1) Dunění vpravo nahoře vzadu při přejezdu nerovností. Na zadní nápravě jsme při laickém ohledání nenašel žádnou vůli, silentboly se zdají ok, stabilizátory taky. Myslím že by to mohlo být horní uložení tlumiče, je to možné? Ze stejného místa se při pár prvních kilometrech zejmona když je chladno ozývá vrzání. Může to dělat tlumič? U jiného auta jsem se s tím nesetkal, tak nevím.
2)Nefunkční vyhřívání sedaček. Dá se to pochopit je totiž poněkud humpolácky "odpojené." Zajímá mě spíše jestli se mám pokoušet tento prvek výbavy zprovoznit. Moje představy o výhřevu končí u odporového drátu. Připojím to a může mi to shořet bod zadnicí? Případně může být nefunkční aparát v sedačce? Měnit je kvůli tomu nechci, kůže je na nich docela pěkná a zas tak mi o to nejde. Hrabat do toho nebo nechat být, popřípadě kde začít?
3)Předchozí majitel vybavil auto budíky Ac Schnitzer http://www.tuningsamolepka.cz/e-shop/budiky-plastove/bmw/bmw-e30-280km-7000ot-ac-schnitzer-budiky-id:1675.eshop. Ne jen že se mi nelíbí. Tachometr podměřuje, otáčkoměr taky. Okamžitá spotřeba nefunguje - stojí. Ukazatel paliva ukazuje trochu podivně ale to asi nebude vina budíků. Rád bych prostě ty budíky vyměnil za origo. Je to hodně složité? Budou fungovat? Stačí sehnat na e34 520i s m50 nebo jak vybrat vhodný?
4)Kolize se srnkou. Také dárek od předchozího majitele. Nic hrozného, teda alespoň to tak nevypadá, z venku není už poznat. Bylo to na pravý přední roh. Myslím že hnuté nic není, alespoň to tak vypadá, ale asi v důsledku srážky byly z auta amputovány odstřikovače s celým příslušenstvím. Je to sice blbost ale jestli si auto nechám tak bych je tam přeci jen rád měl. Kabely k ním tam jsou. Neměl by být velký problém transplantovat je z nějakého vraku nebo se pletu?
5)Topení. Když ho zapnu tak všude normálně topí jak nastavím kromě středového panelu. Z něj vane konstantní severák. Myslím že palubku budu stejně muset rozebrat, moc nesedí , vrže , rezonuje. Jen bych rád slyšel že to to může být nějaká snadno opravitelná blbost. Ohřívání zadního skla. Myslím že nefunguje jako celek. Kde začít? Výměnu skla kvůli tomu neplánuji.
6)Zvuky, pazvuky. Pár E34 jsem viděl, ale bohužel jsem projel jen tu jednu kterou jsem koupil. Tak nevím co je v normě co ne. Subjektivně je v autě oproti mému předchozímu (Audi 80) ticho, motor na volnoběh a v nízkých otáčkách jen tak ševelí. Ve vyšších RPM ale začne kromě úžasného zvuku něco vepředu,v kabině jakoby chrčet, rezonovat. Přijde mi že to vychází z palubní desky, doufám že to odstraním. Podle videí z youtube mi to normální zvuk ale nepřijde.
Při jízdě určitou nízkou rychlostí začne něco fakt divně vrzat. Při zrychlení/zpomalení přestane. Rychlost/neutrál, spojka, brzdění, točení volantem, nic z toho na to nemá vliv. Vychází to jakoby zepředu zespodu. Těžko se to určuje když to dělá jen při jízdě. Napadl mě třeba výfuk, ten je ale nový... nebo nějaké horší silentbloky. Nevím vážně nevím. Pokud tehle příspěvek nebude smazán a třeba na něj někdo odpoví tak nahraju video.
Občas když chci nastartovat, pustím zapalování, ozve se divný vrčení ze dveří, jako nějakej servomotorek nevím čeho. Dost možná to dělá něco úplně jinýho. Pokusím se když tak nahrát.
Když dám volant na jeden z dorazů tak servo vydává nějaký zvuk, normální?
7)Spojka. Zabírá v horní polovině. Ale neprokluzuje (brzda+pouštění spojky = zdechnutí) Je to ok?
8 )Škubání. Jezdím dost na klobouka kvůli spotřebě, brzdím motorem, často sundávám nohu z plynu, trhne to se sebou. Při opětovném přidání taky. Asi jako u jiných aut, u žádného mi ale nikdy nedělalo problém si během pár minut zvyknout a škubání eliminovat. Tady se s tím nedokážu nějak sžít. Když mám plyn jen opravdu mírně sešlápnutý, jako by se to hádalo jestli jet či nejet... Při tomhle škubání jsme nezaznamenal žádné pazvuky zespodu z převodovky kardanu a pod. Je to v moji noze, nebo někde jinde? Napadá mě jen třeba pročistit škrtící klapku, nebo mám začít někde jinde? Volnoběžný ventil?
9) Volnoběh. Když vypnu světla sníží se. V tomhle stavu taky docela kolísal a motor se až dusil. Odpojil jsem na pár minut baterku. Výsledek je že přestal kolísat ale stejně po vypnutí světel klesne. Řešit/neřešit?
10) Olej. Tady na fóru doporučujete Liqui Moly 10w-40. Toho se chci při blížící se výměně držet. Nyní je tam Castrol magnatec 10w-40. Myslím že motor je v dobré kondici, hydroštely nejsou slyšet ani když ráno nastartuju, nechci proto motoru uškodit nějakým neuváženým krokem.
Je toho hodně moc na co bych se rád zeptal ale nechci už tehle příspěvek jehož kvalita psotupně klesá víc protahovat. Chápu že některé dotazy jsou hodně obecné, mohl jsem to celé napsat konkrétně na pár řádků ale nechci budit dojem že tomu nějak hluboce rozumím když to není pravda. Budu rád když se budu mít od čeho odpíchnout, moje E34 se mi moc líbí, řídím ji rád a tak bych ji chtěl "zachránit" a nechat si ji. Pokud na mě nechystá překvapení v podobě fatální závady nebo postupného sypání. Díky všem co dočetly až sem . A taky za případné reakce. Marek.
