Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 tyčky řízení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#1 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj, čekají mě tyčky řízení a čepy za tyčkama řízení, je to pohodová výměna? Ty kuláky už jsem dělal, stačilo to nahřát, ale ty axiální tyčky ne...
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#2 Příspěvek od kadli »

Ahoj, je to naprosto v pohodě, jen na to potřebuješ v nejlepšim případě zvedák, nebo jámu. Sundáš plast pod motorem, hliníkovou výstuž, pak si povolíš mazžety na axiálních táhlech. Vyndáš čep řízení s těhlice, pak povolíš axiální táhlo a máš vše venku. Až to budeš mít venku, tak si to přibližně změř a nové díly nastav tak nějak stejně, ať nemáš geometrii úplně v prd... , ale na geometrii jeď hned. :D
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#3 Příspěvek od Teddy »

Dělal jsem to poprvé. Práce na cca půl hodinky, když máš potřebnej vercajk.

Po druhý už to bylo hned. Poprvé jsem koupil Meyle, ale vydrželo to cca 2 tis. km, pak to šlo totálně do hajzlu, takže jsem to po 14 dnech dělal znova. :-(
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#4 Příspěvek od MUF_IV »

Aha, díky za postřehy, tak se na to v pátek vrhnu no já to vidím na LEMFORDER, to by snad mělo vydržet.. :)
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#5 Příspěvek od chip »

No já nevím, ale není lepší tam dát origo BMW? Měnit to po 2000 km tak to je teda síla.
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#6 Příspěvek od MUF_IV »

Teddy píše:Dělal jsem to poprvé. Práce na cca půl hodinky, když máš potřebnej vercajk.

Po druhý už to bylo hned. Poprvé jsem koupil Meyle, ale vydrželo to cca 2 tis. km, pak to šlo totálně do hajzlu, takže jsem to po 14 dnech dělal znova. :-(


hele ted koukam že 2tisice, ja myslel že 20tkm aspon, no a nebyly ze dřeva ? já najedu 2tkm někdy za 2dny :) To byl for :) ale tohle je fakt mazec..
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#7 Příspěvek od Teddy »

Bohužel fakt jen ty cca 2 tis.

Taky jsem dal nový brzdy vod Meyle. Taky jdou do hajzlu. Ty začaly házet hned cestou z práce (mam to cca 500 km). Pravda je, že v alpách brzdim poměrně ostře. :-) ale i to museji brzdy vydržet ne? Na služebákách (F10) nám teda drží.

Meyle už mi nesmí přes práh!!! Myslel jsem, že dělaji kvalitní díly.
U kotoučů je mi to jedno. Prostě je vrátim, vezmu peníze a půjdu koupit něco lepšího. U toho axiálního táhla mě to nasralo. Jednak jsem to fakt nečekal a jednak když jsem se ve votonu ptal, kdo mi zaplatí další geometrii, tak votava dělal, že neslyší, parchant.

Holt chybama se člověk učí.

Ještě, že se to tak snadno mění. Tohle maji u BMW vychytaný....
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#8 Příspěvek od ardo »

To samé na E39-čepy řízení MEYLE a jeden po cca 1500km K.O. :!:
avana
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 26.07.2010 00:00
Bydliště: okr. Strakonice

#9 Příspěvek od avana »

MUF_IV píše:Ahoj, čekají mě tyčky řízení a čepy za tyčkama řízení, je to pohodová výměna? Ty kuláky už jsem dělal, stačilo to nahřát, ale ty axiální tyčky ne...


Ahoj,
jak se ti projevovala vada, klepalo to, či to bylo nestabilní za jízdy? Díky
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#10 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj,

jo klepalo to, prvni jemně po hrbolech a potom postupně více, nebyly to teda jen kulové čepy ale i axiální tyčky. Dneska jsem po geometrii a vše paráda, akorát cestou tam jsem se málem zabil, auto lítalo jak splašené prase :) Teď je to jiné kafe :Kapela:
avana
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 26.07.2010 00:00
Bydliště: okr. Strakonice

#11 Příspěvek od avana »

MUF_IV píše:Ahoj,

jo klepalo to, prvni jemně po hrbolech a potom postupně více, nebyly to teda jen kulové čepy ale i axiální tyčky. Dneska jsem po geometrii a vše paráda, akorát cestou tam jsem se málem zabil, auto lítalo jak splašené prase :) Teď je to jiné kafe :Kapela:


Aha. Mě právě lupe "něco" ve volantu, ikdyž stojím na místě a jen otáčím. Nikde pod autem se nic neprojevuje, 2x jsem to kontroloval na STK, všechno drží, tak mě napadlo, že jedině snad řízení. Někde jsem četl, že buď na tyči řízení jsou nějaké čepy, nebo hřeben. Jak si to zkoušel, pod autem a točil volantem, nebo to šlo cítit tahem?
klimsonn
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: ned 09.09.2012 00:00
Bydliště: Zlín

#12 Příspěvek od klimsonn »

Něco podobného mi to taky dělalo. A bylo to horní uloženi tlumicu
avana
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 26.07.2010 00:00
Bydliště: okr. Strakonice

#13 Příspěvek od avana »

klimsonn píše:Něco podobného mi to taky dělalo. A bylo to horní uloženi tlumicu

Hele a šlo to vidět, že je tam vůle, nebo jak si to detekoval? Nerad bych začal něco, co nebude třeba.... Dík
klimsonn
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: ned 09.09.2012 00:00
Bydliště: Zlín

#14 Příspěvek od klimsonn »

Stůj na místě a toč volantem. Mel by to byt takový tupo železný zvuk od jednoho a nebo druheno tlumiče. S otevřenou kapotou by to melo jít slyšet. Zkus a uvidis...
avana
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 26.07.2010 00:00
Bydliště: okr. Strakonice

#15 Příspěvek od avana »

klimsonn píše:Stůj na místě a toč volantem. Mel by to byt takový tupo železný zvuk od jednoho a nebo druheno tlumiče. S otevřenou kapotou by to melo jít slyšet. Zkus a uvidis...


Jo, takový zvuk to je i uvnitř auta. Každopádně dík, mrknu na to :wink:
Odpovědět