Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

bmw e34 525i chlazení - servo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#1 Příspěvek od Filozof »

Mám takovej dotaz. Řeším několik problému s chlazením.

Nejprve jsem zjistil že mi stále mizí voda ale věděl jsem že z motoru to není ten je v pořádku, teče to někde z chladiče nebo nádobky - dnes - zjištěna prasknutá nádoba na chladiči podélně hned nad čidlem.

Další problém možná souvisí a to je tvrdá hadice vstup do nádobky chladiče kterou jsem řešil týden zpět. je možné že by bylo zavzdušnění a nějaká kapsa vzchuchová v systému chlazení ?

A další věc řeším jen v létě - klima jede 10-15min jak se auto zahřeje klima přestává fungovat a ikdyž je seplá jde teplej vzduch do kabiny.
Oba větráky se točí ale větrák chladiče jede pořád stejně rychle a to dost pomalu.
Loni jsem si všiml že větrák na chladiči měl několik rychlostí a ted jede stále pomalu ikdyby motor měl 100 stupnu. Zastavím jej novinama. :)

Takže vyřeším první věc a to výměna nádobky chladiče at furt nedolévám.
Co s tou klimou proč vypíná ?
A co větrák na chladiči proč jede stále pomalu ikdyž je auto horké ?

Nemůže tam bejt větší záludnost někde v chlazení ?
Nechápu proč mi prasknula nádobka na chlazení ...

Motor je v pořádku jezdí stále perfektně a voda v motoru není takže prasklá hlava a podobně nepřichází v úvahu.

díky všem za rady případně na co se podívat.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#2 Příspěvek od Filozof »

Co jsem se dočetl tak zvyšování otáček má na svědomí spojka která má bimetal a měla by při vyšší teplotě sepnout a roztočit větrák natolik aby uchladila chladič na určitou teplotu kde zase zvolní na nižší rychlost.

Fajn ale proč praskla expanzní nádoba tomu nerozumím ... že by přetlakem ?

Neslouží k tomu víčko expansky které má hlídat přetlak ?
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#3 Příspěvek od darklord »

No, nadobka praska vacsinou v pripade extremneho tlaku v sustave - a ten moze byt sposobeny bud KO vickom expanzky, alebo motorom ktory fuka do vody. Co sa tyka viskospojky - pokial nezopina v dnesnych dnoch a auto sa prehrieva tak by som ju hned vymenil, ja teraz jazdim po Brne s klimou na plne pecky a teplota sa mi drzi ako pribita na strednej ryske.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#4 Příspěvek od Filozof »

darklord - dobře pokud by motor foukal do vody tak by prosakovala voda do oleje a pak by byla emulze na víčku nebo prostě voda v oleji což není.

Takže druhá možnost je že by víčko nepracovalo správně případně že mám zavzdušněnou soustavu ?

Nevím zda má nefunkčnost klimy po 15min ve vedru souvislost s tímto problémem v zimě a přes rok funguje furt.

Visca nefunkční , prasklá nádobka a tlak vzduchu v hadicích protože hadice jsou tvrdé a prej by neměli bejt. Takže bych to rád zjistil kde začít at neměním nádobku expanzky a neměním vodu v chladiči když mi to zase praskne to by byla škoda peněz.

Může to udělat tedy špatně odvzdušněná soustava a špatné víčko které nepustí přetlak ?

Díky moc za rady je toho na mě nějak moc auto jezdí a nepřehřívá se ale jezdím lehce do cca 3200-3500otáček max ...

Praskání expansky je prý časté u E34 i nefunkční visca co jsem se dočetl.

Ale proč k tomu všemu docházi netuším.

Jak ověřit víčko zda funguje - jde to nějak ?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

hlava může být prasklá a do oleje to foukat nebude u BMW je to častý jev a na výkonu to nebude znát,plast mohl prasknout, protože ti nejde visca a už nerozdejchal vyší teplotu,páč je za ty roky už moc křehký, taky častej jev, hlavně na víčkách termostatů u benzínů. Tlak v chladícím systému se dá změřit,ale doma to asi nedáš, musel by jsi všechno koupit, nebo udělat a to levněji vyjde zajet do servisu,taky se dá zkontrolovat chladící kapalina jestli neobsahuje splodiny z hoření.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#6 Příspěvek od Lucifer »

S tou klimou bych to viděl na přicpaný klimachladič hmyzem a bordelem za vrtulí, médium se nestíhá "chladit"

Kouknul bych na ten klimachladič jestli není zabordelovanej a taky tu vrtuli vyzkoušet jestli jede na nejvyšší stupeň, elektrická vrtule musí valit na oba dva stupňě jsou na to 2 relátka, pak jestli ti nefunguje visco tak bych taky řešil asi okamžitě.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#7 Příspěvek od Filozof »

Všiml jsem si že visca je dost špinavá zanesená cca centimetrem blata nebo nějakého prachu černého. Jak funguje visca ? má v sobě přímo nějakej bimetal kterej spíná nebo dostane impuls od čidla teploty že má sepnout a jet ? Může bejt problém v znečištění a tudíž špatně reaguje či vubec na teplotu ? nebo pak problém v čidle které dává příkaz k vyšším otáčkám ?

Zkusil bych ji vyčistit nejprve a slabou prasklinu na expanzce zalepit co jsem viděl je to slabé jako vlas přesně ve spoji nad čidlem.

Jde nějak ověřit VISCA když ji budu mít venku na stole ?
Aby nebyl problém jen ve spínání druhé rychlosti větráku jinak funguje dobře. :)

jinak vrtule na visce se točí lehce ale stále, jak nastartuji točí se a jde zastavit v pohodě rukou/novinama.... Takže se mi nezdá špatná jen nesepíná na druhou rychlost - nevim co to řídí. :)
A pokud dojedu a vypnu motor i v tomto vedru při vypnutí motoru by měla podle mě jak u jiných aut dochlazovat horkost z motoru přeci ...nebo to E34 nedělá ?
Stále mi přijde že tam nějaké relé nebo čidlo nesepne visco spojku na vyšší rychlost....

Díky za to čtení a vaše názory na věc. :)
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#8 Příspěvek od darklord »

Viska nema ziadne cidlo ani nic. Bud ju mechanicky 'spina' bimetalicky plech vovnutri, alebo specialny olej ktory na zaklade teploty meni svoju hustotu a tym meni odpor medzi dvomi castami viskospojky. Pokial ju mas od 'olejoveho blata' tak proste umrela, olej vytiekol a teraz ju nema co 'spinat'. Takze kupit novu a vymenit (pozor, ma opacny zavit, keby si si nevedel rady mam na to aj pripravok na pridrzanie remenice vodnej pumpy az sa nepretaca). A inak jednu expanzku mozno aj s chladicom by som mal mat niekde zabudnutu, pokial som to uz cele nevyhodil.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#9 Příspěvek od Filozof »

darklord: díky to mi asi hodně napovědělo že bude KO. No visca pujde nová. Mám návod koukal jsem se že klíč 32 ale taky jsem četl že stím lidi mají problém to povolit tak to bude ještě asi porod.

Viscu vyměním za novou a pokud bys našel aspon tu expanzku bylo by to super. Chladič se zdá bejt dobrej.

G48 je zelená chladící kapalina což by mělo bejt doufám do mého auta e34 525i.
a co se týče víčka nádržky asi nezjistím zda je v pořádku vypadá jako nové ale pro klid jej vyměním.

Máš nějakej trik jak sundat viscu v klidu bez pul denního maratonu ?

Mám knihu jak na to tam je to krásně popsané ale realita je pak taková že to nepujde povolit jak to znám. :D
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#10 Příspěvek od darklord »

Zhodis plastovy kryt na chladici, das dolu vrtulu az je tam normalny pristup, pripravkom chytis remenicu, nasadis kluc a jebnes po nom kladivom. Na 99% povoli. Pokial nie, tak opatrne prepilit maticu na vodnej pumpe. A za ziadnu cenu po nej nemlatit - ja som takto sprovodil zo sveta vodnu pumpu a diky ohnutej hriadeli skoro aj novy chladic - vrtula vibrovala tak ze sa polamala o chladic.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#11 Příspěvek od Filozof »

Tak mám nové poznatky a jsem asi slepej....
Měl jsem za to že někde uniká voda s expanzky ale včera jsem zjistil že to není voda ale olej ze serva a kape to pod expanzkou přímo ... voda drží v pořádku na maximu jak byla dolitá na rysku
Servo začalo knučet jak nějakej motorek a bylo mi divné tolik věcí že by se pokazilo najednou. Mrknu do nádobky od serva a uplně prázdná bez oleje ... Tak přišel trochu šok a hned jsem dojel k benzince dokoupil za 2kila olej a nalil at aspon dojedu domu.

Takže ikdyž to kape pod expanzkou stíká to někde z hadic dneska musím přijít kde přesně. :-(

Takže momentálně mám problém se servem a jen ta klima vypíná po 15minutách a visca musí na výměnu...tyto tři věci.
Divné ovšem je že motor se nepřehřívá a uchladí to.
Asi špatně odvzdušněná soustava a proto ubytek vody v chladiči byl - po dolití ovšem vše ok.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#12 Příspěvek od Filozof »

Tady přikládám foto kudy to teče po hadici přímo pod chladič a na zem. To mě zmátlo jelikož jsem měl mokrej chladič a myslel jsem že je to z chladiče. Označenej šroub je uplně mokrej a tak auto jsem odstavil a ráno bych to rád rozdělal a podíval se zda stačí vyměnit těsnění nebo hadice či podobně.¨

Mohu to v klidu rozdělat nebo vyteče všechen olej ze serva ?

Má stím někdo zkušenosti ?
Přílohy
zení - přívod oleje - označení.jpg
zení - přívod oleje - označení.jpg (76.95 KiB) Zobrazeno 470 x
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#13 Příspěvek od Ji-rka »

vyměň i víčko expanzky,stojí 50kč.tvrdé vodní hadice jako kámen jsou špatné,pokud půjde promáčknout cca o 1cm,tak je to OK.
jinak já měl taky prdlo hlavu na TDS,teplota OK,výkon OK,voda nešla do oleje,hadice jak kámen a po čase to po chcípnutí flusalo vodu přepadem,tak jsem na to přišel.

jinak servo klidně rozdělej,něco ukápne,ale pod tlakem to nebude,takže klid
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#14 Příspěvek od darklord »

Hadam ze mas servo len bez niva, zisti kde to vali - idealne vsetko ocistit alebo umyt a natocit. A potom danu hadicu/trubku vymenit. Je s tym sice opruz, olej vytece pokial ho nejak normalne nezachytis (ale hadam ze ho este nikto nikdy nemenil takze najvyssia doba ho pripadne vymenit)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#15 Příspěvek od Filozof »

Ji-rka: jasně vyměním víčko určitě nestojí moc.

Darklord: Chci ještě vyměnit ideálně všechna těsnění co jsou kolem těch 4 šroubů a pak ty dvě hadice mají taky těsnění dá se to koupit normálně kdekoliv v autodílech nebo musím pro těsnění do BMW ?
Po 20letech to chce všechna těsnění jistě nová.


Olej byl právě měněn před rokem takže měl olej čistej jako novej který je řídkej a teče jak voda.

Ted jdu do garáže vše očistím a dám vanu pod auto a vypustím to - uvidíme na co vše přijdu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#16 Příspěvek od Filozof »

Mám prosbu. Máte někdo postup jak přetesnit servo na E34 E36 pokud je stejné ?
Docela je to pakárna měl jsem rozdělané celé nasávání s váhou a pak nějaké hadice a plasty ale dostanu se zeshora akorát na dva šrouby a vidím dvě tlakové hadice s olejem které jsou čisté a v pořádku.

Musím přetěsnit ideálně 4šrouby co jsou na obrázku odkud to odtéká po hadici směrem dolu pod radiator na zem.

Mám dvě možnosti. koupit těsnění 4kusy a vyměnit je nebo sundat celej servotronic a pak to přetěsnit (koupit celou sadu) .... netuším co bude lepší ...

Kdyby byl postup jak to celé sundat a přetěsnit tak bych do toho šel. Ale pokus omyl se mi moc nechce realizovat. Vím že to dělají firmy za 7-11k což je ranec u auta na běžné ježdění za 20-30K :?
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#17 Příspěvek od darklord »

No kamo, vydindat z auta celu prevodku riadenia (ak myslis to) to je tak praca ked si predtym vyberes motor tak sa to da :) S motorom v aute vyleti z tvojich ust viac kuriev ako kedy slapalo Lidicku. Ale stale neviem kde ti to tecie a ktore 4 sroby chces pretesnovat...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#18 Příspěvek od Filozof »

Mrkni na obrázek co jsem vložil o kousek výše. Je označenej jeden šroub na kterej se dostanu gola sadou. Ten jistě teče a ty další jsem chtěl preventivně přetěsnit. Přístup je špatnej protože tam zavazí hadice od chladiče a webasta ... :)

Tak alespon přetěsnit nějak ty šrouby aniž bych vytahoval motor.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#19 Příspěvek od beny-maser »

z těch šroubů to určitě neteče a nebo budeš první,spíš chčije hadice a na ty šrouby to stejnká
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od paveld »

Pokud ti to pomůže, tak pro V8 máš postup tady. Asi to bude podobný.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ng+box+diy
Odpovědět