Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rada ke koupi E39 530i vs 540i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mitman
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: úte 11.09.2012 00:00
Bydliště: Pardubice

#21 Příspěvek od mitman »

Bulwa píše:A jak jsi na tom s opravama ? Dá se to nebo je to studna na peníze ? :?


Jelikož to slouží jako daily car, tak se to dá :) zatím jsem dělal jen olej a filtry ;)
Ale ted mě čeká přední rameno (začíná se na něm něco dít), svíčky (pro lepší pocit), termostat (blbne asi ta elektronicka regulace) a membrána.

Musím to zaklepat, ale zatím na to jak s tím lítam, to jsou jen malý položky :)

Hodně záleží jakej kousek chytíš, 6q bude asi od předchozích majitelů dostávat víc na prdel než automat. Takže si hlavně to chce zkontrolovat jak je na tom převodovka (radi se kazej prej), pokud budes mit mpaket podvozek, tak aby nebyl vymlacenej, pokud budes mut uz M62B44TU, tak v jakym stavu je vodou chlazenej altik .. a pak ty dalsi veci, co jsou casty problemy na 540i ;)

Jo a ke spotřebě, mě se podle stylu jízdy pohybuje mezi 12.5 az 13.5 :) rekord jsem mel zatím 21.3 .. ale to uz tomu musis davat porad :-D - jsou to spotřeby vždy na nadrz.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#22 Příspěvek od Filozof »

no tak to potom jedině 330Ci tedy kupéčko a pak v mpacketu....
nebo 540i v mpacketu .... obojí bude super a V8 má zase zvuk zrychlení bude lepší v 540i i maximálka ale 3er bude více sportovní a lépe sedět v zatáčkách...
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#23 Příspěvek od 540david »

Za mě bych doporučil jednoznačně 330i. V dnešní době není kupování 540i(A) o tom, zda do ní jít, nebo nikoliv, ale kde sehnat tu pravou? Pokud budeš toužit po manuálu, tak těch opravdu mnoho nejezdí. Převodovka je jeden kus a když se ti vydělá, tak není zrovna lehké auto zprovoznit. Auta mají v lepším případě najeto kolem 400 tis a to je potřeba některé věci vyměnit. Pokud ale pominu, že jsi měl teda kliku na dobrý tech. stav je tu druhá věc a to výbava. 6q byla většinou látková "holota". Pokud má již někdo kůži, tak většinou manuální. Další věc bude skleněný šíbr a podobný věcičky. Ale dejme tomu, že jsi měl kliku i u interiéru, ale taky asi budeš chtít M-packet. Tím se to opět úží a zbývá aut již opravdu málo. A dodělat přední a zadní nárazník M5 je při dobrem štěstí 15tis. A na konec, když seženeš takto opečovávaný kus, nebude za 80tis., jelikož si jej majitel bude celkem cenit.

Co se týká M-podvozku I+II je jízda naprosto v pohodě, jen na 19" kolech to trošku poskakuje na velkých dírách.

No a teď pokud sis to už nerozmyslel, tak dodám, že 540i má téměř všechno jiný než 5er, takže se díly podstatně hůř shánějí. O přisávání motoru a z toho plynoucím nepravidelném volnoběhu a chrastajícím Vanosu jsou tu toho napsáno mraky. Ale dejme tomu, že čteš a toužíš po V8 dál.

Další kapitola je teda alespoň částečný sportovní tjůning. Pokud se ti podařilo sehnat slušnou 540i dal jsi za ní tak kolem 150tis. První na řadě jsou brzdy. O tom, že série origo brzdí naprosto na hovno není potřeba psát. Kdo ti bude tvrdit, že to jsou úžasný brzdy, tak jezdí opravdu "klobouka". Je několik cest z a nejlevnější je koupit Zimmermann Sport bratru za 15tis., nebo kvalitní kotouče+Ferodo DS2500(3000). Oboje na sportovní jízdu stačí. Další je upgrade za brzdy z M5 (ale to není taky žádná hitparáda a série brzdí stejně jako ty Zimm) a osazení právě těma Feroďákama. Když už bude auto brzdit, tak to chce, aby bylo slyšet. Je nejlepší udělat komplet výfuk a to na těch 10 papouchů taky vyjde. Ovšem, pak je zvuk peckoidní. No a když už v tom budeš, chce to i podvozeček, jelikož ten M-packeťouš je fajn, ale funnycar je o něčem jiném. To je dalších 25+. Závěrem jen dodám, že při rychlé jízdě se jezdí za 20+.

Jednoznačně ti radím koupit si 330i. Je to mnohem zábavnější a na okresce stejně rychlé auto. Pokud ovšem trváš na V8, tak tě vítam v klubu "bratře" :-))

A ještě drobná poznámka, 540i před fl. tudíž 1995-1997 jsou rychlejší než novější verze a pokud mají pofl. světla, tak jsou nerozeznatelné. Motor má větší sání z M60B40 a při srovnání obou aut je to celkem znát.

Držím palce.
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00

#24 Příspěvek od Bulwa »

540david píše:Za mě bych doporučil jednoznačně 330i. ...Motor má větší sání z M60B40 a při srovnání obou aut je to celkem znát.

Držím palce.


To jsou bratru informace z terénu, které potřebuji. :D Nedostupnost zboží a vyšší kupní cena, to je mi známo. Starat se o auto jako takové mi nevadí, spíše naopak.. pěkně se v tom povrtám :lol: Nicméně si nejsem jistý, zda poměrně značná finanční zátěž při provozu je to, co momentálně hledám. To už bych si totiž rovnou koupil M5ku na kterou si zatím finančně netroufám. :roll:
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#25 Příspěvek od 540david »

Ovšem u M5 je to řádově o 150tis více. 540i je opravdu drahá sranda na provoz. Já jezdím přes léto na motorce, v zimě si půjčuji Cayenna a nedokážu stejně 540 prodat. To mě potom ta občasná spotřeba nevadí.

Ale za letošek jsem najel rekordních 1700Km...:-) Pokud ti nevadí se v autě vrtat, tak dodělat se dá vše a kožený interiér na E39 není zas tak drahý, jelikož je téměř neprodejný.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#26 Příspěvek od Filozof »

Bylo by fajn se projet taky v obou autech o kterých přemýšlíš ... ale ta 330Ci ti bude dělat radost za menší peníze a auto si myslím vždy prodáš ...

No jo V8 je V8.

Ještě jednu variantu nikdo nezmínil.... a to koupit 540i 6kvalt z 96-97roku ty jsem občas viděl v horším stavu za 60tis ... pak si dej bokem 100tis a budeš mít auto jako nové ...komplet podvozek , brzdy , všechny hadice a serepetičky ... a nějaké drobnosti z M5....a budeš jezdit taky parádně a navíc co si budeme povídat 540i předface nemá tolik věcí co by se mohlo podělat jako novější 98- a výše vanosy atd...

Uděláš si auto podle sebe ...

Zase jsi mezi 330Ci vs 540i V8 ....asi bych taky hodně přemýšlel být u takové volby ...

Asi bych si sepsal priority a zjistil které auto se tomu blíží nejvíce...

Idea by byla 340Ci V8 e46 :twisted:

Pak ještě Alpina B3 je tam 3.3L motor výkon 206KW to s 3er pěkně cvičí ...jede jistě rychleji jak V8. :twisted:

Alpin je několik ... dají se i B10 V8 mají 340koní
Jsou ale dražší ale v lepším stavu většinou...

http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/alp ... 55750.html

možností je hodně.
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00

#27 Příspěvek od Bulwa »

Filozof píše:
Idea by byla 340Ci V8 e46 :twisted:

možností je hodně.



Jojojojo, to scháním :D Já právě nikho neznám s těmahle modelama. Asi budu muset sehnat někoho za uplatu, kdo mi to pučí :roll:
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#28 Příspěvek od 540david »

to Filozof:

koupit auto za 60+ a investovat je cesta dlouuhá, finančně velmi náročná a jen pro někoho, kdo se v E39 dobře orientuje. Takový auto bude shánět rok a bude to totální šrot. Něco podobného jsem realizoval sám, je s tím rozdílem, že auto mělo dokurvený motor od dementních telat(mechaniků) a ostatní bylo celkem v pohodě. Bitturb by mohl vyprávět, kolik ho ty "opravy" stály.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#29 Příspěvek od Birkoff »

Malinko OT: jak se chová/co dělá 6q převodovka při odchodu do věčných lovišť?

Jinak V8 je prostě návyková - vím o čem mluvím. Moje spotřeba je mezi 10-12 l/100km. Nejezdím úplně pomalu, ale "lítat" jsem přestal. No a ty opravy je kapitola sama pro sebe, ALE!!! zase to uděláš pořádně a něco to vydrží. Co vidím jako problém je chlazení M62 V8 motoru. Musí být opravdu v pořádku, na tohle taky dost trpí. Ale jinak fakt skvělý auto.
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#30 Příspěvek od Lennox »

Filozof píše:Idea by byla 340Ci V8 e46 :twisted:


To bych bral všema deseti. :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#31 Příspěvek od Filozof »

a co možnost pokud chceš auto co má sílu a bude zábavné a ještě bude si držet hodnotu a pujde nahoru ...si sehnat

M5 E34 3,6 nebo 3,8 - viděl jsem kousky 150-200tisic co vypadají celkem pěkně a mají více jak 300koní ...M5 jistě pojede 540i jak nic.

Navíc M5 bude mazel a bude si držet nebo zvyšovat hodnotu...

http://auto.bazos.cz/inzerat/25711761/BMW-M5-E34-38.php

Ideální hobby car na víkendy a pro radost s navyšující se hodnotou.
Takže i investice.
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#32 Příspěvek od thundercat »

Lennox píše:
Filozof píše:Idea by byla 340Ci V8 e46 :twisted:


To bych bral všema deseti. :lol:


stačí trocha financí a jde asi všechno

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 8&start=15
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#33 Příspěvek od Filozof »

já bych šel do M5ky 3,8i 250KW 8)
Ta je přímo dělaná pro radost z jízdy....

Pěknej článek.
http://www.volny.cz/daniel.hruby/m5e34hist.html
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#34 Příspěvek od Lennox »

thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#35 Příspěvek od thundercat »

Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#36 Příspěvek od Lennox »

thundercat píše:
stačí trocha financí a jde asi všechno

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 8&start=15


No jo, ale s tim by bylo plno práce a pak nevím komu by se do toho chtělo. To už je fakt lepší koupit 540i než se do něčeho takového pouštět.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#37 Příspěvek od Filozof »

tak rozdíl 540i 286hp vs M5 e34 340hp.

M5 bude odladěná , držet si cenu a možná i cena pujde nahoru....
V8 má super zvuk je novější ale slabší....spíše na dálnice a servis bude nastejno asi ...cca
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#38 Příspěvek od Lennox »

Filozof píše:tak rozdíl 540i 286hp vs M5 e34 340hp.

M5 bude odladěná , držet si cenu a možná i cena pujde nahoru....
V8 má super zvuk je novější ale slabší....spíše na dálnice a servis bude nastejno asi ...cca


No pokud bude kupovat na M5 použitý, ale zachovalý díly tak by se to servisně dalo. Ale pochybuju, že budou na M5 origo díly mít stejný ceny jako na klasiku.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#39 Příspěvek od horan »

Lennox píše:A takhle se s M5 jezdí. :lol: https://www.youtube.com/watch?v=WZIp4ftTshk

Jezdilo
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#40 Příspěvek od ada540i »

Jestli víš něco víc, tak to prozraď :) nebo ty smíš jen naznačovat?
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Odpovědět