Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 535i - občas blbne tempomat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od Quido »

Ahojte,
po delší době denodenního používání tempomatu se mně stala zajímavá věc. Jedu si s nastavenou rychlostí a najednou auto přestane táhnout. Koukám a kontrolka tempomatu nesvítí. Stisknu I/O, kontrolka se rožne a po cca vteřině zhasne. Zkusím to ještě několikrát se stejným výsledkem. Zastavím, vypnu motor, nastartuji a vše OK.
Nicméně se mně to od té doby stalo ještě 3x (restart vždy problém vyřešil), tak přemýšlím, co by to mohlo být za indícii..

Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo nápad?

Předem děkuji za názory! :-)
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#2 Příspěvek od kupca »

Mě se to stávalo, když byla horka.
Vyndal jsem motorek tempomatu a přeletoval kontakty uvnitř na desce. Od té doby (cca 6 měsíců) se mě to stalo jen jednou.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Quido »

No mám elektronicky řízenou klapku, takže předpokládám, že žádný motorek tempomatu nemám.. nebo se pletu?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#4 Příspěvek od kupca »

Tak to nevím.
Jen podle ETK je tam táhlo a motorek, ale nevím, jestli je tomu tak ve skutečnosti.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... e_control/
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Quido »

Tak pro jistotu mrknu pod kapotu :-)
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Quido »

Tak je to zřejmě tak, jak jsem si myslel. ke klapce sání žádné táhlo nevede.. nebo to táhlo nevede ke klapce?
Přílohy
intake
intake
20130903_150836.jpg (146.56 KiB) Zobrazeno 440 x
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#7 Příspěvek od ACDC »

Od kdy má M 62 elektronickou klapku. Nebo ji má až vanos?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#8 Příspěvek od kupca »

Já našel v ETK, že je to od 09/1998.

A proč tedy vypíná tempomat s elektronickým plynem nevím. Víc jedině diagnostika.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#9 Příspěvek od Birkoff »

Ano má ji až vanos. Starší M62 mají motůrek (poblíž olejového filtru) s lankem. Taky mi jednou odešel ten motůrek a chovalo se to stejně jako to popisuješ, a taky to bylo za horka.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Quido »

hmm, jenže já vanos mám.. žádný nápad, čím by to mohlo být? :-)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ještě by mě napadala jednotka/čidlo ABS, protože tempomat si bere signál rychlosti z jiného čidla než budíky, konkrétně jde o pravé zadní čidlo.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Quido »

O.K., dnes vyčtu chyby z jednotek, jestli mně to na něco nenavede ;-)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Neblbnou ti i jiné věci, např. rádio, klima apod., když otevřeš zrcátko v clonítku a rozsvítí se světýlko u něj? Nevypíná tempomat při určité rychlosti?
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od Quido »

Tahle reakce mě fakt dostala :-D

.. a víš, že joo :-)

Je to BMW, je 12 let staré, tak by mělo být těsně před rozmachem, že?

No nicméně, přestože zřejmě nepíšeme o shodných modelech:

- rádio občas vypne zvuk. Buď restart nebo vysunutí a zasunutí konektoru v kufru vždy problém vyřešilo
- klima žádný extrémní problém. Jakš takš se cítím fajn. Jen chyba na čerpadle :-D
- světlo zrcátka ve stínítku spolujezdce O.K., u řidiče nesvítí
- tempomat byl i ve stavu, že se stiskem I/O poprvé od startu ani plně neaktivoval (cca po 1s zhasnula kontrolka)


Máš podobné zkušenosti ? :-D
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tohle vypadá spíš na nějakou chybu na sběrnici možná. Diagnostika byla?

Pokud by tyhle věci blbly ve chvíli, kdy rozsvítíš světýlko u clonítka, tak bych ti řekl - vyměň el. část spínačky a bude to.
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od Quido »

.. neumím smazat zdvojený příspěvek
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od Quido »

Tak jsem se k tomu dnes dostal...
Vyčíst "Cruise control GR2" mně vyčíst nešla i když jsem ho aktivoval (přis sotjícím autě) - NO RESPONSE FROM UNIT. Je na to nějaký postup?

Pak jsem objevil chybu související s Brzdou v DME a nějakou chybu v DSC.

Nějaký nápad? :-)

******** DME ********

106 Switch Brake


Error frequency : 10
Logistic counter: 32


Error occured 1. times at:


Engine speed 1560.00 /min
Engine temperature 92.25 Grd C
Vehicle speed 52.00 km/h
Supply voltage 13.75 V


Error occured 2. times at:


Engine speed 640.00 /min
Engine temperature 101.25 Grd C
Vehicle speed 6.00 km/h
Supply voltage 13.38 V


Error occured 3. times at:

Engine speed 560.00 /min

Engine temperature 110.25 Grd C
Vehicle speed 0.00 km/h
Supply voltage 13.19 V

--
Plausibility BLS/BLTS faulty current,
--
Plausibility BLS/BLTS faulty Initial,
--
Fault sporadic
--
-------------------------------------------------------------

******** DSC ********
68 DSC passiv after ignition on because of interference

Error frequency : 1

Vehicle speed 2.88 km/h

ASC passiv
ABS-control passiv
stop light switch off
ASC-control passiv
ACB passive
HBA passive
ECD passive
HDC passive
-------------------------------------------------------------

90 temporary system deactivation

Error frequency : 246

Vehicle speed 28.94 km/h

ASC not passiv
ABS-control passiv
stop light switch off
ASC-control passiv
ACB passive
HBA passive
ECD passive
HDC passive
-------------------------------------------------------------

116 brake switch Error

Error frequency : 237

Vehicle speed 2.63 km/h

ASC not passiv
ABS-control passiv
stop light switch on
ASC-control passiv
ACB passive
HBA passive
ECD passive
HDC passive
=========================================
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#18 Příspěvek od kupca »

Vypadá to na vadní spínač na brzdě. :-)
Píše to tam.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 4048
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#19 Příspěvek od pavproch »

Quido píše:Ahojte,
po delší době denodenního používání tempomatu se mně stala zajímavá věc. Jedu si s nastavenou rychlostí a najednou auto přestane táhnout. Koukám a kontrolka tempomatu nesvítí. Stisknu I/O, kontrolka se rožne a po cca vteřině zhasne. Zkusím to ještě několikrát se stejným výsledkem. Zastavím, vypnu motor, nastartuji a vše OK.
Nicméně se mně to od té doby stalo ještě 3x (restart vždy problém vyřešil), tak přemýšlím, co by to mohlo být za indícii..

Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo nápad?

Předem děkuji za názory! :-)
Mně tempomat několik měsíců blbnul taky (e91 330ixT MR2011), chovalo se to trochu jinak: za jízdy nešla nastavit rychlost jízdy, tempomat prostě nenaskočil a hlásil chybu. Zastavení a zhansutí motoru, vyndání klíče a restart motoru vždy pomohly. Diagnostika vždy hlásila rozličné nahodilé chyby v motoru, elektruce, hlídání tlaku kola atd..... Několik oprav v autorizáku (vyměněn jeden vstřikovač, EGR, váha vzduchu) nepomohlo.... až asi při páté opravě vyměnili celý hlavní reléový bloka ono to zmizelo a už se neobjevilo (ťuk, ťuk, ťuk na dřevo, už je to víc než 50tis km bez problema)
Odpovědět