Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 dodatečně dodělávané tažné
No zaprvé dodělávané tažné je celkem věda.
Záleží na tom, co chceš tahat, jestli koně, tak průser,
Jestli maličkej vozejk, tak se toho moc nestane.
1, montáž - koupě tažného není drahá záležitost, elektrika, musíš vědět, zda chceš tahat i karavan, tam bych doporučoval ten 18ti kolík, takže vždy když budeš chtít připojit malej vozík, dáš redukci a připojíš elektriku.
Jinak co se týká bmw, nedoporučoval bych ho na velké tahání, převodovky na to nejsou stavěné a spousta koňáků pak převodovky měnila.. na to jsou off road, jako Land Cruiser, atd...
Jinak je správně by se mělo dodělávat další chlazení motoru, které snad funguje ihned při připojení vozíku a při zátěži se to lépe chladí.
V autorizovaném servisu to vychází na 50 tis. cca.
Takže já osobně doporučuji, koupit tažné, elektriku, nechat to u někoho zapojit, dokodovat v jednotce a nějaké další sahary na chlazení neřešit
a HLAVNĚ netahát, nebo výjmečně něco fakt těžkého před tunu či dvě tři tuny..
Záleží na tom, co chceš tahat, jestli koně, tak průser,
Jestli maličkej vozejk, tak se toho moc nestane.
1, montáž - koupě tažného není drahá záležitost, elektrika, musíš vědět, zda chceš tahat i karavan, tam bych doporučoval ten 18ti kolík, takže vždy když budeš chtít připojit malej vozík, dáš redukci a připojíš elektriku.
Jinak co se týká bmw, nedoporučoval bych ho na velké tahání, převodovky na to nejsou stavěné a spousta koňáků pak převodovky měnila.. na to jsou off road, jako Land Cruiser, atd...
Jinak je správně by se mělo dodělávat další chlazení motoru, které snad funguje ihned při připojení vozíku a při zátěži se to lépe chladí.
V autorizovaném servisu to vychází na 50 tis. cca.
Takže já osobně doporučuji, koupit tažné, elektriku, nechat to u někoho zapojit, dokodovat v jednotce a nějaké další sahary na chlazení neřešit
a HLAVNĚ netahát, nebo výjmečně něco fakt těžkého před tunu či dvě tři tuny..
tak jak se říká nikdy neříkej nikdy. Plachetnici jsem taky přihlásil bez jedinýho dokladu.....
Ale na autech je to mnohem složitější. Musíš doložit, že montovaný zařízení je ve shodě s evropskou homoogační směrnicí.
Jestli je na tažnym štítek, tak zkontaktuj výrobce a ten ti typovej list vystaví.
Domnívám se, že bez něj to legálně nejde.
Ale na autech je to mnohem složitější. Musíš doložit, že montovaný zařízení je ve shodě s evropskou homoogační směrnicí.
Jestli je na tažnym štítek, tak zkontaktuj výrobce a ten ti typovej list vystaví.
Domnívám se, že bez něj to legálně nejde.

To až tak neplatí, narazíš na laxního úředníka a máš problém, oni mají ty hmotnosti zadaný v programu a mají to tam špatně. Mně se to stalo u Transita, zapsali 1,5t, tak potom volal na zastoupení Forda a mám 2,8t.Teddy píše:Nosnost je daná tim, co máš v typovym listu od výrobce! Rozhodně se to nebere podle toho, kdy to přihlašuješ.![]()
Tak to už, mám dojem, neplatí. Relevantní informace budou učitě na stránkách některejch výrobců vlekůTeddy píše:Jen u nás platí navíc to, že nemůžeš táhnout víc, než je celková hmotnost auta. Já jsem tak v německých dokladech měl 2,5 t a v čechách z toho udělali 2t.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Teddy píše:Nosnost je daná tim, co máš v typovym listu od výrobce! Rozhodně se to nebere podle toho, kdy to přihlašuješ.![]()
Jen u nás platí navíc to, že nemůžeš táhnout víc, než je celková hmotnost auta. Já jsem tak v německých dokladech měl 2,5 t a v čechách z toho udělali 2t.
no nevim, ty informace mám od člověk který se u přihlašování aut docela točí.. a určitě by si to nevymyslel.. možná je to ale tak jak píše vlasta..
Nechci se přít. Nedělam v tom. Jen si pamatuju, že když jsem dával tažný na Mazdu, tak se mě úředník ptal na kolik je to tažný udělaný. Kouknul se do typovýho listu a napsal tam to co tam bylo.
To s tou hmotností:
paragraf 14 vyhlášky 341 /2002
"největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3."
Je potřeba neplést si dodávky s osobákama.
To s tou hmotností:
paragraf 14 vyhlášky 341 /2002
"největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3."
Je potřeba neplést si dodávky s osobákama.

Dodávka do 3 500 kg je pořád M1/N1
§ 14 odst. (2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.
odst, (7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií 01 a 02 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie 01 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
To G jsou terénní vozidla
§ 14 odst. (2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.
odst, (7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií 01 a 02 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie 01 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
To G jsou terénní vozidla
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic