Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540iA 99´ Pomocné čerpadlo topení - ELEKTRIKA

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#1 Příspěvek od jerrykx »

Zdravím, mam e39 540iA 1999 automat.klima s akumulátorem zbytkového tepla.

Problém:
Ventily fungují (připojeno na baterku, cvakají..připojeno k autu..fungují..proud do nich jde normálně.
Čerpadlo funkční - připojeno na baterku a točí se. Při připojení do auta NEFUNGUJE!! Snažil jsem se měřit napětí na konektoru k čerpadlu a uplně mrtvo.

Dotaz:
Kdy má čerpadlo sepnout? Připadně kde najdu modul topení v autě a jak případně proměřit hodnoty a kde dál případně hledat chybu. Koukal na schéma zapojení a moc rozumný z toho nejsem :roll:
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#2 Příspěvek od sedyvlk6 »

jerrykx píše:Zdravím, mam e39 540iA 1999 automat.klima s akumulátorem zbytkového tepla.

Problém:
Ventily fungují (připojeno na baterku, cvakají..připojeno k autu..fungují..proud do nich jde normálně.
Čerpadlo funkční - připojeno na baterku a točí se. Při připojení do auta NEFUNGUJE!! Snažil jsem se měřit napětí na konektoru k čerpadlu a uplně mrtvo.

Dotaz:
Kdy má čerpadlo sepnout? Připadně kde najdu modul topení v autě a jak případně proměřit hodnoty a kde dál případně hledat chybu. Koukal na schéma zapojení a moc rozumný z toho nejsem :roll:





Čau nevím jaku u tvého auta ale u mého E61 530d to sepne až po dostatečném zahřátí motoru a při vypnutém klíčkua běží to cca 30 minut.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#3 Příspěvek od ACDC »

To čerpadlo běží i při normálním chodu motoru. Podporuje topení při nízkých otáčkách motoru..
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#4 Příspěvek od jerrykx »

ACDC: To jsem si myslel. Poradíš mi nějaký tipy případně kam dál to "cestuje". Našel za kastlíkem u spolujezdce nějaký moduly. Předpokládam, že nějaký bude i na topení. V motorovém prostoru jsou taky..ty jsou nejspíš pro motor a převodovku..
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#5 Příspěvek od jerrykx »

ACDC píše:To čerpadlo běží i při normálním chodu motoru. Podporuje topení při nízkých otáčkách motoru..


To jsem si myslel. Poradíš mi nějaký tipy případně kam dál to "cestuje". Našel za kastlíkem u spolujezdce nějaký moduly. Předpokládam, že nějaký bude i na topení. V motorovém prostoru jsou taky..ty jsou nejspíš pro motor a převodovku..
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#6 Příspěvek od bibikuba »

vyzkoušej odpojit baterku na nějakou dobu a pak zas připojit-možná to naběhne-mě to pomohlo :wink: popř.diagnostika ti napoví..
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#7 Příspěvek od ACDC »

Vede z panelu klimatizace...
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#8 Příspěvek od jerrykx »

Přišel jsem na další novinky..
DRÁT vedoucí z klimapanelu až k pumpě je v POŘÁDKU. Problém je v KLIMAPANELU. U mě ve voze webasto je..ale slouží pouze jako příhřev a zatím jsem ho "neodkodoval" aby mi běželo klasicky na benzín(to mam v plánu-bohužel v okolí Plzně níkoho neznam tak jedině Praha).

Podle čísla KLIMAPANELU je tento panel z vozidla, který už z výroby má aktivní webasto(to já nejsem).A tak z klimapanelu na daný drát, který vede do pomocné pumpy, nejde žádný proud..
Na voze mam toto :
64 11 6 901 834

Mam tam mít toto :
64 11 6 901 628
64 11 6 901 631
64 11 6 901 633

OTÁZKA: Je chyba v tom? (předpokládam že ano) Nebo by to mělo fungovat i přes daný rozdíl v číslech? Všechny čísla klimapanelů jsou před FL a jdou na 540i..JEDINÝ ROZDÍL JE "AKTIVNÍ/NEAKTIVNÍ" WEBASTO..
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#9 Příspěvek od bibikuba »

pokud to neni moc práce,vyzkoušej odpojit tu AKU :wink: jinak pro sepnutí příhřevu,teda že aby šla štáva do pumpy musíš splnit určité podmínky-venkovní teplota atd...
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#10 Příspěvek od jerrykx »

bibikuba píše:pokud to neni moc práce,vyzkoušej odpojit tu AKU :wink: jinak pro sepnutí příhřevu,teda že aby šla štáva do pumpy musíš splnit určité podmínky-venkovní teplota atd...

Tu baterku jsem zkoušel hned jak jsi mi to poradil. Bez výsledku..
Jinak čerpadlo jsem zkoušel ve všech režimech teploty a větrání..taky odpojil venkovní senzor teploty (aby si myslela, že je -40°C) taky bez úspěchu..

Přes diagnostiku zkoušeli test pumpy a nespustila se..Takže problém je pravděpodobně v tom klimapanelu.

Dá se nějak překodovat klimapanel na ten který potřebuji? Nebo si mam najít jiný? A co někam pumpu připojit "na tvrdo" a obejít to..??
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#11 Příspěvek od jerrykx »

Níkdo nic? :cry:
Odpovědět