Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E61 po ohřátí divný zvuk - POMOC, uz si fakt nevim rady

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od jiririder »

auto už mam cca rok, jedná se o 530D 160kw a od začátku co ho mam se po ohřátí motoru projevuje zvlaštní zvuk. Ten nastává, když tomu šlápnu podlahu a projevuje se někde kolem 3000 až 3200 ot/min. Zvuk bych přirovnal k nějakej silnej rezonanci, která jde od někud od motoru, či od podlahy u motoru, těžko se to pozná. Ten zvuk to dělá spíše při zatížení, když s autem stojim na místě a proplynuju ho, tak okolo těch 3 tis/ot je jen velmi malý náznak toho zvuku, úplně se to neprojeví. Při normální jízdě si toho člověk ani nevšimne, ale když se pak chce svézt tak je to dosti nepříjemné. Výkon motoru to nijak neovlivňuje.

-jinak jsem už vyměnil svody za litinové, lambda sondu, oba termostaty, vyčistil EGR, vlnovec výfuku a vyčistil DPF a to vše bez výsledku :( , motor jsem měl dole celej oddeklovanej ale nic jsem neviděl.

Jinak diagnostika nic nehlásí, pouze jednotku žhavení myslim. Hodnoty vstřiků jsou myslim taky v toleranci a klapky v sání již byly vyndané. Prosím o jakejkoli poznatek, už jsem fakt magor z toho.....
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#2 Příspěvek od WizarDEAD »

Nemuzou to byt silenbloky, nebo uchyceni motoru-prevodovky?
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#3 Příspěvek od jiririder »

to by spis delalo rany ne?po prudkym pridani a naopak, to se mi nezda.....
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#4 Příspěvek od jiririder »

nikdo zadny napad?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

silentbloky motoru, prevodovky nebo zaveseni vyfuku, pripadne jeste difu...
“Ability is what you're capable of doing.”
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#6 Příspěvek od jiririder »

Hanz píše:silentbloky motoru, prevodovky nebo zaveseni vyfuku, pripadne jeste difu...
uz si neco takovyho resil? prijde mi divny ze by silenblok motoru takhle drncel ve 3tis. otacek a to pouze u zahrateho auta. zaveseni vyfuku je ok
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#7 Příspěvek od Maslista »

Povedlo se ti to vyřešit..?

Řeším teď stejný problém (e61, 530d 160kW).. po zahřátí se v tahu mezi 2500 a 3000 ot/min se ozve takový rachtavý zvuk.. jako když rezonuje plech..
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#8 Příspěvek od horan »

Tak u nas taky tak. Manzelcina x3 3.0d to dela mezi 1800 a 2000. Taky jsem na nic neprisel. Silenbloky ok, na prevodovce vymeneny. Ma automat, tak si rikam, jestli to nejde z nej. :roll:
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#9 Příspěvek od Maslista »

Myslím, že nás bude mnohem víc.. úplně to samé dělá i kamarádovi, který má stejný motor a taky ve spojení s automatem.. když jsem hledal příčinu, na chviličku jsem si myslel, že mám vyhráno, že to dělá krycí plech na výfucku před filtrem DPF, ale bohužel..

Zeptám se.. máš zaslepené výřivé klapky a vyměněné svody za litinové?
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1473
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xdentist »

já bych zahrnul do výčtu otazníků řemenici klikovky.... Mě to dělá na 173kw totéž a začalo to po výměně staré řemenice za novou-vadnou contitech. Zde na foru a dále na jiných zahraničních jsem se dopídil, že přesně tyto příznaky má buďto stará odcházející řemenice anebo nová vadná. Doporučení nové řemenice je pouze originál BMW (cca 11-12tis.Kč) nebo Corteco v druhovýrobě. Nebrat Dayco, Conti apod.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#11 Příspěvek od horan »

Maslista: na svody kouknu co tam je a klapky jsem pred asi pul rokem repasoval. Jsou tam zesileny a poustely olej, tak jsem je pretesnoval a nechal je pracovat.

Xdentist: remenici jsem okukoval pri vymene sahary a nebyla ani zpuchrela. Kazdopadne kouknu jestli nepasuje z e39 (525d) nebo e46 (320d) a zkusil bych ji prehodit. Diky za tip.
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1473
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od xdentist »

Z některé E46 určitě pasuje, jen teď nevím ze které motorizace.

Ono na ní často není do poslední chvíle nic vidět. A pak najednou po x-té nastartuješ a je po ní a pak hop na odtahovku :) to se mi přesně stalo a zcela bez varování. Vypadala předtím taky dobře. To je jedna věc a druhá pak pokud se prostě jen prozatím "vytahá" a pak začne takto vibrovat. Jediné řešení prostě je zkusit jinou a ideálně ne hned novou (jak jsem zjistil, asi je neumějí dělat 100% kvalitně, ale kus od kusu), ale "půjčit" si od někoho takovou, která nevibruje.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#13 Příspěvek od Maslista »

Já se těchto příznaků všimnul v létě cestou na dovolenou a netrvalo to dlouho a odešla řemenice.. na doporučení jsem koupil CONTITECH a příznaky nezmizely .. ale je fakt, že jsem si řemenici s těmi příznaky nespojoval a nepozoroval to..

Kamarád, který řeší ten stejný problém taky měnil řemenici za CONTITECH.. teď jenom zjistím jestli se u něj příznaky objevily až po výměně nebo přetrvávají již od koupě vozu..
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1473
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od xdentist »

Aktuální zjištění k tomuto problému - jak jsem zmínil, přesně tyto příznaky se mi objevily po montáži nové řemenice Contitech. Včera jsem řemenici vyměnil za půjčenou použitou originál BMW a problém okamžitě zmizel.... Takže Contitech půjde na reklamaci a doufám, že mi vrátí peníze abych mohl koupit Corteco nebo originál, Contitech už nechci. Zajímavé čeho jsem si všiml - orig. řemenice má zezadu takové 2 body, které jsou jistě "vyvažovací", prostě je tam nastřeleno krapet materiálu při finálním vyvažování. Contitech má tyto body také, ALE přelakované společně s okolím, to znamená, že Contitech vyvažuje řemenici bez laku a pak teprve lakuje, což je tedy dost troufalé a k zamyšlení, pak nemá předchozí vyvažování moc smysl. Za mě Contitech nebrat.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#15 Příspěvek od Maslista »

Minulý víkend jsme s kamarádem vyzkoušeli řemenici z jiného vozu a bylo po problému.. Na základě místních referencí jsem objednal řemenici Corteco.. Zítra se vrhnu na výměnu a dám vědět..

CONTITECH půjde na reklamaci..

U Corteca mne docela zarazilo nešetrné vybroušení části okraje gumy kde je uveden utahovací moment datum výroby atd.. má někdo podobnou zkušenost se svojí řemenicí Corteco..?
Přílohy
DSC007942.JPG
DSC007942.JPG (147.91 KiB) Zobrazeno 329 x
0.jpg
0.jpg (28.11 KiB) Zobrazeno 329 x
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#16 Příspěvek od Maslista »

Řemenice vyměněna a zatím dobrý.. CONTITECH reklamován..
Odpovědět