Zdravím, mam e39 540iA 1999 automat.klima s akumulátorem zbytkového tepla.
Problém:
Ventily fungují (připojeno na baterku, cvakají..připojeno k autu..fungují..proud do nich jde normálně.
Čerpadlo funkční - připojeno na baterku a točí se. Při připojení do auta NEFUNGUJE!! Snažil jsem se měřit napětí na konektoru k čerpadlu a uplně mrtvo.
Dotaz:
Kdy má čerpadlo sepnout? Připadně kde najdu modul topení v autě a jak případně proměřit hodnoty a kde dál případně hledat chybu. Koukal na schéma zapojení a moc rozumný z toho nejsem
jerrykx píše:Zdravím, mam e39 540iA 1999 automat.klima s akumulátorem zbytkového tepla.
Problém: Ventily fungují (připojeno na baterku, cvakají..připojeno k autu..fungují..proud do nich jde normálně. Čerpadlo funkční - připojeno na baterku a točí se. Při připojení do auta NEFUNGUJE!! Snažil jsem se měřit napětí na konektoru k čerpadlu a uplně mrtvo.
Dotaz: Kdy má čerpadlo sepnout? Připadně kde najdu modul topení v autě a jak případně proměřit hodnoty a kde dál případně hledat chybu. Koukal na schéma zapojení a moc rozumný z toho nejsem
Čau nevím jaku u tvého auta ale u mého E61 530d to sepne až po dostatečném zahřátí motoru a při vypnutém klíčkua běží to cca 30 minut.
ACDC: To jsem si myslel. Poradíš mi nějaký tipy případně kam dál to "cestuje". Našel za kastlíkem u spolujezdce nějaký moduly. Předpokládam, že nějaký bude i na topení. V motorovém prostoru jsou taky..ty jsou nejspíš pro motor a převodovku..
ACDC píše:To čerpadlo běží i při normálním chodu motoru. Podporuje topení při nízkých otáčkách motoru..
To jsem si myslel. Poradíš mi nějaký tipy případně kam dál to "cestuje". Našel za kastlíkem u spolujezdce nějaký moduly. Předpokládam, že nějaký bude i na topení. V motorovém prostoru jsou taky..ty jsou nejspíš pro motor a převodovku..
Přišel jsem na další novinky..
DRÁT vedoucí z klimapanelu až k pumpě je v POŘÁDKU. Problém je v KLIMAPANELU. U mě ve voze webasto je..ale slouží pouze jako příhřev a zatím jsem ho "neodkodoval" aby mi běželo klasicky na benzín(to mam v plánu-bohužel v okolí Plzně níkoho neznam tak jedině Praha).
Podle čísla KLIMAPANELU je tento panel z vozidla, který už z výroby má aktivní webasto(to já nejsem).A tak z klimapanelu na daný drát, který vede do pomocné pumpy, nejde žádný proud..
Na voze mam toto :
64 11 6 901 834
Mam tam mít toto :
64 11 6 901 628 64 11 6 901 631 64 11 6 901 633
OTÁZKA: Je chyba v tom? (předpokládam že ano) Nebo by to mělo fungovat i přes daný rozdíl v číslech? Všechny čísla klimapanelů jsou před FL a jdou na 540i..JEDINÝ ROZDÍL JE "AKTIVNÍ/NEAKTIVNÍ" WEBASTO..
pokud to neni moc práce,vyzkoušej odpojit tu AKU jinak pro sepnutí příhřevu,teda že aby šla štáva do pumpy musíš splnit určité podmínky-venkovní teplota atd...
bibikuba píše:pokud to neni moc práce,vyzkoušej odpojit tu AKU jinak pro sepnutí příhřevu,teda že aby šla štáva do pumpy musíš splnit určité podmínky-venkovní teplota atd...
Tu baterku jsem zkoušel hned jak jsi mi to poradil. Bez výsledku..
Jinak čerpadlo jsem zkoušel ve všech režimech teploty a větrání..taky odpojil venkovní senzor teploty (aby si myslela, že je -40°C) taky bez úspěchu..
Přes diagnostiku zkoušeli test pumpy a nespustila se..Takže problém je pravděpodobně v tom klimapanelu.
Dá se nějak překodovat klimapanel na ten který potřebuji? Nebo si mam najít jiný? A co někam pumpu připojit "na tvrdo" a obejít to..??