Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 dodatečně dodělávané tažné

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#1 Příspěvek od sedyvlk6 »

Ahoj mám dotaz.Chystám se na dodatečné dodělání tažného. Ale nevím co vše je k tomu potřeba kromě kabeláže. Další věc která mě zajímá jelikož jsem měnil zadní světla za světla po FL jestli to nebude dělat nějakou neplechu když potom připojím k autu vozík s normalníma žárovkama. Díky za rady.
norg
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 24.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od norg »

No zaprvé dodělávané tažné je celkem věda.

Záleží na tom, co chceš tahat, jestli koně, tak průser,

Jestli maličkej vozejk, tak se toho moc nestane.


1, montáž - koupě tažného není drahá záležitost, elektrika, musíš vědět, zda chceš tahat i karavan, tam bych doporučoval ten 18ti kolík, takže vždy když budeš chtít připojit malej vozík, dáš redukci a připojíš elektriku.

Jinak co se týká bmw, nedoporučoval bych ho na velké tahání, převodovky na to nejsou stavěné a spousta koňáků pak převodovky měnila.. na to jsou off road, jako Land Cruiser, atd...

Jinak je správně by se mělo dodělávat další chlazení motoru, které snad funguje ihned při připojení vozíku a při zátěži se to lépe chladí.

V autorizovaném servisu to vychází na 50 tis. cca.

Takže já osobně doporučuji, koupit tažné, elektriku, nechat to u někoho zapojit, dokodovat v jednotce a nějaké další sahary na chlazení neřešit
a HLAVNĚ netahát, nebo výjmečně něco fakt těžkého před tunu či dvě tři tuny..
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#3 Příspěvek od sedyvlk6 »

Koně né ale nevylučuji že čas od čau nezapřáhnu karavan a pojedu cca 2000 km nebo auto na vleku ale fakt jen vyjímečně.Jde mi o to jakou kabeláž koupit a kde nakódovat.
Noworker
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 03.09.2013 00:00

#4 Příspěvek od Noworker »

Ahoj podívej na Tazna.cz tam objednávam tažné a není s tím problém.Mohou Ti to i zapojit.
norg
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 24.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od norg »

určo, někde kde montují tažné, nebo pokud si to chceš dělat sám, tak udělej

a pak zajeď za snejkem, on to i dokoduje.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#6 Příspěvek od sedyvlk6 »

Se Snekem mám ještě něco rozjednáno tak se s ním zkusím ještě poradit.Jinak nevíteco všechno potřebuji k zapsání do TP. Většina tažnejch co prodávají lidé na inzerát většinou nemají žádný papír.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#7 Příspěvek od Teddy »

Potřebuješ typovej list a potvrzení o odborný montáži ze servisu.
Jestli si to montuješ sám, tak potvrzení z stk.

U mě na to byla kolonka na typovym listu, kde mi stk dalo razítko.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#8 Příspěvek od sedyvlk6 »

Teddy píše:Potřebuješ typovej list a potvrzení o odborný montáži ze servisu.
Jestli si to montuješ sám, tak potvrzení z stk.

U mě na to byla kolonka na typovym listu, kde mi stk dalo razítko.


Bez typového listu to nejde?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#9 Příspěvek od Teddy »

tak jak se říká nikdy neříkej nikdy. Plachetnici jsem taky přihlásil bez jedinýho dokladu.....

Ale na autech je to mnohem složitější. Musíš doložit, že montovaný zařízení je ve shodě s evropskou homoogační směrnicí.
Jestli je na tažnym štítek, tak zkontaktuj výrobce a ten ti typovej list vystaví.

Domnívám se, že bez něj to legálně nejde. :-(
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jendix »

když jsem auto přihlašoval v čechách.. taky jsem to zjištoval.. vůbec nejlepší je to montovat před prvnim přihlášení.. bere se to totiž jako origo tažené s větší nostností... u dodělávanejch je potom nosnost snižená...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#11 Příspěvek od Teddy »

Nosnost je daná tim, co máš v typovym listu od výrobce! Rozhodně se to nebere podle toho, kdy to přihlašuješ. :D
Jen u nás platí navíc to, že nemůžeš táhnout víc, než je celková hmotnost auta. Já jsem tak v německých dokladech měl 2,5 t a v čechách z toho udělali 2t.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Teddy píše:Nosnost je daná tim, co máš v typovym listu od výrobce! Rozhodně se to nebere podle toho, kdy to přihlašuješ. :D
To až tak neplatí, narazíš na laxního úředníka a máš problém, oni mají ty hmotnosti zadaný v programu a mají to tam špatně. Mně se to stalo u Transita, zapsali 1,5t, tak potom volal na zastoupení Forda a mám 2,8t.

Teddy píše:Jen u nás platí navíc to, že nemůžeš táhnout víc, než je celková hmotnost auta. Já jsem tak v německých dokladech měl 2,5 t a v čechách z toho udělali 2t.
Tak to už, mám dojem, neplatí. Relevantní informace budou učitě na stránkách některejch výrobců vleků
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jendix »

Teddy píše:Nosnost je daná tim, co máš v typovym listu od výrobce! Rozhodně se to nebere podle toho, kdy to přihlašuješ. :D
Jen u nás platí navíc to, že nemůžeš táhnout víc, než je celková hmotnost auta. Já jsem tak v německých dokladech měl 2,5 t a v čechách z toho udělali 2t.


no nevim, ty informace mám od člověk který se u přihlašování aut docela točí.. a určitě by si to nevymyslel.. možná je to ale tak jak píše vlasta..
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#14 Příspěvek od Teddy »

Nechci se přít. Nedělam v tom. Jen si pamatuju, že když jsem dával tažný na Mazdu, tak se mě úředník ptal na kolik je to tažný udělaný. Kouknul se do typovýho listu a napsal tam to co tam bylo.

To s tou hmotností:
paragraf 14 vyhlášky 341 /2002
"největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3."

Je potřeba neplést si dodávky s osobákama. :-)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#15 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Dodávka do 3 500 kg je pořád M1/N1

§ 14 odst. (2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.
odst, (7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií 01 a 02 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie 01 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,

b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.

To G jsou terénní vozidla
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět