Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540i motor + převodovka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Uvažuju, že do BMW E39 528i udělám zástavbu V8 a uvažuju o čtyřlitru... ale prý se na to dá dát pouze převodovka ze čtyřlitra či m5 a ta stojí 20 a více.... máte s tím někdo zkušenosti??

nebo dá se tam dát třeba převodovka z 530d??
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

použiješ převodovku pouze z V8, ma jinou přírubu na motor a vetší zvon, protože ma 265mm spojku a ta by se do malyho zvonu uz ani nevešla :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od EdyBoyS »

MattyX píše:použiješ převodovku pouze z V8, ma jinou přírubu na motor a vetší zvon, protože ma 265mm spojku a ta by se do malyho zvonu uz ani nevešla :)


a nevíš o nějaké převodovce na V8?? ale manuál!!!
automat nechci
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#4 Příspěvek od hadice »

..co jsem slyšel a dokonce ji mel nekdo použitou ...prevodovku z 53oi V8 a motor 4,0..je to teda jen 5-ti kvalt....
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od WITT »

Ahoj, na kolik ta zastavba tak muze vyjit?
Ta V8 bude mit jinou elektroniku, bude tam toho asi vic a slozitejsi ne ?
Budes to pak i legalizovat?

Mam taky 528i, zatim jsem s vykonem spokojeny, ale kdo vi, kdy me to omrzi :-)

Jinak ten motor je tezsi, to budes muset resit i veci na podvozku ne ?
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od smocek »

nevim jak s prestavnou R6ky za V8.... ale V8 ma kompletni jinou predni napravu pocinaje ramenama, vc. rizeni a konce brzdama...jestli by spis nestalo sehnat rovnou V8micku... todle se mi zda "kontraproduktivni"... neboli vyrabet falesne petikoruny nakladem sesti korun
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#7 Příspěvek od e155 »

Jestli se můžu zeptat, jaký to ma smysl? Pochopil bych to u auta, do kterého se daný motor nedával - třeba taková E36 V8, beru, že to může být pro někoho splnění snu. Ale u E39? Jmenuje se to 540i a cenově to vyjde asi tak 5x levněji, neź pochybná zástavba V8, která stejně nebude legální. To už možná prodat 528i a za cenu přestavby koupit rovnou M5.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od EdyBoyS »

Když máš to auto vyvařené, po celolaku, v mpaketu originálním (vnitřek i venek) a ještě full palba tzn dvojté okna, navi 16:9, m5 volant, m5 řadička, sedačky v el, digi klima, dsc, roletky, pdc, šíbr atd atd atd, tak se toho pak blbě zbavuje...
Těch 540i tu moc není a když už tady nějaká je, tak stoji za uplny hovno... sračka, kentus, hnuj...
jedině do německa, ale tam je zas 95% 540i v automatu a to není ono...
M5 už je moc drahá
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Vesa88 »

Jak uz tu nekdo psal, budes potrebovat urcite, motor, prevodovku, diferak nevim, ale myslim ze jo, nejspis kardan. Predni ramena, brzdy jsou taky vetsi, rizeni je snekove, takze i rizeni, takze si myslim ze to proste nema smysl...Jeste toho casu...Koukni na internet, je ted vsude spousta 535 a 540i na prodej i v manualu... A za dobre penize... Nebo pak tady na klubu TTho M5 za super cenu...
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Quido »

S dovolením se přidám k tématu.. :-)

A co takhle 6kvalt místo 5kvaltu do 535i? Na dálnicích mně to fakt chybí. Když jedu slušně okresky a držím se do 100km/h, tak spotřeba 8,5. Na dálnici do necelých 120 taky dobrý, ale pak přijde na řadu vanos a jsem prostě na 13,5 a s nabývající rychlostí roste. 6-tý stupeň by mně vyřesíl ekonomiku jízdy při rychlostech 140-150.

Za kolik se taková převodovka dá cca sehnat?
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Vesa88 »

Na jednu jsem psal a typek za ni chtel 29 000,- takze nic moc levneho.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Quido »

a přiruba a kardan, potažmo dif jsou stejné?
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Vesa88 »

Myslim ze by to melo byt stejne asi krom diferaku, ten bude mit asi jiny pomer, ale jen hadam :)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#14 Příspěvek od RomanM3 »

než drahej šestikvalt, ktery pokud vim, když se posere nejde opravit, neni lepší dif s jinym poměrem? ta V8 má dost síly, při rozjezdech to až tak nepoznáš a otáčky na pětku ti pujdou dolu, no ne?

co se týče zástavdy V8 místo R6 - myslím si, že pokud nevyměníš celou nápravnici tak to tam nedostaneš. zajdi si někde do bazaru se na 540i podívat jak je to zespod udělaný. s tím souvisí i to řízení, ramena atd. brzdy silnější se ti taky budou hodit, když koní a váhy přibyde. jen pro zajimavost brzdové kotouče na 540i tour jsou větší než na M3 3.0....obě auta jsem měl, tak vím.

co takhle koupit 540 v manuálu a všecku tu výbavu co máš tam přeházet? nebude to lepší, jednodušší legálnější a levnější?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#15 Příspěvek od RomanM3 »

než drahej šestikvalt, ktery pokud vim, když se posere nejde opravit, neni lepší dif s jinym poměrem? ta V8 má dost síly, při rozjezdech to až tak nepoznáš a otáčky na pětku ti pujdou dolu, no ne?

co se týče zástavdy V8 místo R6 - myslím si, že pokud nevyměníš celou nápravnici tak to tam nedostaneš. zajdi si někde do bazaru se na 540i podívat jak je to zespod udělaný. s tím souvisí i to řízení, ramena atd. brzdy silnější se ti taky budou hodit, když koní a váhy přibyde. jen pro zajimavost brzdové kotouče na 540i tour jsou větší než na M3 3.0....obě auta jsem měl, tak vím.

co takhle koupit 540 v manuálu a všecku tu výbavu co máš tam přeházet? nebude to lepší, jednodušší legálnější a levnější?
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Vesa88 »

nj, ale nebude 540i tezsi? Mam celkem slusne vybavenej kus a ma stejne brzdy jako 530d pofacelift a prijde mi ze to brzdi hur...
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od smocek »

poface ma stejny predni kotouce u vsech motorizaci..pokud to nerikam blbe...a predface ma velky brzdy jen V8 (nebudu brat vpotaz Mko)... takze na to, ze bude predek tezky, tak to ty brzdy bude chtit urcite co se tyka prestavby =)

jinak 540i bude mit asi tezsi predek nez 530d..takze by to na brzdeni mohlo mit vliv..

ale jak tu nekdo psal...tak pokud prestavba do jiny boudy s vybavou..tak nejlip koupit 540ku treba bouranou na zadek a vzit zepredu vsechno
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#18 Příspěvek od e155 »

EdyBoyS: A není jednoduśší koupit si sociální 540i v dobrém stavu za pár korun - pár se jich tady prodávalo - a veškerou výbavu z 528i tam přeházet? Cenově to vyjde myslím stejné, né li lépe a bude to 100% legální. Jediný problém může být ten manuál, je prravda, že jich moc není.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od Quido »

RomanM3 píše:než drahej šestikvalt, ktery pokud vim, když se posere nejde opravit, neni lepší dif s jinym poměrem? ta V8 má dost síly, při rozjezdech to až tak nepoznáš a otáčky na pětku ti pujdou dolu, no ne?

co se týče zástavdy V8 místo R6 - myslím si, že pokud nevyměníš celou nápravnici tak to tam nedostaneš. zajdi si někde do bazaru se na 540i podívat jak je to zespod udělaný. s tím souvisí i to řízení, ramena atd. brzdy silnější se ti taky budou hodit, když koní a váhy přibyde. jen pro zajimavost brzdové kotouče na 540i tour jsou větší než na M3 3.0....obě auta jsem měl, tak vím.

co takhle koupit 540 v manuálu a všecku tu výbavu co máš tam přeházet? nebude to lepší, jednodušší legálnější a levnější?


Nevím proč, ale to s tím difem mně nějak nenapadlo.. A to jsem si něma na 4x4 vyhrál. Jaké jsou nějaké dostupné ověřené možnosti někdo netuší. Ano 535i má dost síly a klidně můžu řadit později. Na dragrace nejzdím :-D

A ještě k jednomu z předchozích příspěvků viz, že je V8 o pár kilo těžší na motoru než I6:

Může mně někdo rozumně vysvětlit, proč má 530i předepsané foukání pneu vpředu navíc než vzadu, V8 vpředu míň než vzadu a když se stavil kámoš s 323i tak vpředu víc než vzadu? To mně prostě nejde do hlavy :-D
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od smocek »

nemůže za to třeba to, že R6 má hliníkovou nápravnici a jinak poskládané ramena pod autem...a V8 má železnou nápravnici a též jiné uspořádání uchycení ramen... že to třeba může být dle mě spojené s tím, jak se chová geometrie podvozku za jízdy a dle toho i pak následné foukání =) toť muj laický názor
Odpovědět