h nahoru (3,4,5). Do kila má poměrně velký prokluz. Na pohodovou jízdu je to OK, ale osobně moc nechápu proč zrovna u BMW to takto naprogramovali, protože se sportovní jízdou to nemá moc společného a na spotřebě se to samozřejmě taky podepíše.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Vesa88 »

ta prevodovka nebyla od BMW zrovna spravna volba... Byla to taky jedna z pricin, proc jsem presel na 540i, protoze jezdit s uspornou naftou po meste za 12L??? To raci s luxusnim vykonnym benzinem za 15L :)
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od Tecto »

[quote="venca750"]Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..[/quote]
Tak jestli jsi měl někdy Scorpio, tak už určitě nikdy nenajdeš nic lepšího . . .
BMW bude mít lepší dynamiku, spoustu otravnejch p...vinek, ale ten komfort a pocit lodi na silnici už tam prostě NIKDY nebude. Prostě pokrok nezastavíš. Možná je to dobře, možná ne, těžko říct.
Jinak je ale E 60/61 docela hodně povedený auto, který po zkušenostech ze Scorpia určitě oceníš. Scorpio jsem měl taky a nikdy nezapomenu. Krom některých neduhů karoserie prostě super auto.
Teď mám E61 530i LCI a bohužel furt honím duchy. Ale jízdní vlastnosti jsou excelentní, zátah motoru taky, automatická převodovka ZF řadí s těžko pochopitelnou dokonalostí. A hlavně - konečně mám zase zadokolku.
P.S. I když Mondego II. co jsem měl doposud je co se týká aut s předním náhonem naprosto nepřekonatelné. Pokud to srovnám s Oktávkou, Folksvágnem nebo jinou plečkou s předkem - úplně jiná liga. Od Mongega byla jen jediná cesta - BMW - jinak nic. takže Ti fandím, udělals DOBŘE !!!
venca750
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 02.12.2012 01:00

#20 Příspěvek od venca750 »

Tecto píše:
venca750 píše:Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..

Tak jestli jsi měl někdy Scorpio, tak už určitě nikdy nenajdeš nic lepšího . . .
BMW bude mít lepší dynamiku, spoustu otravnejch p...vinek, ale ten komfort a pocit lodi na silnici už tam prostě NIKDY nebude. Prostě pokrok nezastavíš. Možná je to dobře, možná ne, těžko říct.
Jinak je ale E 60/61 docela hodně povedený auto, který po zkušenostech ze Scorpia určitě oceníš. Scorpio jsem měl taky a nikdy nezapomenu. Krom některých neduhů karoserie prostě super auto.
Teď mám E61 530i LCI a bohužel furt honím duchy. Ale jízdní vlastnosti jsou excelentní, zátah motoru taky, automatická převodovka ZF řadí s těžko pochopitelnou dokonalostí. A hlavně - konečně mám zase zadokolku.
P.S. I když Mondego II. co jsem měl doposud je co se týká aut s předním náhonem naprosto nepřekonatelné. Pokud to srovnám s Oktávkou, Folksvágnem nebo jinou plečkou s předkem - úplně jiná liga. Od Mongega byla jen jediná cesta - BMW - jinak nic. takže Ti fandím, udělals DOBŘE !!!

:D no sice je to uz par let co jsem ho mel,potom jsem si prosel E30,34,32,39,kdyz nebyly penize tak omega mv6 a ted tohle..Ja osobne jsem teda nejvic nadsenej byl z E30 325i,mozna to bylo tim ze mi bylo 22,do ty doby jsem v nicem podobnym nejel a byla jak kdyby den pred tim sjela z linky a dodneska lituju toho,ze jsem ji prodal a jediny co mi po ni zbylo je asi 6 fotek :cry:
Odpovědět