Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 540i - servotronic, viskospojka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#1 Příspěvek od WizarDEAD »

Muze mi nekdo kdo ma tez 540i popsat, jak spravne funguje servotronic?
Co to presne dela a jak mam vyskouset ze to funguje dobre?

A jeste viskospojka. Mam novou pumpu, vrtuli i viskospojku, na omak je spojka meka a vrtule se na ni celkem snadno toci, ale kdyz nastartuju tak toci a fouka jako krava. Pamatuju se, ze kdyz jsem mel jeste starou e36 tak tam u studenyho motoru skoro netocila..
Jak to funguje u vas?
avrix
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: ned 04.12.2011 01:00

#2 Příspěvek od avrix »

Funguje mi to stejně daval jsem novou a po startu chvilku trva než se úplně rozpojí.
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#3 Příspěvek od WizarDEAD »

V tom pripade ta moje urcite funguje spatne, protoze me nerozpoji. Me fouka za studena i za tepla furt stejne.. :-/
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#4 Příspěvek od WizarDEAD »

Jeste jsem tu procetl par topicku o tom servotroniku a chapu to spravne, ze to funguje tak, ze na servu je ventil kterej podle rychlosti otvira/zavira a tim meni tlak oleje v servu a tim i tuhost volantu?
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#5 Příspěvek od Angelos »

Tu visku, vyzkoušíš tak, že nastartuješ, počkáš 5 minut, sroluješ noviny a měl bys jí těma novinama zastavit. Jestli ty noviny roztrhá, tak je furt seplá.
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#6 Příspěvek od WizarDEAD »

Nastartuju studeny auto, cca po 2-3 minutach se vypne sytic a otacky se ustali na 450 (nebo kolik to je, proste na te nejnizsi carce na tachu). A vrtule porad toci a fouka jak prastena. Noviny mi to rozcupovalo hned.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#7 Příspěvek od Angelos »

Tak jí co nejrychlejc vyměň, jinak se ti při vysokých otáčkách můžou utrhnout listy z vrtule. Už jsem to viděl na jednom zahraničním fóru a myslím, že to bylo tím, že byla právě pořád seplá visca.
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#8 Příspěvek od WizarDEAD »

To uz se mi stalo prave v Nemecku v Mnichove. Proto je tam vsechno nove.. :( jsem z toho smutnej
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#9 Příspěvek od ViktorDDD »

keď ideš so stiahnutými oknami a počuješ pri vyšších otáčkach hukot ako z liazky tak visco zatuhnutá, ale keď počuješ len čistý zvuk V8čky bez nejakého extra hukotu tak visco je OK
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

me prijde, ze tyhle repliky visco spojky (spirala z bimetalu, misto pasku z plechu pricne pres ventil jak ma oem-je jedno, jak to vypada, muzou fungovat obe stejne, ale v realu ma ta se spiralou nekde chybu) jsou porad castecne sepnute... mel jsem nejakou z ebaye, po roce a pul se rozlitla vrtule, ted mam od Meyle (vypada uplne stejne) a chova se rekl bych totozne... huci 2min po startu, pak ji sice neslysim, ale kdyz otevru kapotu, novinama ji rozhodne nezabrzdim, jedno jak je motor chladnej/ohratej...
imo je tam bud spatna specifikace oleje nebo konstrukcni chyba a prenasi vic momentu v rozepnutem stavu nez ma...
vlivem el rizeneho termostatu u M54 motoru (pri plnem plynu se otevre termostat-snizeni teploty hlavy pro vyssi vykon) to dopadne sepnutim pri vyssich otackach a nasledne barabum pod kapotou...
“Ability is what you're capable of doing.”
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#11 Příspěvek od WizarDEAD »

Objednal jsem si novou u bmw, tak jsem zvedavej.. Jen ta cena 5200 neni vyslovene pratelska :-)
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#12 Příspěvek od WizarDEAD »

Spojka orig BMW - sice stoji raketu, ale funguje tak jak ma.

Pro vsechny kteri chteji videt jak ma fungovat dobra viskospojka: http://www.youtube.com/watch?v=5Ix4ZgBH8TA
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#13 Příspěvek od Filozof »

paráda a ještě by mě zajímalo jak sama sepne druhou rychlost ...a sama dochlazuje auto po vypnutí motoru ...toto mi nikdo ještě neukázal.
Takto se chová i moje visca a stejně se mi nesepne na druhou rychlost a po vypnutí klíčku prostě ikdyby bylo 40C venku a motor rudej nesepne ... tedy u E34.
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#14 Příspěvek od WizarDEAD »

Jakmile jsem dotocil tohle video, tak jsem vypl motor a po minute ji zkousel rukou a uz byla tuha. Uplne bylo cejtit jakej ma odpor.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od zverbo »

540i ktoru som kupil a ked som zacal prerabat tak som vedel ze visco je mrtva, tocila sa hned od nastartovania ako jebla a az do vypnutia, prsty by zlamala, jedine riesenie - vymena za novu ja som volil HD a pohoda maka ako ma.

Ked som kupoval pred rokom manzelke e46 320i kupoval som ju od chlapca ktoremu prave zla vysco zapricinila ze vrtula sa odjebkala a jak sa mrdala v tej rychlosti pri motore tak odjebala za sekundu chladic, dadice, termostat, cidla a nejake plasty.

:cry:
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#16 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Filozof píše:paráda a ještě by mě zajímalo jak sama sepne druhou rychlost ...a sama dochlazuje auto po vypnutí motoru ...toto mi nikdo ještě neukázal.
Takto se chová i moje visca a stejně se mi nesepne na druhou rychlost a po vypnutí klíčku prostě ikdyby bylo 40C venku a motor rudej nesepne ... tedy u E34.


Tak jelikož je mechanická tak žádnou druhou rychlost nemá a když neběží motor tak se prostě ani točit nemůže.
Odpovědět