Za mě bych doporučil jednoznačně 330i. V dnešní době není kupování 540i(A) o tom, zda do ní jít, nebo nikoliv, ale kde sehnat tu pravou? Pokud budeš toužit po manuálu, tak těch opravdu mnoho nejezdí. Převodovka je jeden kus a když se ti vydělá, tak není zrovna lehké auto zprovoznit. Auta mají v lepším případě najeto kolem 400 tis a to je potřeba některé věci vyměnit. Pokud ale pominu, že jsi měl teda kliku na dobrý tech. stav je tu druhá věc a to výbava. 6q byla většinou látková "holota". Pokud má již někdo kůži, tak většinou manuální. Další věc bude skleněný šíbr a podobný věcičky. Ale dejme tomu, že jsi měl kliku i u interiéru, ale taky asi budeš chtít M-packet. Tím se to opět úží a zbývá aut již opravdu málo. A dodělat přední a zadní nárazník M5 je při dobrem štěstí 15tis. A na konec, když seženeš takto opečovávaný kus, nebude za 80tis., jelikož si jej majitel bude celkem cenit.
Co se týká M-podvozku I+II je jízda naprosto v pohodě, jen na 19" kolech to trošku poskakuje na velkých dírách.
No a teď pokud sis to už nerozmyslel, tak dodám, že 540i má téměř všechno jiný než 5er, takže se díly podstatně hůř shánějí. O přisávání motoru a z toho plynoucím nepravidelném volnoběhu a chrastajícím Vanosu jsou tu toho napsáno mraky. Ale dejme tomu, že čteš a toužíš po V8 dál.
Další kapitola je teda alespoň částečný sportovní tjůning. Pokud se ti podařilo sehnat slušnou 540i dal jsi za ní tak kolem 150tis. První na řadě jsou brzdy. O tom, že série origo brzdí naprosto na hovno není potřeba psát. Kdo ti bude tvrdit, že to jsou úžasný brzdy, tak jezdí opravdu "klobouka". Je několik cest z a nejlevnější je koupit Zimmermann Sport bratru za 15tis., nebo kvalitní kotouče+Ferodo DS2500(3000). Oboje na sportovní jízdu stačí. Další je upgrade za brzdy z M5 (ale to není taky žádná hitparáda a série brzdí stejně jako ty Zimm) a osazení právě těma Feroďákama. Když už bude auto brzdit, tak to chce, aby bylo slyšet. Je nejlepší udělat komplet výfuk a to na těch 10 papouchů taky vyjde. Ovšem, pak je zvuk peckoidní. No a když už v tom budeš, chce to i podvozeček, jelikož ten M-packeťouš je fajn, ale funnycar je o něčem jiném. To je dalších 25+. Závěrem jen dodám, že při rychlé jízdě se jezdí za 20+.
Jednoznačně ti radím koupit si 330i. Je to mnohem zábavnější a na okresce stejně rychlé auto. Pokud ovšem trváš na V8, tak tě vítam v klubu "bratře"

)
A ještě drobná poznámka, 540i před fl. tudíž 1995-1997 jsou rychlejší než novější verze a pokud mají pofl. světla, tak jsou nerozeznatelné. Motor má větší sání z M60B40 a při srovnání obou aut je to celkem znát.
Držím palce.