Prosím o radu. Zadřela se mi jedna z kladek řemene co pohání servo, vodní pumpu a alternátor a řemen sklouzl. Jelikož jsem to měl domů cca 10km tak jsem přestřihl spadlý řemen, aby se mi nenamotal do klimy a dojel jsem volným tempem za častého vyřazování na Neutral domů. Kontrolka teploty se nerozsvítila, jen dobíjení. Koupil jsem podle vin kodu všechny kladky a oba řemeny. No a teď jsem vyměnil kladky a potřebuji sundat řemen klimatizace. Jak? Už pod autem jsem znejistil, protože jsem marně hledal nějaký napínák, který bych mohl povolit a řemen sundat. Až teď když koukám do ETK tak zjišťuji, že na řemenu klimatizace nemám napínací kladku. Má tam ta napínací kladka být, nebo u některých tipů je to bez kladky? Blbost co? Podle mě je ten řemen našponovaný jako struna. Zítra se na to důkldně podívám jestli je tam otvor pro napínací kladku a zkontroluji délku řemene jestli je tam pro ní prostor.
Díky
Sorry: BMW 530 E61xd 173kW
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Řemen klimatizace
- Sweden
- Registrovaný
- Příspěvky: 3752
- Registrován: úte 02.02.2010 01:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 2669
no právě na sundání starého pomáhá povolení těch šroubů a lehké vyvrácení kompresoru,pak nandáš i nový řemen ale kompresor se si nepodaří chytnout zpět,takže ten starej můžeš klidně fiknout a není potřeba povolovat držák.Ale můžeš si to vyzkoušet,třeba se ti to podaří.Já abych se teda přiznal jsem si nechal poprvé v životě nasadit klíňák v servisu
,nijak jsem to nepokoušel,nechtěl jsem dokurvit kladku na kompresoru apod.A to jsem zkoušel klasické nahazování řemene kterým mi to vždy šlo,tentokrát ani prd,on ten nový řemen jelikož nemá kladku a je potřeba zabránit prokluzu je kurevsky krátký a nešel mi nandat ani přes šroubovák ani přes přidržení a protočení motorem.Jel jsem na nějaký livedata a byla volná zdviž tak jsem řekl že bych potřeboval nahodit řemen klimy a oni se hned smáli a tak jsme si celkem pokecali o tom jaká je to pakárna oproti staré dobré e39.Oni na to máj spec.udělátko které se přišroubuje na řemenici a protočí se motorem a řemen naskočí.....u mě tada asi až na pátý pokus..... 
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Tak mám hotovo. Nejprve jsem si musel udělat přípravek na otáčení klikovou hřídelí, protože ta nemá středový šroub za který bych to mohl chytit a točit a pak jednoduchou svorku, kterou jsem zajistil řemen na řemenici klikovky. Nějak se s tím nemohu vnitřně srovnat, protože na řemenu mohu brnkat vysoké C jak je přešponovaný. Mám strach, aby neodešlo ložisko při tak velkém tahu. Na sundání řemene jsem použil asi 3cm široký a delší než obvod té řemenice pásek vystřižený z plastového kanistru od kapaliny ostřikovačů. Ten jsem vsunul mezi řemen a řemenici kompresoru a potom pří druhé otočce, proto byl ten pásek tak dlouhý, aby se napojil, jsem montpákou za současného točení řemenicí klikovky řemen vytlačil. To šlo v poho. Při montáži jsem venkovní okraj řemenice kliky očistil smirkem a lehce namáznul vazelínou, aby se řemen lépe smekl přes okraj. No nasadil jsem řemen na řemenici klimy a na řemenici kliky jsem řemen stáhnul narychlo vyrobenou svorkou a pak už to bylo jen o hrubé síle. Jak jsem psal je to našponované jako struna, průhyb palcem skoro neznatelný. Snad to tak má být.
Přípravky viz, foto
Přípravky viz, foto
- Přílohy
-
- Přípravek na otáčeni klikou
- IMG_41731.jpg (70.24 KiB) Zobrazeno 618 x
-
- Přípravek na otáčeni klikou
- IMG_4174.JPG (58.22 KiB) Zobrazeno 618 x
-
- Jednoduchá svorka
- IMG_41751.jpg (41.37 KiB) Zobrazeno 618 x
-
- Jednoduchá svorka v akci
- IMG_41711.jpg (59.81 KiB) Zobrazeno 618 x
