Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rada ohledne automatu
Ahoj,hledam nekoho kdo by byl ochotnej natocit jizdu 530d s automatem.jedna se mi o beznou jizdu a zaber na budiky.zadna akcelerace na kilo.jedin co bych potreboval videt je reakce otackomeru pri zarazenym D treba v 60 kdyz se pusti plyn a za chvilku zas prida.a pak pri zarazeny petce v manualnim rezimu v 80 pridani plynu naplno.pokud by se nekomu chtelo tak budu moc vdecnej za video.potrebuju porovnat se svym.automat jsem mel jen ve scorpiu pred 10ti lety.tenhle necuka radi plynule,nic neni poznat,ale nejak nechapu ty reakce otackomeru tak to potrebuju porovnat..dekuju.
Kdyz jsem mel 530D tak jsem ten automat taky nechapal
Kdyz jsem jel treba z kopce, tak nekdy vyradil, nekdy vyradil a hned pak zase zaradil
Proste takove divne... A hlavne menic u tehle prevodovky hrozne klouze, treba ze pri pridani plynu vyleti otacky treba o 1500 a postupne leze rychlost. Dalsi vec co mi vadila bylo ze to na dalnici pri vic seslaplem pedalu podradilo, coz je dle meho u nafty v rychlosti treba 120km\h dost zbytecne.


No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...
- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Jak muze automat vyrazovat? Jedine co dela pri jizde z kopce je 1/ pri brzdeni a vetsim sklonu kopce podradi na nizsi stupen a brzdi motorem. 2/ pokud se kdykoliv v tomto rezimu jen dotknete plynu, automaticky zaradi vyssi rychlostni stupen a auto "pusti", protoze si mysli, ze chcete akcelerovat a ne brzdit motorem. Zadne vyrazovani se nekona. Totez pri jizde do kopce - podradi a drzi motor ve vyssich otackach. To klouzani uz je jina vec.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Don píše:Jak muze automat vyrazovat? Jedine co dela pri jizde z kopce je 1/ pri brzdeni a vetsim sklonu kopce podradi na nizsi stupen a brzdi motorem. 2/ pokud se kdykoliv v tomto rezimu jen dotknete plynu, automaticky zaradi vyssi rychlostni stupen a auto "pusti", protoze si mysli, ze chcete akcelerovat a ne brzdit motorem. Zadne vyrazovani se nekona. Totez pri jizde do kopce - podradi a drzi motor ve vyssich otackach. To klouzani uz je jina vec.
No pri vyssi rychlosti nebo prudsim kopci to brzdi motorem,ale nekdy kdyz pustim plyn na rovine mi spadnou otacky zhruba na 1000.pak pridam plyn vylitnou treba na 1500 tam kde byli nez spadli a jedu dal..no a pri manualnim rezimu treba na tu petku se to chova jako kdyby podradil na 4ku ale zustava mi svitit petka..chova se to asi jak psal vesa88
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned 10.02.2013 01:00
Zdravím kolegové. Asi nevíte o čem se bavíte, AUTOMAT NEVYŘAZUJE a to žádný a NIKDY !!!!
Buď umí z kopce podřazovat, aby tzv. brzdil motorem, šetřil palivo, bla bla bla, tak jak to chtějí normy EU a BMW koncept Efficient Energy (určitě LCI)
nebo
Je to klasický automat americkýho typu, který má x rychlostí, z čehož ta nejvyšší je tzv. volnoběžka (overdrive).
Pozná se to právě tak, že třeba i po městě když jedete piánko, tak auto zařadí tak, že motor si bublá lehce nad voloběžné otáčky, stalčíte-li pedál akcelerátoru, pak si zařadí dle momentu tak, jak potřebuje aby byl poměr síly přenášeného na kola adekvátní otáčkám. Mám tento automat v Mondegu, takže vím o čem píšu. U některých převodovek tohoto typu je to možné eliminovat tzv. vypnutím volnoběžky (Overdirve off). Dokonce je takový postup doporučován při jízdě po městě, tedy do cca 80km/hod. Většinou bývá přímo volič takového automatu vybaven právě tímto vypínačem. Nevím, jestli je tento typ používán i v E60/61, ale chce to kouknout do manuálu právě k modelu, který máte v garáži. Různá motorizace se bude zřejmě docela lišit.
Buď umí z kopce podřazovat, aby tzv. brzdil motorem, šetřil palivo, bla bla bla, tak jak to chtějí normy EU a BMW koncept Efficient Energy (určitě LCI)
nebo
Je to klasický automat americkýho typu, který má x rychlostí, z čehož ta nejvyšší je tzv. volnoběžka (overdrive).
Pozná se to právě tak, že třeba i po městě když jedete piánko, tak auto zařadí tak, že motor si bublá lehce nad voloběžné otáčky, stalčíte-li pedál akcelerátoru, pak si zařadí dle momentu tak, jak potřebuje aby byl poměr síly přenášeného na kola adekvátní otáčkám. Mám tento automat v Mondegu, takže vím o čem píšu. U některých převodovek tohoto typu je to možné eliminovat tzv. vypnutím volnoběžky (Overdirve off). Dokonce je takový postup doporučován při jízdě po městě, tedy do cca 80km/hod. Většinou bývá přímo volič takového automatu vybaven právě tímto vypínačem. Nevím, jestli je tento typ používán i v E60/61, ale chce to kouknout do manuálu právě k modelu, který máte v garáži. Různá motorizace se bude zřejmě docela lišit.
1. to klouzání měniče je vlastností tohohle automatu, zamyká se až na 5 tce v cca 80...do tý doby ať jedete jak jedete jedete s prokluzem, proto ta městská spotřeba..
2. to zda při jízdě z automat "vyřadí"(odpojí motor od kol) nebo nechá kvalt, nebo naopak podřadí záleží na rychlosti a skolnu silnice....bere to v úvahu kombinaci těchto hodnot, proto někdy z kopce podřadí, někdy ne...záleží na rychlosti a na sklonu....jediná pomoc je řadit manuálně...

2. to zda při jízdě z automat "vyřadí"(odpojí motor od kol) nebo nechá kvalt, nebo naopak podřadí záleží na rychlosti a skolnu silnice....bere to v úvahu kombinaci těchto hodnot, proto někdy z kopce podřadí, někdy ne...záleží na rychlosti a na sklonu....jediná pomoc je řadit manuálně...
venca750 píše:No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...
to je vlastnost..když šlápneš víc, rozpojí to zámek měniče, vyklouže si otáčky na maximální krou´ták (2000 ot/min) a tam drží tak dlouho dokud nezrychlíš..zámek se zamkne až když povolíš a jedeš ustálenou rychlostí...prostě tahle převodovka je americká, má americký pojetí komfortu...Zf zamykají měnič víc a moderní HDM automaty skoro furt...

venca750 píše:No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...
to je vlastnost..když šlápneš víc, rozpojí to zámek měniče, vyklouže si otáčky na maximální krou´ták (2000 ot/min) a tam drží tak dlouho dokud nezrychlíš..zámek se zamkne až když povolíš a jedeš ustálenou rychlostí...prostě tahle převodovka je americká, má americký pojetí komfortu...Zf zamykají měnič víc a moderní HDM automaty skoro furt...

Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..
Jak už bylo napsáno, tento aut. zamyká měnič až od 100km/h nahoru (3,4,5). Do kila má poměrně velký prokluz. Na pohodovou jízdu je to OK, ale osobně moc nechápu proč zrovna u BMW to takto naprogramovali, protože se sportovní jízdou to nemá moc společného a na spotřebě se to samozřejmě taky podepíše.
[quote="venca750"]Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..[/quote]
Tak jestli jsi měl někdy Scorpio, tak už určitě nikdy nenajdeš nic lepšího . . .
BMW bude mít lepší dynamiku, spoustu otravnejch p...vinek, ale ten komfort a pocit lodi na silnici už tam prostě NIKDY nebude. Prostě pokrok nezastavíš. Možná je to dobře, možná ne, těžko říct.
Jinak je ale E 60/61 docela hodně povedený auto, který po zkušenostech ze Scorpia určitě oceníš. Scorpio jsem měl taky a nikdy nezapomenu. Krom některých neduhů karoserie prostě super auto.
Teď mám E61 530i LCI a bohužel furt honím duchy. Ale jízdní vlastnosti jsou excelentní, zátah motoru taky, automatická převodovka ZF řadí s těžko pochopitelnou dokonalostí. A hlavně - konečně mám zase zadokolku.
P.S. I když Mondego II. co jsem měl doposud je co se týká aut s předním náhonem naprosto nepřekonatelné. Pokud to srovnám s Oktávkou, Folksvágnem nebo jinou plečkou s předkem - úplně jiná liga. Od Mongega byla jen jediná cesta - BMW - jinak nic. takže Ti fandím, udělals DOBŘE !!!
Tak jestli jsi měl někdy Scorpio, tak už určitě nikdy nenajdeš nic lepšího . . .
BMW bude mít lepší dynamiku, spoustu otravnejch p...vinek, ale ten komfort a pocit lodi na silnici už tam prostě NIKDY nebude. Prostě pokrok nezastavíš. Možná je to dobře, možná ne, těžko říct.
Jinak je ale E 60/61 docela hodně povedený auto, který po zkušenostech ze Scorpia určitě oceníš. Scorpio jsem měl taky a nikdy nezapomenu. Krom některých neduhů karoserie prostě super auto.
Teď mám E61 530i LCI a bohužel furt honím duchy. Ale jízdní vlastnosti jsou excelentní, zátah motoru taky, automatická převodovka ZF řadí s těžko pochopitelnou dokonalostí. A hlavně - konečně mám zase zadokolku.
P.S. I když Mondego II. co jsem měl doposud je co se týká aut s předním náhonem naprosto nepřekonatelné. Pokud to srovnám s Oktávkou, Folksvágnem nebo jinou plečkou s předkem - úplně jiná liga. Od Mongega byla jen jediná cesta - BMW - jinak nic. takže Ti fandím, udělals DOBŘE !!!
Tecto píše:venca750 píše:Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..
Tak jestli jsi měl někdy Scorpio, tak už určitě nikdy nenajdeš nic lepšího . . .
BMW bude mít lepší dynamiku, spoustu otravnejch p...vinek, ale ten komfort a pocit lodi na silnici už tam prostě NIKDY nebude. Prostě pokrok nezastavíš. Možná je to dobře, možná ne, těžko říct.
Jinak je ale E 60/61 docela hodně povedený auto, který po zkušenostech ze Scorpia určitě oceníš. Scorpio jsem měl taky a nikdy nezapomenu. Krom některých neduhů karoserie prostě super auto.
Teď mám E61 530i LCI a bohužel furt honím duchy. Ale jízdní vlastnosti jsou excelentní, zátah motoru taky, automatická převodovka ZF řadí s těžko pochopitelnou dokonalostí. A hlavně - konečně mám zase zadokolku.
P.S. I když Mondego II. co jsem měl doposud je co se týká aut s předním náhonem naprosto nepřekonatelné. Pokud to srovnám s Oktávkou, Folksvágnem nebo jinou plečkou s předkem - úplně jiná liga. Od Mongega byla jen jediná cesta - BMW - jinak nic. takže Ti fandím, udělals DOBŘE !!!

